.

Beantwoord

overstappen esim van iphone naar samsung, hoe doe ik dit?

  • 4 February 2023
  • 7 reacties
  • 58 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een iphone 12 als oud toestel en heb als nieuw toestel een Samsung galaxy s20 gekocht waarop ik een esim wil gebruiken. 

Ik heb de stappen doorlopen om een activatiecode te krijgen en heb geprobeerd op m'n nieuwe telefoon de esim te activeren zodat deze geïnstalleerd zou moeten worden maar ik krijg geen optie om een simkaart te installeren, het account geeft aan dat ik een actieve sim heb en geeft mij geen optie een sim te installeren. Ik snap nu niet hoe verder te handelen.

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 6 February 2023, 17:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk dat je een nieuwe telefoon hebt! Ik leg je uit hoe je je eSIM over kunt zetten op je nieuwe telefoon :).

Als eerst dien je de Mijn Simyo app te installeren op je nieuwe telefoon. Daarna ga je naar Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Hier voer je dan de validatiecode in die je per sms krijgt op je oude telefoon. Mocht je de eSIM hebben verwijderd op je oude telefoon, dan kun je door middel van een iDeal betaling van €0,01 je nummer verifiëren. Verder is het een kwestie van het proces in de app doorlopen.

Via dit topic kun je een uitgebreide uitleg terugvinden hierover.

Hopelijk heeft dit je kunnen helpen!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hallo Roeqajja, bedankt voor je berichtje terug. Helaas lukt het niet wanneer ik die stappen doorloop. Wanneer ik bij instellingen > Sim kaart kijk, zie ik simkaartnummet / simkaarttype en simkaartstatus vermeld staan van mijn oude toestel, verder heb ik geen opties die ik kan aanklikken en ik heb helaas geen mogelijkheid om een validatiecode in te voeren beschikbaar. 

Enig idee hoe dit op te lossen?

 

Groetjes Rob321123

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te downloaden in jouw nieuwe toestel! Zou je een screenshot kunnen delen van wat je te zien krijgt als je op het nieuwe toestel via de app naar het kopje '’Simkaart'’ gaat? Dan kijk ik even mee. Ook kan je nog proberen om de eSIM te verwijderen op de iPhone 12, wellicht krijg je dan de optie om via de Samsung over te stappen naar eSIM via de Mijn Simyo app!

Ik zie graag je bericht tegemoet.

Groetjes,
Amy

Badge

Goedemiddag Amy,

 

Jazeker Zie bijgaande voor de screenshot!

 

Mvg Rob321123

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je reactie. Zou je de eSIM kunnen verwijderen via de instellingen van de iPhone 12? Als je dan opnieuw inlogt in de Mijn Simyo app via de Samsung s20 moet je kunnen overstappen naar eSIM. Zou je dit willen testen? Je kan mij dan een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de validatiecode per e-mail naar je kan versturen 😊.

Ik heb de screenshot ingezien en ook verwijderd omdat het simkaartnummer te zien is in de screenshot. 

Groetjes,
Amy

Badge

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je reactie. Zou je de eSIM kunnen verwijderen via de instellingen van de iPhone 12? Als je dan opnieuw inlogt in de Mijn Simyo app via de Samsung s20 moet je kunnen overstappen naar eSIM. Zou je dit willen testen? Je kan mij dan een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de validatiecode per e-mail naar je kan versturen 😊.

Ik heb de screenshot ingezien en ook verwijderd omdat het simkaartnummer te zien is in de screenshot. 

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

 

Ik heb het getest, het werkt niet. Ik blijf dezelfde gegevens zichtbaar houden als die op de in een van de vorige berichten gestuurde schermafbeelding. Ik krijg geen optie om de simkaart toe te voegen in m'n Samsung S20. Ik heb opnieuw ingelogd, dat gaf geen resultaat, ik heb de applicatie verwijderd, en opnieuw ingelogd, geen resultaat.. nog steeds blijven dezelfde gegevens getoond worden als op de eerder gestuurde schermafbeelding. 

Heb je nog andere opties die we kunnen proberen?

 

Mvg Rob321123

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Rob321123,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je deze optie maar niet krijgt! Zolang het toestel geschikt is voor onze eSIM zou je de optie moeten krijgen. Ik zal dit even voor moeten leggen bij onze technische dienst. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? 

Groetjes,
Amy

Reageer