.

Beantwoord

Samsung galaxy s3 mini geen netwerk, wat kan ik doen?

  • 7 July 2015
  • 5 reacties
  • 4303 Bekeken

Ik heb 2 weken geleden een samsung galaxy s3 besteld bij de simyo telefoonshop en nu heb ik het probleem dat de telefoon ineens geen netwerk meer heeft. Er staan wel streepjes bij de ontvangst, maar bij de status van de telefoon staat: niet verbonden.

Nu heb ik hier al wat op gezocht en de telefoon staat nu bij netwerk selecteren op WCDMA/GSM (automatisch selecteren). Zet ik de telefoon handmatig op GSM, kan ik meteen weer bellen en gebeld worden. Zet ik de instelling weer terug naar automatisch, kan ik meteen niet meer bellen of gebeld worden.

Nu kan ik hem uiteraard wel op GSM laten staan, maar dan heb ik ook alleen nog maar 2G internetsnelheid.
Ik heb al voor een update van de firmware gekeken, maar de laatste firmware update staat erop.

Nu lijkt dit een bekend probleem te zijn bij de samsung galaxy's, maar ik kan nergens de oplossing vinden.
Wat is hier aan te doen?
icon

Beste antwoord door Naomi 8 July 2015, 16:06

Bekijk originele reactie

5 reacties

O ja wat aanvullende info, in een ander toestel heb ik dit probleem niet. Ligt dus niet aan de sim-kaart.....
Verwissel ik de sim, doet ie het in een ander toestel wel gewoon.
Hoi neem onder staande links even door :)

Voor bellen / smsen;
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-niet-bellen-76?c=39

Voor het internetten;
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/internet/usecase/apn-handmatig-instellen

Laat je weten of het gelukt is?
De APN en alles staat gewoon goed. Zet ik de telefoon in gsm-mode bij netwerk kan ik alles, bellen, sms-en, internetten. Zet ik hem terug naar WCDMA/GSM modus ( waarop hij dus 3G pakt, meteen alles weer weg. Geen bereik, niet bellen, geen internet.)
Aan de Sim ligt het niet. Ik heb ook een kruidvat mobiel-sim ( ook via kpn-netwerk dus) en daarbij gebeurt precies hetzelfde. Het ligt dus of aan het kpn-netwerk, of de telefoon.
Dat kan erop duiden dat de kaartlezer misschien niet helemaal lekker werkt..

Wat nog een optie is, is dat Simyo een reset geeft. Daarna dien je hem opnieuw op te starten.

Zij geven aan wanneer dat is gebeurt. (denk ergens morgen).
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Michiel Albers, welkom op het Simyo forum!

Erg fijn dat Raytje je al een beetje op weg heeft geholpen. Is het nog afhankelijk van de locatie waar je bent of heb je het op verschillende plekken?

Het kan bijvoorbeeld dat je op een bepaalde plek beter bereik hebt via 2G. Als het op een bepaalde plek is, wil je dan de volledige postcode toevoegen? 🙂 Weet je ook of er andere mensen zijn die hetzelfde ervaren via het KPN netwerk?

Ook is het handig om je eigen simkaart te testen in een andere telefoon. Is het mogelijk dat je deze test doet? :$

@Raytje, dankjewel voor je reacties 😃

Reageer