.

Vraag

Internet op HTC One S, Android 4.0.3

  • 2 July 2012
  • 6 reacties
  • 1419 Bekeken

Badge
Sinds vanmorgen werkt mobiel internet op mijn telefoon plotseling niet meer. Begin vorige week heb ik een nieuwe (micro)simkaart aangevraagd voor mijn nieuwe telefoon en in afgelopen week heeft het prima gewerkt. Hiervoor heb ik het toestel mobiel internet laten instellen (kan ook door terug naar standaardinstellingen te gaan). Ik kon kiezen uit een aantal providers, waaronder simyo, en het mobiel toegangspunt werd automatisch aangemaakt.
Vanmorgen echter werkte mobiel internet niet meer, zonder dat ik enige wijziging in instellingen heb gedaan.


Uiteraard heb ik de instructies hier geprobeerd, met verschillende instellingen voor APN, poort, server, verificatietype en APN-type, maar internet lijkt weg te blijven.
Mijn huidige instellingen zijn:

Naam : Mobiel Internet
APN : internet
Proxy : niet ingesteld
Poort : 5080
Gebruikersnaam : niet ingesteld
Wachtwoord : niet ingesteld
Server : 0.0.0.0
MMSC : niet ingesteld
MMS proxy : niet ingesteld
MMS poort : niet ingesteld
MMS protocol: WAP 2.0
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : default
Drager : niet opgegeven


Als ik het toestel mobiel internet laat instellen (en uiteraard voor Simyo kies), dan wordt bij APN-type 'default,hipri' gezet. Wat betekent dit? Het maakt  niet uit of er nu alleen default of ook hipri bij staat trouwens, in beide gevallen krijg ik geen internet. 
Als ik bij APN-type 'internet' invul i.p.v. default dan kan ik dit toegangspunt helemaal niet meer kiezen (radiobutton verdwijnt), dus dat lijkt nog slechter te zijn.

Graag hulp!

Met vriendelijke groeten,

Irma

6 reacties

Badge
Ondertussen ook contact met de helpdesk gehad, zij hebben iets in de backend gereset maar dit heeft niets geholpen.
In de plaatjes mijn huidige settings.

Graag hulp, ik heb mobiel internet ondertussen hard nodig!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum irmsim,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels kunnen internet via ons mobiele netwerk. Het lijkt er op dat de instellingen nu goed ingevoerd zijn. Kan je ons laten weten of het inderdaad werkt?

Groetjes,

Alex
Badge
Dat klopt, het werkt weer. Het is uiteindelijk nodig geweest een andere sim in mijn telefoon te plaatsen om op de telefoon dingen in het geheugen te schonen.
Met de settings zoals hierboven beschreven (dus Naam Mobiel Internet en niet zoals in de plaatjes) werkt het nu goed.

Groeten Irma
Reputatie 5
Badge +10
Goed om te horen dat het werkt Irma!

Groetjes,

Alex
Badge
Uhm... ondertussen werkt het weer niet meer. Kunnen jullie nogmaals de internet instellingen resetten?
Zie ook ticketnummer 110818 bij de klantenservice.

Groeten Irma
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Irma,

Volgens onze gegevens heb je weer gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Ervaar je het probleem op 1 of meerdere plekken? Als het probleem op een bepaalde plek plaats vindt, vernemen we graag op welke postcode je het probleem ervaart. Het probleem kan bijvoorbeeld postcode gerelateerd zijn.

Groetjes,

Alex

Reageer