.

Beantwoord

Samsung Galaxy Gio G5660 Hoe kan ik meer apps naar SD-kaart verplaatsen?

  • 22 April 2014
  • 9 reacties
  • 3938 Bekeken

Badge
Mijn telefoon heeft een akelig klein intern geheugen (Samsung Galaxy Gio G5660). Slechts 280 MB :(
ik vraag me af of ik meer apps kan verplaatsen naar de SD-kaart (8 GB)
De voordehand liggende manier (INSTELLINGEN - APPLICATIES - APPS BEHEREN - APP AANTIKKEN EN DAN VERPLAATSEN NAAR SD-KAART) btw sorry voor de capslock... werkt niet voor bv. whatsapp, Google play services. En dat zijn geheugenvreters.

Ik weet dat het kan maar dat het behoorlijk ingewikkeld is. Wie kan mij dat "eenvoudig" uitleggen. Please
icon

Beste antwoord door Charlene 24 April 2014, 09:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo Fratema,

Ik weet wel een andere (gulden) middenweg.
Apps naar SD-kaart, weet ik niet...

Ga eerst naar google play(store).
Dan zie je bovenin een soort van tasje.
Klik op het tasje tot er staat; Mijn Apps/  instellingen.

Klik dan op Instellingen.
En verander apps automatisch bijwerken in........ Apps bijwerken via wifi.

Vervolgens......

**Je noemt zelf al Instellingen, Applicatiebeheer.
Een aantal apps staan er al op bij aanschaf.
Chrome, Hangouts en Youtube.
Selecteer updates verwijderen.
Deze worden teruggezet op fabrieksstand.

Een aantal apps heb je zelf geinstalleerd.
Zijn er bij die je minder gebruikt? Gegevens wissen.
(Apps die je niet meer gebruikt, verwijderen.)

Dit scheelt in Internal Ram.

Groet,
Friesian
Sorry, moest zijn bij google play, apps niet automatisch bijwerken.
Badge +8
Hoi Fratema,

Ik weet hier ook niet alles van, want dit is echt een toestelvraag, maar ik heb wel wat onderzoek gedaan en ik heb het idee dat niet alle apps verplaatsbaar zijn naar je SD-kaart. Als je op toestel of Android fora kijkt, zijn er wel apps en manieren om dat te veranderen, maar dan verander je wel iets aan de instellingen van de fabrikant.
Wie weet komen er hier nog Android-kenners die je goede tips kunnen geven, maar ik raad je aan om ook eens op Samsung en Android fora te kijken.
Houd je ons hier op de hoogte?

groetjes, Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Dit heeft waarschijnlijk met de Android versie te maken. Als je in applicatiebeheer naar je app gaat, staat er waarschijnlijk bij: verplaatsen naar SDkaart.
Mits je een SDkaart hebt uiteraard en het verschilt per app.
In versie 4.x kan dit wel en vanaf 4.4 wordt het weer moeilijk.
Badge +8
Ok Fratema,

Heb je al kunnen checken welke versie van Android jij gebruikt? Dan kun je verifiëren wat Martijn® aangeeft.
We horen het wel :)

Groetjes, Charlene
Badge
Ok Fratema,

Heb je al kunnen checken welke versie van Android jij gebruikt? Dan kun je verifiëren wat Martijn® aangeeft.
We horen het wel :)

Groetjes, Charlene


Dank allemaal voor het meedenken. Ik gebruik Android 2.3.3. Ik ben wel druk geweest met het verplaatsen van apps naar SD maar de grote geheugenvreters Google play services en whatsapp bieden die mogelijkheid niet. Wat ik nu wel doe is regelmatig de bezem erdoor halen met  Memory Booster lite. Maar het blijft fröbelwerk, helaas. Misschien moet ik een hogere Android installeren? Geen idee hoe zoiets gaat. Het is geen PC met een windows-DVD... Als het niet te moeilijk is hoor ik graag hoe je zoiets moet doen. En ander maar genoegen nemen met wat er wel op past. Groetjes, Frans
Badge +8
Bedankt voor het melden, Fratema

Ik hoop dat de Android deskundigen je hiermee weer wat verder kunnen helpen. ;)

Groetjes, Charlene
Badge +1
Hoi Fratema,
Rooten kan ook enorm schelen qua opslag.
Zoek er maar wat over op misschien helpt het.
Succes !
Ratumatu
Reputatie 5
Badge +11
Hi Fratema,

Heeft de tip van Ratumatu al geholpen?

Reageer