.

Telefoonboek

  • 16 February 2015
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik heb het voornemen om een smartphone te kopen.
Om te kijken en te oefenen heb ik een oude Samsung Galaxy S (i9000) genomen waarin de sim-kaart van de Nokia 2330 classic past.
Ik heb op de Samsung CM11, nightly van CyanogenMod geïnstalleerd.
Onder WiFi werkt alles uitstekend van gebruik browser, messaging en ook gebeld.
Mijn telefoonboek staat op de sim-kaart maar de Samsung kan hem niet lezen.
Ligt het aan de verschillende besturingssystemen?

Wat kan ik doen zodat de Samsung het telefoonboek leest?
Gaarne step-by-step advies.

Bij voorbat dank,
Bert

5 reacties

Ik weet de stappen zo 1 2 3 niet uit m'n hoofd maar als je weet hoe je onderstaande opties moet doen dan kom je al een heel eind.


Optie 1: Ga naar de instellingen bij contactpersonen en kies daar welke gelezen moeten worden. Je kan kiezen uit bijv. Google, Sim of Telefoon.

Optie 2: Ga naar de instellingen bij contactpersonen en kopieër je contactpersonen van je Simkaart naar je Telefoon. (Let op dat je niet verplaatsen doet, dan wis je ze van je Sim maar staan ze wel op je Telefoon.)

Hoop dat je hier wat aan heb? 

Laat je het ons weten? 
Badge
Misschien gaat het met CyanogenMod anders maar goed.

Contacten-->Importeren/Exporteren-->Importeren van simkaart--> Alleen voor telefoon-->Geen contacten.

Ik betwijfel of het telefoonboek leeg is.((
En de andere optie. Ik heb Android gehad en ik kon kiezen waarvan er gelezen moest worden en ik kos voor sim omdat daar mijn contacten op stonden.  Maar ik ken CyanogenMod verder niet.
Badge
Ik heb na verder snuffelen gevonden dat CyangenMod niet een Symbian sim-card kan lezen.
Meerdere wanhoopskreten. Nu is CyangenMod, CM 11, gebaseerd op Android 4.4.4.
Derhalve op Google Play gezocht of er een App was en ik heb deze gevonden.
Kan iedereen zich hierin vinden of is er een nog betere?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Leo10,

Spijtig om horen dat het omzetten van je contacten van Nokia Symbian naar Samsung niet direct mogelijk is.

Ik ben zelf niet bekend met de App (Contacts Transfer Backup Sync) die je gevonden had. Wel zag ik op het internet een aantal tips voorbij komen voor het omzetten van je gegevens.

In dit filmpje worden suggesties gegeven om de opgeslagen contacten als een Business card te verzenden via Bluetooth of de gegevens over te brengen via de PC.

Heb je deze opties al bekeken?

Reageer