.

Vraag

Kan ik mijn telefoon aan de lader gebruiken terwijl de batterij defect is?

  • 28 December 2022
  • 9 reacties
  • 71 Bekeken

Badge

Ik wil een oude telefoon gebruiken als bewakingscamera. De batterij is defect. Kan ik de telefoon ook gebruiken met de adapter al of niet in combinatie  met de slechte/ kapotte batterij?

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Waarschijnlijk kun je zelf het antwoord geven, probeer het eens uit.

Reputatie 7

@1Toine Natuurlijk kan dat.

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal. Als je telefoon aan de lader hangt, kun je er toch gewoon gebruik van maken? Heb jij nooit een telefoontje afgehandeld terwijl deze nog aan de lader hing? Of heb jij nooit een berichtje via whatsapp gezonden met de telefoon aan de lader?

Badge

Wat ik niet duidelijk stelde is dat het een oudetelefoon is, die ik al enkellaarzen op zolder had liggen. Geprobeerd op te laden, maar na 1 dag nog geen activiteit. Dus vermoed ik dat de batterij overleden is. Als ik hem.probeer te gebruiken terwijl hij aan de lader zit, lukt dat niet. Ik kan een kieuwen batterij kopen, maar als er meer aan de hand is, is dat weggegooid geld. Vandaar mijn vraag. Ik heb zeker weleens gebeld met de telefoon aan de lader, maar dat was in combinatie met een goede batterij.

Met een laptop heb ik wel de ervaring dat je die gerust langdurig met een slechte batterij kan gebruiken als je hem aan de voeding hangt.

Ik hoop dat dit duidelijker is.

Reputatie 7

@1Toine Volgens mij vraag je nu naar de bekende weg en weet je het antwoord dus zelf al. Weggooien dus dat oude defecte ding.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @1Toine,

Bedankt voor je bericht. Het lijkt mij inderdaad goed om dit zelf even uit te testen of langs een telefoonwinkel te gaan om te testen of je telefoon het doet met een nieuwe batterij erin. Mocht je telefoon het dan nog steeds niet doen, dan kun je het best een nieuwe telefoon kopen 🙂.

Bedankt voor de hulp @Ron H & @RicoK!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Dank je wel allemaal. Goede adviezen, maar geen antwoord op de vraag of het technisch mogelijk is om een mobiel te gebruiken op de energie van de lader alleen. Is  er wel een batterij nodig? Moet die batterij dan nog enig leven vertonen?

 

Reputatie 7

@1Toine Probeer het eens uit. Verwijder, indien mogelijk, de batterij en zie wat de telefoon doet aan de lader zonder de batterij.

Badge

Gaat om een Nokia 3 waarvan de batterij volgens Nokia niet te verwijderen is. Opengemaakt en gezien dat dit idd voor een niet-deskundige niet eenvoudig te doen is.

Overigens: dank voor jullie geduld met deze nieuwsgierige,  volhardende vragensteller.

Reputatie 7
Badge +7

@1Toine Hoi, ik ben bang dat het dan niet zal lukken zoals je zelf eigenlijk al aangeeft 😊.

Bedankt voor je reactie @RicoK!

 

Groetjes,
Amy

Reageer