.

Beantwoord

Kan ik de locatie van mijn telefoon op afstand aanzetten?

  • 7 July 2015
  • 2 reacties
  • 12344 Bekeken

Vanochtend ben ik mijn telefoon verloren. Om te traceren waar hij nu is, moet mijn internet en mijn locatie aan staan. Deze heb ik helaas uitgezet. Is er een mogelijkheid om mijn internet/locatie op afstand weer aan te krijgen?
icon

Beste antwoord door Ray 7 July 2015, 13:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Het is voor mij alweer even geleden dat ik een Android in m'n handen had maar weet nog wel dat het kan via Play (via pc / laptop) en dan apparaat beheer.

Enige uitleg hieronder.


Via Android Apparaatbeheer heb je in een mum van tijd je verloren Android telefoon tussen de kussens van je banken gevonden of helemaal gewist als hij eventueel gestolen is. De nieuwe dienst van Google is gratis te gebruiken.

Je kunt al je Android-devices beheren via de Android Apparaatbeheer-website. Op de landkaart van die website is te zien waar je telefoon voor het laatst is gesignaleerd dankzij zijn gps- of wifi-signaal. Als Android-apparaatbeheer staat ingeschakeld op je Android-telefoon of -tablet, kun je er bovendien voor kiezen om alles op afstand te wissen, mocht dat in een extreme situatie nodig zijn.

Je telefoon vinden zonder hem te hoeven bellen

Dit is slechts een greep uit de mogelijkheden van Android Apparaatbeheer. De dienst laat je telefoon zich namelijk ook luid kenbaar maken als je hem ergens in een kamer bent verloren, ongeacht de instellingen die op dat moment van toepassing zijn, stille modus bijvoorbeeld. Zo’n Google Map met daarop de locatie van je Android is uiteraard handig, maar soms is het erg lang zoeken als hij gewoon je huiskamer aanwijst op de kaart.

Bron: Androidplanet.nl



Laat je weten of je hem gevonden hebt?

Tip: Via mijn Simyo kun je voor de zekerheid je Simkaart blokkeren mocht het niet lukken. Zo kunnen de eventuele vinders er geen misbruik van maken.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi samsung galaxy A3, welkom op ons forum:)

Wat vervelend dat je je telefoon verloren bent... Net als Raytje wil ik graag weten of zijn antwoord je geholpen heeft!

En vergeet je niet om je simkaart nog even te blokkeren?

Reageer