.

Beantwoord

Puk invoeren niet mogelijk (Samsung Galaxy), hoe kan dit?

  • 18 January 2014
  • 4 reacties
  • 11810 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Als je bij een mobiele telefoon de PIN code 3x fout hebt ingevuld moet je de PUK code invullen, deze PUK code heb ik nog en ik heb hem ingevuld, maar als ik op "ok" klik gebeurt er niks, het enigste wat er gebeurt is dat het balkje waar je het moet invullen weer leeg wordt gemaakt (dus de ingevulde tekens verdwijnen) Het aantal pogingen van het invoeren van de PUK code neemt ook niet af, dit blijft steeds hetzelfde. Verder gaat het scherm van mijn mobiele telefoon steeds op zwart beeld (dit doet hij normaal ook als je hem een aantal seconden niet gebruikt, om energie te besparen) maar nu gaat hij al naar 2 seconden op zwart en normaal duurt dat langer.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy Advance GT19070
icon

Beste antwoord door albertb 19 January 2014, 13:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Plaats uw simkaart in een ander simlock vrij toestel, waarna u de mogelijkheid krijgt uw pukcode in te voeren, en vervolgens elk gewenst pincode.
Badge +8
Als je bij een mobiele telefoon de PIN code 3x fout hebt ingevuld moet je de PUK code invullen, deze PUK code heb ik nog en ik heb hem ingevuld, maar als ik op "ok" klik gebeurt er niks, het enigste wat er gebeurt is dat het balkje waar je het moet invullen weer leeg wordt gemaakt (dus de ingevulde tekens verdwijnen) Het aantal pogingen van het invoeren van de PUK code neemt ook niet af, dit blijft steeds hetzelfde. Verder gaat het scherm van mijn mobiele telefoon steeds op zwart beeld (dit doet hij normaal ook als je hem een aantal seconden niet gebruikt, om energie te besparen) maar nu gaat hij al naar 2 seconden op zwart en normaal duurt dat langer.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy Advance GT19070


Hoi DaanL,

Kun je proberen wat Albertb aangeeft? Dus je sim even in een ander toestel plaatsen, daar deblokkeren met de Pukcode en dan twee keer een nieuwe Pin invoeren. Daarna kun je hem waarschijnlijk gewoon weer in je Samsung gebruiken, maar ik hoor het vaker, dat het in die toestellen niet lukt. Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Ik heb ook een Samsung toestel. Bij mij werkt het om de PUK-code een paar keer achter elkaar in te voeren. Na drie of vier keer pakt hij hem dan.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jandirk,

Ik zie dat je hier ook hebt gereageerd 🙂 Als je nieuwe pincode daarna door je toestel wordt geaccepteerd, dan is dit natuurlijk heel fijn.

Bij de meeste Samsung toestellen werkt de pukcode niet. Dit heeft met een fabrieksfout te maken in deze toestellen.
Je ziet op dit forum hierdoor vooral tips om het dan in een ander niet Samsung toestel te proberen 🙂

Reageer