.

Beantwoord

Nieuw toestel maar hij doet het niet, hoe kan dat?

  • 21 January 2016
  • 6 reacties
  • 272 Bekeken

Goedemiddag,
ik heb sinds dinsdag een nieuwe telefoon (samsung galaxy s6) met een abonnement via T-Mobile, daar nummer behoud aangevraagd en dit zou in verband met de opzichtermijn op 18-02 plaatvinden, alleen heb ik sindsdien een notificatie "alleen noodoproepen"...
Ik kan niemand bellen of smsen... Gisteren heeft had ik een poosje wel smsontvangst maar vandaag weer niet...
Waar zou dit aan kunnen liggen?
icon

Beste antwoord door franswon 21 January 2016, 20:24

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Smartiesomsen,

Ik denk dat je telefoon nog vast op het KPN netwerk staat. Laat de telefoon even zoeken naar netwerken en kies daar voor automatisch of T-Mobile.

Als dit het probleem niet oplost moet je contact opnemen met T-Mobile.
ik zit tot 18-02 nog bij simyo, dus moet daarna pas naar het netwerk van Tmobile
Reputatie 7
Badge +9
Sorry, had 18-01 gelezen :(

Misschien heeft je nieuwe telefoon een simlock van T-Mobile en accepteert daarom geen simkaart van Simyo, probeer of je simkaart het op je vorige telefoon wel doet.

Als dit lukt moet je tot 18-02 je oude telefoon gebruiken :(

Als er geen simlock op je toestel zit dan kan je proberen of een reset van je toestel helpt (simkaart verwijderen (accu gaat niet bij S6), 10 - 15 minuten wachten, toestel opnieuw starten).

Helpt dit niet dan moet je even kijken of T-Mobile de instellingen niet vooraf ingesteld heeft op hun netwerk.
Je moet ook niet aan T-Mobile beginnen, echt 1 grote bak ellende
Reputatie 7
Badge +9
Hoi bas1971.

Ik ben ook weggegaan bij T-Mobile, in mijn geval omdat de dekking in mijn omgeving ronduit slecht was. Verder had ik best goede ervaringen met hen, ik mocht ook eerder weg zonder afkoop.
De concurrentie afkraken lijkt me niet de bedoeling, Simyo kan op eigen kracht de concurrentie best aan 🙂 Wie weet is de Topic Starter na afloop van zijn contract bij T-Mobile blij om hier weer terug te komen. 🙂
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Smartiesomsen,

Jammer dat je weggaat bij ons 😞. Vervelend dat je toestel niet werkt, heb je eindelijk een gloednieuw toestel, kan je hem niet gebruiken. Je nieuwe toestel lijkt me ge-simlocked. Dit betekent dat hij alleen werkt met een T-Mobile simkaart en niet met een simkaart van een andere provider. Dit kan je testen door een T-Mobile simkaart in het toestel te stoppen en te kijken of hij dan wel werkt.

Is je toestel simlockvrij? Kijk dan even of je simkaart van Simyo het nog doet. Daarna kan je handmatig in het toestel het KPN netwerk selecteren. Informatie over hoe je dat kan doen vind je hier. Laat je weten of je erachter bent gekomen wat het probleem was?

Groetjes, Caspar

Reageer