.

Beantwoord

"Niet aangemeld bij netwerk"

  • 9 July 2013
  • 5 reacties
  • 11385 Bekeken

Ik heb de laatste weken vaak last dat het bellen niet meer lukt. Dan krijg ik de melding:

"Niet aangemeld bij netwerk"

Vaak is er dan wel signaal. Het startscherm laat zien dat ik alleen nog noodoproepen kan doen. (galaxy s3 mini, maandje oud)
 
Resetten helpt meestal. Maar is natuurlijk niet de bedoeling, want in de tussentijd ben ik niet bereikbaar.

Iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan voorkomen?

bedankt

(galaxy s3 mini,internet ingesteld via beschrijving in dit forum)
icon

Beste antwoord door Charlene 11 July 2013, 11:31

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +8
Ik heb de laatste weken vaak last dat het bellen niet meer lukt. Dan krijg ik de melding:

"Niet aangemeld bij netwerk"

Vaak is er dan wel signaal. Het startscherm laat zien dat ik alleen nog noodoproepen kan doen. (galaxy s3 mini, maandje oud)
 
Resetten helpt meestal. Maar is natuurlijk niet de bedoeling, want in de tussentijd ben ik niet bereikbaar.

Iemand een idee wat er aan de hand is, en hoe ik dit kan voorkomen?

bedankt

(galaxy s3 mini,internet ingesteld via beschrijving in dit forum)


Hoi TonyMontana,

Welkom op het forum:)
Mag ik vragen wat voor toestel je gebruikt? En ik ben ook benieuwd op welke postcode je je bevindt als je dit merkt.
ik heb je simkaart even opnieuw op het netwerk gezet. Als jij je toestel even kunt uitschakelen en dan na een tijdje weer aan, dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden.
Ik hoor graag van je of dat al resultaat heeft opgeleverd. Anders wil ik je vragen om de simkaart even in een ander toestel te proberen, en te laten weten wat voor melding je dan krijgt.

Groetjes,
Charlene
het is een samsung galaxy s3 mini

ik ga 't proberen, bedankt!
Badge +6
het is een samsung galaxy s3 mini

ik ga 't proberen, bedankt!


Hoi TonyMontana,

Wij vernemen graag je bevindingen en graag gedaan.
Afgelopen vakantie 1x deze melding in Oostenrijk gehad (in 3 weken)
Vorige week nog een keer in Nederland.

Dus Simkaart opnieuw aanmelden heeft het probleem van "Niet aangemeld bij netwerk" op mijn Galaxy S3mini niet opgelost.

Vorige week kwam de melding vlak na een update van de Samsung. 
Aan het bereik ligt het niet: als ik met de App "Opensignal" de network connection laat refreshen is er direct weer verbinding.

Maar die update van Samsung is zwaar verdacht natuurlijk. Dus ik zal een factory update doen.
Badge +6
Hoi TonyMontana,

Graag hoor ik van je of de melding is verdwenen na de factory update.

Ook zou ik je willen aanraden om je simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of je hierin dezelfde melding krijgt, omdat dit dé manier om te uit te testen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt 🙂.

Reageer