.

Beantwoord

Mijn mobiel heeft onvoldoende opslagcapaciteit, hoe krijg ik meer?

  • 19 January 2015
  • 11 reacties
  • 14891 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Sinds een paar weken krijg ik meldingen op mijn telefoon ( htc desire 500) dat Google play services (maps en google play music) niet geupdate kunnen worden, omdat er onvoldoende opslagcapaciteit is.
Als ik onder instellingen bij opslagruimte kijk dan zie ik dat inderdaad 3,95 van de 4 gb in gebruik is. De door mijzelf geinstalleerde apps nemen maar zo'n 600 mb in. De rest wordt door apps en andere software ingenomen die ik niet kan verwijderen.

Kan ik nog op een andere manier dan door apps te verwijderen ruimte vrij maken op mijn telefoon?
icon

Beste antwoord door Ray 20 January 2015, 00:16

Bekijk originele reactie

11 reacties

Hoi,

De vaste apps, ook al gebruik je ze niet, kun je niet verwijderen tenzij je root acces hebt. Maar als je niet wet hoe dat werkt kan dat gevaarlijk zijn voor je telefoon. Wel kun je de updates ervan verwijderen en je kan ze uitschakelen. Daarnaast kun je de meldingen er van uitschakelen zodat je ook geen updates ervan binnen krijgt of meldingen daarvan. Er zijn vaste apps waarvan dit weer niet mogelijk is omdat ze anders de werking van je telefoon negatief kunnen beinvloeden. Hieronder een link van een externe site waar er een koste uitleg staat (wist even niet of die ook op het forum staat)

Ook kunnen sommige apps op je sd kaart gezet worden, maar ik heb zelf gemerkt dat ze dan niet optimaal werken. 

http://www.androidplanet.nl/tips/apps-definitief-uitschakelen-in-android-4-0-ice-cream-sandwich/



Groet,
Ray
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kas,

Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Android. Dan is het wat makkelijker te vinden voor andere forumbezoekers.

Hebben de goede tips van Raytje je al iets verder geholpen?
Je kunt ook deze blogpost eens lezen, daar staat uitgelegd hoe je geheugen kunt vrijmaken en apps naar je SD kaart kunt verplaatsen.
Wordt je telefoon ook nog sneller van 😉
Badge
Bedankt voor de tips! Ik heb een aantal vaste apps uitgeschakeld en de updates daarvan verwijderd. Ik zal ook nog eens kijken hoe ik kan voorkomen dat die updates weer opnieuw worden geinstalleerd.
Vinkje meldingen weergeven is de truc..
Vinkje meldingen weergeven is de truc..

Ga eens naar Google Play.

Klik dan bovenin op het pijltje (wijzend naar links) net zo lang tot je ziet, Mijn apps. Staan er dan 3 dwarsstreepjes voor Google Play, klik daar op.
Scroll naar beneden naar instellingen.
Daar moet je zijn dus aanklikken en dan.......

Apps automatisch bijwerken instellen op apps niet automatisch bijwerken.

Groet,
Friesian
Dat is de algemene optie ja..

In je telefoon kun je het zoals ik zei per app. doen... 
Dat is de algemene optie ja..

In je telefoon kun je het zoals ik zei per app. doen... 

Bedoel je niet de meldingen uitzetten bij applicatiebeheer, nadat je apps geinstalleerd en/of geupdated hebt?
ja dan krijg je dus voor die betreffende app geen update meldingen binnen.. Vind ik dus handig bij uitgeschakelde apps.
ja dan krijg je dus voor die betreffende app geen update meldingen binnen.. Vind ik dus handig bij uitgeschakelde apps.

Vraag was
 Ik zal ook nog eens kijken hoe ik kan voorkomen dat die updates weer opnieuw worden geinstalleerd.
Vandaar mijn reactie.:)

@Kas

Hebben raytje en ik de oplossing aangereikt?
Voor mij is onduidelijk hoe je aan die 3.95 komt. Staat dat onderaan op applicatiebeheer bij apparaatgeheugen????
1 of 2 GB werkgeheugen is al veel.
Die van jou heeft 1 GB werkgeheugen (ruimte voor) besturingssysteem en apps.
De 4 GB is goed voor bijvoorbeeld muziek, foto's, navigatiekaarten behorende bij navigatie app als voorbeeld.
Snap wat je bedoelt, en wat jij aangaf is zeker niet verkeerd maar geldt dan voor al je apps.

Wat ik bedoel met dat vinkje, is na het uitschakelen, om die weg te halen. Zo krijg je ook geen meldingen ondanks dat ze uitgeschakeld zijn. Gebeurde bij mij wel namelijk eerst. Want misschien wil hij de rest wel automatisch binnenhalen. Kas had het over die apps.. bedoelt hij de uitgeschakelde of alle.. thats the question :D

Aan Kas de keus wat hij zelf het handigste vind. 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Kas,

Fijn om te zien dat je hier zo goed geholpen wordt:D @Raytje en Friesian heel erg bedankt voor de hulp. Hiermee moet het lukken lijkt mij zo.

Reageer