Skip to main content
antwoord

Waar kan ik de PUK code vinden?

• November 1, 2025
  • 16 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb hier een telefoon van mijn buurman. Hij en ik hebben onlangs beiden hetzelfde toestel bij Simyo besteld, de Galaxy A17. Ik was al klant bij Simyo, hij niet, en wilde nummerbehoud. Nu is op de de één of andere manier de PUK-code kwijtgeraakt. Hoe kan ik die vinden? Heb al veel geprobeerd, zijn emailadres naar de mijne overgezet, en toch lukt het niet omde PUK-code te vinden. Kan iemand mij helpen? (want ik word gek van het gezeur van mijn buurman -digibeet- die begrijpt niets.

Beste antwoord door Friesian

Bij een pukcode gaat het om een code die op zijn Mijn Simyo, instellingen, simkaart staat.

Dus van zijn 06 aansluiting: inloggen met zijn 06 en wachtwoord op zijn Mijn Simyo. 

16 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • November 1, 2025

Hoi ​@Terry0799  - Terry.

Even voor de duidelijkheid. Is de pukcode nodig van de buurman of van jou? 

• auteur
  • Beginner
  • November 1, 2025

Mijn telefoon werkt perfect. Het is die van de buurman

Friesian
  • Forum Expert
  • antwoord
  • November 1, 2025

Bij een pukcode gaat het om een code die op zijn Mijn Simyo, instellingen, simkaart staat.

Dus van zijn 06 aansluiting: inloggen met zijn 06 en wachtwoord op zijn Mijn Simyo. 

• auteur
  • Beginner
  • November 1, 2025

Ik heb alleen een nieuw account aangemaakt voor hem op mijn computer -hij heeft er zelf geen- en ik heb de bevestiging van Simyo dat het emailadres gewijzigd is. Maar als ik probeer in te loggen op mijn eigen telefoon met zijn 06 nummer dan klopt het wachtwoord wat ik zelf gebruik niet. Moet ik dan voor hem een apart wachtwoord aanmaken?

Friesian
  • Forum Expert
  • November 1, 2025

Jazeker, elk afzonderlijk account heeft een 06 nummer met een daarbij horend wachtwoord. 

• auteur
  • Beginner
  • November 1, 2025

Het lukt me niet om een nieuw account aan te maken. Ik probeer het op mijn computer, maar het wordt niet geaccepteerd. Kan je me helpen?

Friesian
  • Forum Expert
  • November 1, 2025

Heb je geprobeerd, wachtwoord vergeten bij dat 06?

• auteur
  • Beginner
  • November 1, 2025

ja, maar krijg geen mail.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 1, 2025

Maandag reageert een medewerker, een moderator. Die kan je verder helpen. Die zal, naar ik verwacht, vragen om je gegevens via een privébericht en met je dan kunnen meekijken in het systeem. 

Succes! 

• auteur
  • Beginner
  • November 1, 2025

Het is gelukt!  Alles werkt. Enorm bedankt voor je goede advies!

Friesian
  • Forum Expert
  • November 1, 2025

@Terry0799 

Jij bedankt voor de terugkoppeling 

Friesian
  • Forum Expert
  • November 2, 2025

Ik heb hier een telefoon van mijn buurman. Hij en ik hebben onlangs beiden hetzelfde toestel bij Simyo besteld, de Galaxy A17.

Heb al veel geprobeerd, zijn emailadres naar de mijne overgezet, en toch lukt het niet omde PUK-code te vinden. Kan iemand mij helpen? (want ik word gek van het gezeur van mijn buurman -digibeet- die begrijpt niets.

@Terry0799 

Ik begrijp hieruit, correct me if I'm wrong, dat je buurman de telefoon vooral gebruikt voor bellen, sms. Wanneer hij geen mobiel internet gebruikt /nodig heeft dan zou ik adviseren om op zijn Mijn Simyo Mijn Simyo, instellingen internetten uit te zetten. Dat voorkomt buitenbundelkosten.

Wordt mobiel data wel gebruikt dan raadt ik het dataplafond aan op dezelfde pagina. 

JanD
  • Forum Expert
  • November 2, 2025

Et is geen computer nodig voor MijnSimyo, dat kan via de app op de telefoon zelf.

In de app vind je ook de pukcode.

Om privacyredenen is het verstandig alle gegevens van de buurman op jouw pc te verwijderen ​@Terry0799 om de schijn van misbruik te voorkomen.

Emailverkeer tussen Simyo en klant kan ook goed via een telefoon,  ook geen pc voor nodig.

Verder is het verstasndig dat de buurman 2-trapsverificatie activeert zodat er geen derden meer bij zijn account kunnen komen.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 2, 2025

Beste ​@JanD 

Wanneer ​@Terry0799 al een vergissing maakt om hetzelfde wachtwoord te gebruiken op de buurman, zijn Mijn Simyo, dan is eerst het belangrijke uitgangspunt uit te gaan van de kernpunten en het probleem oplossen 

Als je in de app ook het verkeerd wachtwoord gebruikt blijf je nog steeds een probleem houden. 

Er is een goede basis gelegd met een werkend account door Terry. 

Verder ben ik het met je eens dat schijn van misbruik/misbruik van gegevens tegen moet worden gegaan.

Fijne zondag!

**Edit**

Beste ​@JanD -

Ik geloof dat je misschien een belangrijk detail over het hoofd ziet. 

De buurman van TS is een digibeet aldus de openingstekst. De TS heeft een buurtgenoot geholpen die er, ik vermoed, met de computer geen goed raad mee wist en de TS vroeg ook advies omdat zij/hij ook niet helemaal wist hoe het vraagstuk opgelost kon worden maar (wel) met de computer overweg kan. 

Niet iedereen is even handig met een computer /smartphone. Daarom zijn de 4G dumbphones een goed alternatief voor die mensen.

Ik vermoed dat je het met iets als 2FA te ingewikkeld maakt. 

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@Terry0799,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van ​@Friesian goede hulp hebt gekregen en het is gelukt, fijn dat het is opgelost!

Groetjes,
Amy

• auteur
  • Beginner
  • November 3, 2025

Ja, gelukkig is alles opgelost. Zijn telefoon werkt nu prima. Bedankt voor alle goed hulp