.

Beantwoord

Ik wilde een app verwijderen en niks doet het meer. Wat nu?

  • 10 January 2015
  • 8 reacties
  • 839 Bekeken

Badge
Ik had de ABP (adblocker plus) app geinstalleerd op mn huawei g525, maar die beviel me niet
Om hem te gebruiken moest ik iets veranderen in de proxyinstellingen.
Nu heb ik de app verwijderd, en .... je raad t al, niks doet t meer.,
Ik krijg de melding  Verificatie via de proxyserver is mislukt.

"ja" ge-smst naar 1300, krijg bericht terug dat het niet mogelijk is mn toestel te configureren. neem contact op met simyo
Bij deze dus

Heb batterij eruit gehad, simkaart eruit, tig x opnieuw opgestart met alle instellingen die ik kon vinden hiero geprobeerd.
met kpn als apn en mobiel internet als apn, noppes.
Als ik autromatisch laat zoeken komt ie met kpn. En als ik hier zoek moet ik voor simyo "mobiel internet"als naam ingeven.


HELP......!!
icon

Beste antwoord door MartijnR 12 January 2015, 11:31

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
wat een ellende, het enige dat ik kan bedenken is toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Eerst back-up maken maar ik weet niet of het mogelijk is om selectief apps, berichten e.d. terug te zetten?
Badge
Hoi Koorelle

Ik heb het gedaan. Maar niks hoor.
Ik heb de kaart in een andere foon gedaan, en daar was t t zelfde.
V
Ik ben er wel achter dat, heel vreemd, alleen wifi het  niet doet. Internet doet t wel.
Ik ben me helemaal suf aan t zoeken wat t kan zijn. Maar tot nu toe nog zonder resultaat.
snif
Badge
Hoi.

Vraag me niet hoe of wat, maar na uren en uren en nog eens uren klooien met mn foon en instellingen en fabrieksinstellingen en backup-gedoens ben ik eindelijk klaar. Alles doet t weer. Wat er nou mis was, ik weet t niet, maar mensen, pas op met de app van adblock plus. Ik vermoed dat t probleem daar in zat. Bij het installeren daarvan moest ik een of ander wijzigen in de proxyinstellingen olf zoiets, en na het verwijderen van de app was t bingo......... dussssssss.

Als iemand een goeie advbertentieblocker weet voor een mobiel, dan hoor ik t graag. :-)

Pffffff......... nu lekker ontspannen en ff bijkomen. Dit soort dingen is niks voor mij.

Zucht.  🙂
Wel top dat het opgelost is. 

Wat betreft die adblocker heb ik even gezocht want ik was zelf ook benieuwd. Maar zover ik het kan zien zijn die instellingen nodig, waarom weet ik niet. 

En als ik een waslijst aan aanpassingen moet doen dan haak ik af.. 
Badge
Ja psies. Ik ben nu ook heeeeeeel voorzichtig geworden met dat soort apps. :-)  Al doende leert men he?
Dan maar mét reclames. hihihhi
Reputatie 3
Badge +9
Een adblocker vereist altijd root toegang. Als je niet weet wat root toegang is zou ik er niet aan beginnen.

p.s. root toegang is toegang krijgen in de wortel van het Android/iOS systeem. Daar waar normaal het systeem normaal (met een reden) op slot is.
Nu kan je in de wortel van een systeem wijzigingen aanbrengen, met als gevolg dat je telefoon gewoon niet goed meer werkt.
Daarbij is bij het rooten je telefoon garantie ook gelijk weg, dus kijk hiermee uit.
Ik zou je aanraden voor "een stukje extra zekerheid" te controleren bij instellingen op je telefoon, bij beveiliging of ingesteld is dat je geen apps van onbekende bronnen installeert. (Bij voorkeur via google play)
Een goede virusscanner is erg belangrijk, persoonlijk gaat mijn voorkeur uit met kop en hals naar CM security. 

Je wilt echt niet weten wat er nog meer voor gevaren loeren.... :rolleyes:

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tante Til,

Ik heb je topic even in het subforum Android gezet. Dan is het iets overzichtelijker voor andere forumgebruikers met eenzelfde vraag.

Aanpassingen in de root van je mobiel zijn inderdaad de oorzaak. Daar moet je enkel aankomen als je 100% weet wat je doet.
Ik hoop dat er forumgebruikers zijn die je kunnen helpen aan een goede adblocker.

Gelukkig werkt je mobieltje nu weer, zeg!

Aan allen die meegeholpen/meegedacht hebben: bedankt!

Reageer