.

Beantwoord

Waarom gaat mijn telefoon sinds nieuwe simkaart sneller leeg?

  • 14 December 2015
  • 2 reacties
  • 885 Bekeken

  • Beginner
  • 0 reacties
Ik heb donderdagavond een nieuwe simkaart (oude was kapot) in gebruik genomen. sindsdien is de gsm ineens heel warm steeds, en nu laadt ie niet meer op. Staat wel een oplaadteken in maar hij doet verder niks. Nu is de gsm dus uit en ik krijg m niet meer aan. iemand een idee waar dit aan kan liggen? ik had hier eerst dus geen problemen mee toen ik de oude simkaart had!
icon

Beste antwoord door MichD 14 December 2015, 17:28

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste dvr,

Allereerst hartelijk welkom op het forum van Simyo!

Heel vervelend, dat je sinds de simkaart wissel geen gebruik meer kunt maken van je mobiel.
Het ligt in elk geval niet aan je nieuwe simkaart, want die zorgt er alleen maar voor dat je verbinding hebt met het mobiele netwerk, waardoor jij kunt bellen, sms'en en internetten.
Het probleem waar jij nu tegenaan loopt, is een defecte batterij!
Hij wordt ineens heel warm, en kunt hem helemaal niet meer opladen, ondanks dat je het oplaad teken in het display ziet staan.
Herkenbare tekenen van een defecte batterij.

De enige oplossing is naar de dealer (winkel) gaan, waar je ooit jouw mobiel hebt gekocht.
Heb je hem online gekocht en heb je nog garantie, neem dan eerst contact op met de desbetreffende webshop voor de te nemen stappen, heb je geen garantie meer op je mobiel dan kun je gewoon langs een Mediamarkt, Phone House of een ander erkende telecomwinkel.
Daar zullen ze hem helemaal voor je gaan nakijken, en je oude batterij vervangen voor een nieuwe.
Hoeveel een nieuwe batterij gaat kosten, hangt van het merk en type af.

Je kunt natuurlijk ook (als je dat zou willen) een nieuwe toestel kopen, bijvoorbeeld via de toestelshop van Simyo!
Al gaat het via een gewone winkel uiteraard wat sneller, zeker als je geen reserve toestel in huis hebt liggen.

Maar het heeft in elk geval niets te maken met je nieuwe simkaart.
Waarschijnlijk heb je tijdens het wisselen van de simkaarten, een defect aan de batterij naar buiten gebracht.
Dat gebeurd wel eens vaker, waardoor jij niet de enige bent met dit probleem.

Veel succes, en ik hoop je dat je gauw weer kunt bellen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi dvr,

Welkom op het Simyo Forum!

Heel vreemd dat jouw telefoon uitvalt sinds je nieuwe simkaart. Ik zie dat MichD je al een heel compleet en juist antwoord gegeven heeft. Bedankt daarvoor 😳! Heb er niets meer aan toe te voegen.

Als je je simkaart in een andere telefoon plaatst, zul je merken dat je gewoon kunt bellen en internetten. Ik raad je aan om met je telefoon langs een telefoonwinkel te gaan. Het beste zou natuurlijk de winkel zijn waar je de telefoon hebt aangeschaft.

Laat je me even weten of het uiteindelijk goed gekomen is?

Groetjes,
Estelle

Ps. Ik heb jouw topic verplaatst naar 'Android'. Op die manier kunnen andere klanten jouw vraag sneller terugvinden.

Reageer