.

Beantwoord

Na installeren Lollipop doet 3G internet het niet meer, wat kan ik doen?

  • 17 February 2015
  • 6 reacties
  • 772 Bekeken

Beste Simyo,

Dit weekend heb ik Lollipop geinstalleerd en sindsdien, na het wifi gebruik, doet het 3G internet het niet meer.
De gebruikelijke handelingen zoals opnieuw opstarten enz enz heb ik geprobeerd. Echter zonder resultaat.
Misschien een idee?

Veel dank alvast.

Groet!
icon

Beste antwoord door Naomi 18 February 2015, 15:35

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bornski, welkom op het forum van Simyo!

Slim dat je opnieuw opstarten al hebt geprobeerd 🙂 Jammer dat het alleen nog niet heeft geholpen.

Ik heb je optie Internet op je mobiel voor je gereset. Zet je je toestel even uit en daarna aan? Je simkaart gaat zich hierdoor opnieuw aanmelden op het netwerk.

Het is ook goed om je internetinstellingen door te nemen in je toestel. Hier staan de internetinstellingen voor Android smartphones. Neem je deze door? 🙂

Als dit niet werkt, wil je dan je simkaart in een ander toestel testen? En wat voor type toestel heb je?

Geef je het even door?
Hi Naomi,

Dank voor je reactie.
Ik heb gedaan wat je hebt voorgesteld, maar helaas.

Ik heb de Motorola MotoG 2.

Groet!

 
Opgelost. De MotoG heeft 2 simhouders. Heb ze verwisseld en nu doet ie het weer. 😕
Reputatie 7
Dus iets om rekening mee te houden. Voor de Moto G 2nd Gen 2014 van mijn vrouw staat al weer enige tijd de Android 5.0.2 Lollipop Update ter beschikking, maar ik ben even bezig met het verzamelen van zaken om rekening mee te houden...:o

Edit: Voor de moderators; misschien dit topic even verplaatsen naar Android?
Voor de rest draait ie prima. Maar moest even op de Motorola forums graven voor een oplossing. Die gelukkig vrij simpel is maar er schijnen meer gebruikers last van te hebben.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bornski,

Dankjewel voor het doorgeven! Heel slim dat je je simkaart even hebt omgewisseld 😮

Vaak hebben dual sim telefoons de mogelijkheid om bijvoorbeeld via slot 1 te internetten en via slot 2 alleen te bellen en te sms’en.
Waarschijnlijk is dit bij jouw telefoon ook het geval. Hierom was het wisselen van je simkaarten voldoende ;)

Hopelijk zien we je terug op het forum :D

@RicoK, goed idee! Ik ga dit topic inderdaad verplaatsen naar het subforum Android. Ook slim dat je informatie verzamelt, zo ben je goed voorbereidt 😮

Reageer