.

Beantwoord

Pincode voor ontgrendelen simnetwerk

  • 28 August 2012
  • 4 reacties
  • 5278 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Heb nieuwe simyo SIM in mijn Sony xperia arc geplaatst. Mijn Sony is geflashed met cyanogenmod 9.0.
Bij het aanzetten van het toestel vraagt hij om de pincode, die accepteert hij maar daarna vraagt hij om de pincode voor het ontgrendelen van het simnetwerk .
Wat is dat? Het toestel heb ik los gekocht, hij heeft het altij goed gedaan met een Vodafone zakelijke SIm en cyanogenmod 7.
icon

Beste antwoord door Wayne 29 August 2012, 12:10

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Have,

Het feit dat jouw toestel vraagt om de code om het simnetwerk te ontgrendelen duidt hoogstwaarschijnlijk op een simlock. Om het toestel te unlocken dien je contact op te nemen met de provider waar deze telefoon is aangeschaft. Zij kunnen je (indien het toestel ouder is dan 1 jaar) vaak kosteloos van de unlockcode voorzien.
Ik heb een nieuw toestel gelocht en het toestel vraagt om een ontgrendelings pin sim netwerk code ?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Add,

Is het bij het plaatsen van de simkaart,  dan  kan zijn dat je toestel niet simlock vrij is, kan je dat navragen bij de winkel waar je hem gekocht hebt?
Of is het een pincode van het toestel zelf? of je eigen pincode op je simkaart?
Je pin en pukcode kan je vinden op je persoonlijke pagina.
Badge +6
Ik heb een nieuw toestel gelocht en het toestel vraagt om een ontgrendelings pin sim netwerk code ?

Hoi Add,

Ik heb ook het vermoeden dat er een simlock op je telefoon zit, daarom ga ik mee in het advies van Martijn® om dit even te checken bij de winkel waar je de telefoon hebt gekocht 🙂.

@Martijn®, dankjewel voor het meedenken!

Reageer