Skip to main content

.

Ik heb een Samsung Galaxy Nexus S met het besturingssysteem Android, versie 4.0.2.



Gisteren heb ik mijn Symio simkaart ontvangen en onmiddellijk geactiveerd. Maar helaas, geen internetontvangst. Vervolgens een SMS verstuurd naar 1300, waarop ik een SMS terug kreeg met de mededeling dat het niet mogelijk is mijn telefoon te configureren voor internet. Ik heb hierover een mailtje verstuurd naar de klantsenservice. Omdat het weekend is, heb ik daar nog geen antwoord op ontvangen. Ondertussen heb ik wel wat gegoogled en op de site van KPN en op dit forum instellingen gevonden, die handmatig ingevoerd kunnen worden. Die heb ingevoerd, echter geen resultaat. Internet is weg en blijft weg.



Hieronder een overzichtje van de APN-instellingen, die ik geprobeerd heb.



Afkomstig van Simyo Forum

APN-instellingen

Naam:
Mobiel Internet

APN: internet

Proxy: niets

Poort: niets

Gebruikersnaam: niets

Wachtwoord: niets

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: internet



Afkomstig van KPN

APN-instellingen

Naam: Mobiel Internet

APN: portalmmm.nl

Proxy: niets

Poort: niets

Gebruikersnaam: niets

Wachtwoord: niets

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: default



Vooraf heb ik alle APN's verwijderd, daarna de instellingen ingevoerd, opgeslagen, mobiel internet aangevinkt, de smartphone uitgezet en weer aangezet. Zoals gemeld, zonder resultaat.



Wie weet wel de juiste instellingen voor mijn smartphone ?
Beste Gerda,



Welkom op het Simyo forum!

Zojuist hebben we contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Zij hebben geconstateerd dat er inmiddels een succesvolle internetverbinding is via de APN internet. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is opgelost.



Als je nog vragen hebt, vernemen we dit graag.



Groetjes,



Manisha

Reageer