.

Beantwoord

Virus op mobiel?

  • 4 November 2013
  • 5 reacties
  • 8329 Bekeken

Hallo ,

Ik heb een probleem , sinds een tijdje doet mijn internet het niet goed ( hij is heel traag) en kan ik niet meer op wifi. Nu heb ik het vermoeden
dat dit komt door een virus.

Mijn vraag is nu, zit een virus op het simkaartje of op de mobiel zelf, als het namelijk op het simkaartje is kan ik dus gewoon een nieuwe bestellen
en is het probleem opgelost??

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes Dorien.
icon

Beste antwoord door Ernst 5 November 2013, 12:44

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een virus is niet waarschijnlijk. Je zou kunnen proberen je simkaart in een andere telefoon te stoppen, als alles daar naar behoren werkt dan kunnen we de simkaart uitsluiten en is er misschien iets met je mobiel.
Reputatie 7
@Dorien92, een smartphone is een computer in het klein en net als een computer kan een smartphone ook 'stroperiger' gaan worden naarmate er langer gebruik van wordt gemaakt. Ook hier geldt weer hetzelfde als bij een computer, een keer in de zoveel tijd moet de computer en dus ook een telefoon van een verse installatie van het besturingssysteem worden voorzien. Dit kan bij een smartphone door terug te keren naar de Factory Defaults. Vanaf dat momnent zal je telefoon weer als nieuw aanvoelen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Dorien92, welkom op het Simyo forum!

Je kunt het beste, zoals Scotsman al zegt, je simkaart n een andere telefoon doen en proberen of het dan wel gewoon werkt.
Dit kun je veilig doen, een eventueel virus zit niet op je simkaart.

Het idee van RicoK zal ook kunnen helpen, dus je hebt de keuze ;)

Kun je ons laten weten wat je zal doen en of het helpt?
Badge
De tips hebben gewerkt? 😃
Badge +8
De tips hebben gewerkt? :D

Hoi Raytje,

Ik denk het, en dat ze toen zo is opgegaan in haar telefoon dat ze is vergeten om het hier te melden ;)
Dat komt wel vaker voor. :)

Groetjes, Charlene

Reageer