Skip to main content

.

Wat ik ook probeer, heb alles wat op dit forum staat al geprobeerd, maar helaas het lukt me niet om mobiel internet aan de praat te krijgen.

Ligt het misschien aan Android 4, of het feit dat er nog een nummerbehoud gaande is ?

Graag jullie tips !
Beste RobDriessen,



Welkom op het Simyo forum!

Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke instellingen je hebt ingevoerd en welke foutmelding je krijgt als je verbinding probeert te maken.



Groetjes,



Manisha
Hallo Manisha,



instellingen : ëén toegangspunt

Naam : Mobiel Internet

APN : portalmmm.nl

Proxy : niet ingesteld

poort : miet ingesteld

Gebruikersnaam : niet ingesteld

Wachtwoord : niet ingesteld

Server : niet ingesteld

MMSC : niet ingesteld

MMS-Proxy : niet ingesteld

MMS-poort : niet ingesteld

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : internet

APN-protocol : IPv4

Drager : niet opgegeven



PS. waar kan ik een foutmelding zien ? Als ik de wifi uitschakel en ik probeer iets met internet te doen krijg ik foutmeldingen als : No connection of

Unable to lead data, afhankelijk in welke app ik zit.
Hoi RobDriessen,



De instellingen zoals hierboven staan aangegeven, zijn niet de correcte instellingen. Je kunt het beste hier een kijkje nemen. In dat topic staat stapgewijs uitgelegd wat je moet invoeren. Kan je ons laten weten of het is gelukt?



Groetjes,



Alex
Ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Misschien ligt het aan Android 4, maar bij m'n vorige provider (KPN) werkte het prima.
Hallo Alex,



omdat ik op m'n twitter-bericht niks meer hoor en jullie telefonisch niet bereikbaar zijn heb ik tegen beter weten in nog maar eens de instellingen uitgeprobeerd in de link die je genoemd had, maar in die link staan meerdere instellingen genoemd (welke is nou de goede ?) en geen enkele is specifiek voor Android 4. Helaas, geen enkele werkte..

Ik word er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van en het toppunt is, als je via selfservice je abonnement wilt opzeggen krijg je een foutpagina te zien !!
Hoi RobDriessen,



Excuses voor de late reactie. We zien dat je inmiddels hebt kunnen internet via ons netwerk. Wat je moet invoeren is wat Android betreft hetzelfde. Het navigeren naar de juiste instellingen kan inderdaad per versie verschillen. Welke foutmelding krijg je precies als je probeert op te zeggen?



Groetjes,



Alex
Sorry dat ik het moet zeggen, maar aan dit forum heb ik niks gehad, na uren gepruts en zoeken op internet heb ik van ellende op m'n telefoon de settings teruggezet naar de fabrieksinstellingen (lees KPN !!) en als toegangspunt KPN en tot mijn grote verbazing werkte het toen wel.

Ik ga daar nu absoluut niks meer aan wijzigen.
Hoi RobDriessen,



Jammer dat het forum niet heeft bijgedrag aan je oplossing.



Groetjes,



Alex

Reageer