.

Beantwoord

Verbruik google play nog hoog. Hoe kan dat?


Ondanks dat ik bij google play updaten alleen bij wifi aan heb staan, en het automatisch updaten uit heb staan, verbruikt google play ca 1 mb per dag aan mobiele data en vorige maand zelfs op 1 dag opeens tientallen mb's.
Alle data volgens overzicht door achtergrond activiteiten
De enige oplossing lijkt de app bij telefooninstellingen uit te schakelen.
Kan vast anders.
Wat kan ik nog meer doen om te voorkomen dat google play via mobiele netwerk iets doet ?
icon

Beste antwoord door Ray 3 March 2019, 20:24

Bekijk originele reactie

12 reacties

Kijk even of wifi-assistent of slimme netwerkwissel niet op aan staat bij WiFi instellingen.
Kijk even of wifi-assistent of slimme netwerkwissel niet op aan staat bij WiFi instellingen.
Dank. Gecheckt. Maar nee, staan uit
Goedenavond @Dolf12345

Ik heb even bij mij gekeken en beaam wat je omschrijft. Bij mij is het echter niet Google Play store zelf maar Google Play services. Weet wel dat de apps deze data gebruiken om te monitoren of er updates zijn voor jouw apps.

Wat kun je doen, als je dit niet wilt, is het volgende.

Ga naar Netwerk en internet, klik op Datagebruik, klik onder mobiel op Datagebruik per app, zoek de app Google play store op in het lijstje van apps die je ziet en klik deze vervolgens aan, zet als laatste stap het schuifje uit van Achtergrondgegevens.

Volg bovenstaande stappen ook voor Google Play Services.

Als het goed is zul je nu niet meer ervaren wat jij omschreef.

Laat je ons weten of het gelukt is?
Goedenavond @Dolf12345


Ik heb even bij mij gekeken en beaam wat je omschrijft. Bij mij is het echter niet Google Play store zelf maar Google Play services. Weet wel dat de apps deze data gebruiken om te monitoren of er updates zijn voor jouw apps.

Wat kun je doen, als je dit niet wilt, is het volgende.

Ga naar Netwerk en internet, klik op Datagebruik, klik onder mobiel op Datagebruik per app, zoek de app Google play store op in het lijstje van apps die je ziet en klik deze vervolgens aan, zet als laatste stap het schuifje uit van Achtergrondgegevens.

Volg bovenstaande stappen ook voor Google Play Services.

Als het goed is zul je nu niet meer ervaren wat jij omschreef.

Laat je ons weten of het gelukt is?


Helaas, dat schuifje had ik al zo. Zie screenshot.

En die van de Google Play store zelf?
En die van de Google Play store zelf?
Schuifje ook zelfde stand. Met op achtergrond nauwelijks verbruik.
Vreemd als de schuifjes uit staan er toch data gebruikt wordt op de achtergrond. Zou niet mogen.

Je zou de app kunnen uitschakelen maar dan zal je telefoon minder goed werken. Het is een keuze die jezelf zou moeten maken.
Vreemd als de schuifjes uit staan er toch data gebruikt wordt op de achtergrond. Zou niet mogen.

Je zou de app kunnen uitschakelen maar dan zal je telefoon minder goed werken. Het is een keuze die jezelf zou moeten maken.

Dank voor meedenken. Doe voorlopig op uitschakelen en dan af en toe weer activeren en dan checken of er updates zijn. Dank
Hier nog een artikel over de werkwijze van Google.

https://www.metronieuws.nl/lezerscolumn/knolletje/actueel/2015/04/google-play-services-draait-duimschroeven-aan
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dolf,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat merkwaardig! Ik heb het zelf ook even bij mezelf gecontroleerd, en ik zie inderdaad dat Google play services wel op de achtergrond data verbruikt. Maar bij jou stonden ze beiden dus al uit! Ik denk dat het voorlopig inderdaad slim is om ze voorlopig uit te schakelen en te kijken hoe dat gaat.

Hou je ons op de hoogte?

@ Friesian en Ray, dank voor alle hulp heren!

Groetjes,
Jihane
Hi Dolf,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat merkwaardig! Ik heb het zelf ook even bij mezelf gecontroleerd, en ik zie inderdaad dat Google play services wel op de achtergrond data verbruikt. Maar bij jou stonden ze beiden dus al uit! Ik denk dat het voorlopig inderdaad slim is om ze voorlopig uit te schakelen en te kijken hoe dat gaat.

Hou je ons op de hoogte?

@ Friesian en Ray, dank voor alle hulp heren!

Groetjes,
Jihane

Ik hou jullie op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +10
Dankjewel, Dolf!

Tot snel!

Groetjes,
Jihane

Reageer