.

Beantwoord

Mijn simkaart werkt niet in de Wiko. Hoe kan dit?

  • 30 December 2017
  • 8 reacties
  • 557 Bekeken

simkaart werkt niet op nieuwe mobiel,eerst laten resetten..deed niks,nu al twee nieuwe simkaarten verder,mobiel geeft nog steeds "geen simkaart" aan,gevolg nu..kan niet meer bellen of gebeld worden,geen sms,alle contacten weg,alleen app werkt,graag een oplossing! mvg
icon

Beste antwoord door franswon 31 December 2017, 13:42

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Wat ik niet lijk te horen is wat u sowieso aangeraden had moeten worden:
  • Een kruistest. Dit houdt in dat je jouw simkaart in een andere smartphone probeert en vice versa.
Hiermee kun je snel en makkelijk zien wat de boosdoener is. Is het je telefoon dan moet daar verder worden gezocht is het je sim wat me nu sterk lijkt moet er iets nieuws worden gedaan.
Hiernaast geeft u erg weinig informatie.
  • Welke telefoon?
  • Wat voor een simkaart
  • Welke maat
  • etc
Bedankt voor de reactie,het was een LG nu een wiko Sunny 2,simkaart doet het wel op een andere smartphone,dat is al getest.
Echter bij de wiko leest hij de kaart niet.
Reputatie 7
Badge +9
Uit een eerdere melding van mij hier op het forum:

Jij bent niet de enige die problemen heeft met de Simyo simkaart:

Dit is zelfs voor een beginner niks. ...

Door Monique op 24-9-2017


|Dit is zelfs voor een beginner niks. Niet kopen. Geef iets meer geld uit voor een betere. Met niks doen, alleen standby, is accu met een dag leeg. Werkt niet met simyo telefoonkaart. Zonde van het geld.

- - -

In bezit: paar weken
Via Kieskeurig.nl
https://www.besteproduct.nl/smartphones/610509
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Rood,

Welkom op het Forum.

Ontzettend balen dat je Simyo simkaart maar niet werkt in je telefoon.

Je geeft aan dat je al twee nieuwe simkaarten hebt ontvangen. Wanneer je simkaart wel probleemloos werkt in een andere telefoon, dat ligt dit helaas aan je eigen telefoon. Het beste wat je kunt doen is om je telefoon te laten nakijken of om 'm terug te sturen.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@Franswon en PaulH, bedankt!

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
Bedankt voor reactie.
Wel wat overdreven om telefoon terug te sturen,gloednieuw is slechts paar weken oud.
Als ik veel verder ga kijken naar mensen met simkaart problemen op het forum dan zijn er velen die een slecht werkende simkaart hebben.
Lijkt mij dat het probleem van de simkaart aan simyo ligt maar niemand heeft een oplossing die werkt.
Alles reeds geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +9
Als de simkaart het wel doet in een ander toestel dan ligt het niet aan de simkaart lijkt mij.
Bedankt voor de reactie,het was een LG nu een wiko Sunny 2,simkaart doet het wel op een andere smartphone,dat is al getest.
Echter bij de wiko leest hij de kaart niet.

Hier blijkt idd uit dat de Wiko de sim niet leest, dus zal de simkaart lezer van de Wiko moeten worden vervangen.


∆ POST ∆


Al is hij nieuw, je kunt ook pech hebben.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Rood,

Ik kan me voorstellen dat je een nieuwe telefoon niet snel terug wilt sturen, hij is immers nieuw. Toch kan het zijn dat er iets mis is met de kaartlezer, zoals Friesian ook aangeeft. Aangezien de gewone simkaart en de dikkere simkaart die je van ons hebt gekregen in andere telefoons wel werken, kan ik je helaas niet helpen met een andere oplossing. Ik raad je aan om contact op te nemen met de leverancier van je telefoon, je zou hier immers wel garantie op moeten hebben binnen dit termijn.

Laat je ons weten hoe dit afloopt?

@Franswon en Friesian, bedankt voor jullie aanvulling!

Groetjes,
Els

Reageer