.

Beantwoord

Internet werkt niet op mijn Samsung S4

  • 6 January 2014
  • 7 reacties
  • 6643 Bekeken

Badge
ik heb bij jullie een aboonoment afgesloten en vandaag is mijn nummer overgezet ik heb alleen nog steeds geen internet hoe is dit mogelijk? en hoe zouden we dit op kunnen lossen?
icon

Beste antwoord door Natascha 7 January 2014, 13:55

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Heb je op je Mijn Simyo de optie internet op je mobiel aanstaan?

Als deze optie aanstaat, is het handig om te weten van welke telefoon (merk en type) en besturingssysteem (bijvoorbeeld Anrdoi of Apple) je gebruik maakt, zodat we je hiermee verder op weg kunnen helpen.
Badge
die staat inderdaat aan ik heb op dit moment wel internet maar ik weet niet of dit via mijn abbonoment loopt of dat ik nu los betaal ik heb een samsung galaxy S4
Badge +1
Hoi Boudewijn1,

Ik heb zelf ook de Samsung Galaxy S4. Je vindt de optie "Mobiel netwerk" onder: "Instellingen" > "Meer netwerken" > "Mobiele netwerken".
Als je hier bent, zie je de opties: "Mobiele gegevens", "Roaming", "Namen Toegangspunten", "Netwerkmodus" en "Netwerkoperators". 

Als je klikt op: "Namen toegangspunten" krijg je je APN instellingen te zien. Als het goed is staat hier of "KPN 4G Internet" of "KPN Internet". 
Als een van deze opties geselecteerd staat, moet je mobiele netwerk het doen. Als er een "E" of "3G" met 2 kleine pijltjes bovenin je beeldscherm (naast je batterij) zichtbaar is, dan wordt het mobiele KPN netwerk gebruikt voor je internetverbinding.

Zorg ervoor dat je je gebruik in de gaten houdt via "Mijn Simyo" zodat je niet over je internetbundel heen gaat. Anders kom je voor onverwachtte kosten te staan! Anders kun je bijvoorbeeld Wi-Fi inschakelen thuis. ;-)

Succes!

Groetjes,
Mike
Badge +6
ik heb bij jullie een aboonoment afgesloten en vandaag is mijn nummer overgezet ik heb alleen nog steeds geen internet hoe is dit mogelijk? en hoe zouden we dit op kunnen lossen?

Hoi Boudewijn1,

Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga naar de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.* Bij Type toegangspunt, kies Internet. Is deze optie niet beschikbaar, voer dan default in. (let op: in kleine letters)
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Mobiel Internet aan.

Keer terug naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Scroll naar beneden.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Vink een optie aan, in dit geval Overige.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Kies Gereed.
Keer terug naar het Startscherm

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S 4 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

@ RicoK & mmatheeuwsen bedankt voor het meedenken.
Heb een samsung s4 hij doet alles maarkan niet bellen
Reputatie 7
Heb je bereik?

Kun je niet bellen of kun je niet gebeld worden?

Heb je de mogelijkheid je simkaart in een ander toestel te stoppen om te zien of je met het andere toestel ook niet kunt bellen?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi arnoldus johannes loermans,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet kunt bellen. Kun je wel gebeld worden? Kun je ook internetten zonder WiFi? En kun je een sms versturen?

Ik raad je aan om handmatig het KPN netwerk te zoeken en te selecteren. Verder heb ik je simkaart gereset en opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe daarvoor even je toestel helemaal uit.

Het is overigens handiger als je in de toekomst een nieuw topic aanmaakt met jouw probleem/vraag. Dit maakt het forum een stuk overzichtelijker en hierdoor geven andere klanten ook sneller antwoord op jouw vragen!

@RicoK bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer