.

Vraag

Na februari 2023 update Android geen wifi verbinding meer, tips?


Badge

Hallo,

gisteren is op mijn telefoon (Nokia G21) de Android-beveiligingsudate geinstalleerd van februari 2023. Daarna kan ik mijn Wifi niet meer inschakelen. Ik zet desbetreffende schakelaar naar rechts, er worden geen wifi punten gevonden en even later gaat de schakelaar uit zichzelf weer naar links. Harde reset, veilige modus of netwerk resetten, niets helpt.

Vandaag heeft de telefoon van mijn vrouw, ook een Nokia G21 dezelfde update gehad. Daarna ook bij haar telefoon exact hetzelfde probleem. Wie kan mij adviseren?

Met vriendelijke groet,

Maarten

 


11 reacties

Hallo @Maartten Misschien Nokia even raadplegen of 

Android Planet - Ontdek de kracht van Android

Badge

Heb al contact opgenomen met Nokia. Ik zag, dat er ook andere toestellen (G20) vorige jaar juni met exact hetzelfde probleem te kampen hebben gehad. Nokia had echter niet het fatsoen om ook maar één keer te reageren. Ik verwacht er daarom nu ook niet veel van.

Jammer, en ben je bij Android Planet nog wijzer geworden @Maartten ?

 

Heb ook een nokia G21 ben maar een kleine 70 euro over mijn normale data bundel heen gegaan vanavond nadat de telefoon onverwachts zichzelf resette met een systeem update. Wou daarna geen wifi verbinding meer maken, kwam hier natuurlijk te laat achter.  Telefoon wil geen wifi netwerken weergeven of de wifi ‘aanlaten’

Hallo @kartoffel wat wel eens wil helpen de betreffende wifi-naam ‘vergeten’ binnen het toestel, herstarten en dan weer opnieuw opbouwen.

Wat ook helpt is de netwerkinstellingen van het toestel resetten, dan worden de mobiele, wifi en Bluetooth instellingen teruggezet naar als nieuw uit de doos.

En dan weer proberen de verbindingen op te bouwen.

Succes.

 

 

Badge

@JanD Ik ben bij Android Planet niets wijzer geworden voor wat het probleem betreft wat ik hierboven beschreven heb.

De betreffende wifi-naam “vergeten” lukt niet, de wifi-namen zijn namelijk niet zichtbaar. Ook het resetten van alle netwerkinstellingen leverde geen resultaat op.

@kartoffel kijk eens op https://community.phones.nokia.com/discussion/65581/nokia-g20-no-internet-after-android-12-update

Nokia gaat aan dit probleem waarschijnlijk niets doen.

Enige reacties hier op bovenstaande link:

Same problem here on a G20: wifi is disabled and enabling just turns the switch right off again after a second or so. No wifi networks are shown. A chat with Nokia support can be summarized like this:

We know of the issue and the dev team is working on it. No, there is no website where you can look up the status of this bug. The only way to see that is was fixed is that you will be able to connect to wifi again. The problem was included in the last update (a few days ago: beginning of March 2023). There is no timeline or expectation when it will be fixed.

And best of all, they claimed that it will be fixed even though I pointed out that my phone does not have a data plan. The only connection to the Internet is wifi and wifi does not work. I am interested to see how Nokia plans to push an update to that phone without Internet connection. Support could not answer that (ignored that question multiple times).

Needless to say: I am not amused.


See all the comments on this issue re G11 phone too, same problems and users left high and dry without wifi access on which many of us have no option but to depend. Chat function on this website was frustrating and nugatory.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maartten,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je sinds de nieuwe update van je telefoon geen verbinding kunt maken met wifi!

Omdat dit een toestelgerelateerd probleem is, kan ik hier helaas niet veel voor je doen. Zelf ben ik een iPhone-gebruiker. Hopelijk kom je er met de tips van andere forumleden toch uit!

Ik heb als cadeau 1000 MB aan je account toegevoegd, wellicht dat dit handig is voor deze maand aangezien je alleen via 4G kunt internetten. Je kunt dit activeren via Mijn Simyo in het Overzicht.

Bedankt voor alle hulp en tips @JanD!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kartoffel,

Bedankt voor je bericht. Vervelend om te lezen dat je hierdoor kosten hebt gemaakt buiten je bundel! Ik zie dat je inmiddels contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat je verder bent geholpen door één van mijn collega's :).

Fijne dag!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

@Roeqajja 

Hartelijk dank! Ik hoop dat bij een volgende update Nokia het probleem gaat verhelpen. We wachten af.

 

Voel me door nokia zwaar genept hier in, ze hebben met de update ook mijn datalimiet waarschuwing van de telefoon veranderd naar een hogere hoeveelheid terwijl ik dit had aangepast voor mijn bundel op vakantie een half jaar terug. 

 

Moet zeggen dat simyo mij erg goed heeft geholpen met het vinden van een oplossing van deze situatie. 

 

Nu maar afwachten tot er een ooit een patch komt voor de nokia G21 / android 12 versie. Kom nog nergens een verwachte datum tegen voor een oplossing

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @kartoffel,

Oei, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Fijn om te lezen dat je tevreden bent met de service die je van ons hebt gekregen, dat zien we graag 😊.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Reageer