Beste forumleden,
Heb een nieuwere Samsung A40 gekregen te vervanging van mijn Samsung J5.
In deze J5 zit een Simyo sim kaart die naar behoren functioneerde,
Pincode en ook de pukcode zijn bekend en voor de zekerheid opgeschreven.
Het Simkaartje uit de J5 gehaald en in de A40 gedaan.
Bij de instellingen van de A40 werd de simkaart herkend, echter kon de Simyo provider niet gevonden worden en ook werd mijn telefoonnummer niet meer weergegeven in 'Mijn Nummer”, nummer werd niet herkend.
Gebruiksaanwijzing doorgeworsteld en alles leek goed te zijn, maar geen Simyo provider in beeld en ik kon ook niet bellen met de A40.
Opnieuw sim kaart verwijderd en weer geplaatst in de J5, bij opstarten wordt na de beveiligingscode altijd gevraagd om de pincode, deze ingevoerd en tot mijn stomme verbazing gaf het toestel aan dat dit de verkeerde code was. Opnieuw ingevoerd (typfoutje?) maar bleef melden dat het niet goed was.
Na 3 keer was de simkaart geblokkeerd, logisch maar nu komt het andere vreemde probleem.
Na invoeren pukcode en het opnieuw 2 maal invoeren van de nieuwe pincode kwam de mededeling, “Pincode geblokkeerd door de pukcode”. Na opnieuw de voorgaande actie te herhalen kreeg ik de zelfde mededeling echter met 1 poging minder,.
Kan dit 10 keer blijven doen maar dan is hij ECHT geblokkeerd, dus doe ik dat maar niet.
Simkaart uit het J5 toestel gehaald zodat ik wel kan appen en mailen via wifi thuis.
Een lang verhaal maar door alleen maar het simkaartje verplaatsen van het ene toestel naar het andere en dan al deze problemen krijgen is wel heel bizar.
Ben zelf techneut en met technische problemen wel wat gewend, maar dit is echt heel gek.
Hoop dat iemand zijn licht er over kan laten schijnen,of moet ik voor de zekerheid een vervangende simkaart aanvragen.
Groet John v Someren
Admin: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.