.

Vraag

Internet op Samsung Galaxy S1 Android 4

  • 21 June 2012
  • 8 reacties
  • 1236 Bekeken

Badge
Wat ik ook probeer, heb alles wat op dit forum staat al geprobeerd, maar helaas het lukt me niet om mobiel internet aan de praat te krijgen.
Ligt het misschien aan Android 4, of het feit dat er nog een nummerbehoud gaande is ?
Graag jullie tips !

8 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste RobDriessen,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke instellingen je hebt ingevoerd en welke foutmelding je krijgt als je verbinding probeert te maken.

Groetjes,

Manisha
Badge
Hallo Manisha,

instellingen : ëén toegangspunt
Naam : Mobiel Internet
APN : portalmmm.nl
Proxy : niet ingesteld
poort : miet ingesteld
Gebruikersnaam : niet ingesteld
Wachtwoord : niet ingesteld
Server : niet ingesteld
MMSC : niet ingesteld
MMS-Proxy : niet ingesteld
MMS-poort : niet ingesteld
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : internet
APN-protocol : IPv4
Drager : niet opgegeven

PS. waar kan ik een foutmelding zien ? Als ik de wifi uitschakel en ik probeer iets met internet te doen krijg ik foutmeldingen als : No connection of
Unable to lead data, afhankelijk in welke app ik zit.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RobDriessen,

De instellingen zoals hierboven staan aangegeven, zijn niet de correcte instellingen. Je kunt het beste hier een kijkje nemen. In dat topic staat stapgewijs uitgelegd wat je moet invoeren. Kan je ons laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat. Misschien ligt het aan Android 4, maar bij m'n vorige provider (KPN) werkte het prima.
Badge
Hallo Alex,

omdat ik op m'n twitter-bericht niks meer hoor en jullie telefonisch niet bereikbaar zijn heb ik tegen beter weten in nog maar eens de instellingen uitgeprobeerd in de link die je genoemd had, maar in die link staan meerdere instellingen genoemd (welke is nou de goede ?) en geen enkele is specifiek voor Android 4. Helaas, geen enkele werkte..
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van en het toppunt is, als je via selfservice je abonnement wilt opzeggen krijg je een foutpagina te zien !!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RobDriessen,

Excuses voor de late reactie. We zien dat je inmiddels hebt kunnen internet via ons netwerk. Wat je moet invoeren is wat Android betreft hetzelfde. Het navigeren naar de juiste instellingen kan inderdaad per versie verschillen. Welke foutmelding krijg je precies als je probeert op te zeggen?

Groetjes,

Alex
Badge
Sorry dat ik het moet zeggen, maar aan dit forum heb ik niks gehad, na uren gepruts en zoeken op internet heb ik van ellende op m'n telefoon de settings teruggezet naar de fabrieksinstellingen (lees KPN !!) en als toegangspunt KPN en tot mijn grote verbazing werkte het toen wel.
Ik ga daar nu absoluut niks meer aan wijzigen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RobDriessen,

Jammer dat het forum niet heeft bijgedrag aan je oplossing.

Groetjes,

Alex

Reageer