.

Beantwoord

Hoe zet ik locatie aan voor Google Maps?

  • 24 January 2015
  • 4 reacties
  • 4257 Bekeken

Als ik google maps wil gebruiken op mijn huawei, wat moet ik dan aan hebben staan? Moet ik GPS aanzetten en hoe doe ik dat op mijn toestel, ook weer uitzetten als ik thuis ben?
Alvast hartelijk dank voor een antwoord
icon

Beste antwoord door Ray 24 January 2015, 23:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Als ik google maps wil gebruiken op mijn huawei, wat moet ik dan aan hebben staan? Moet ik GPS aanzetten en hoe doe ik dat op mijn toestel, ook weer uitzetten als ik thuis ben?
Alvast hartelijk dank voor een antwoord

Bij google maps heb je data (startlocatie) en gps nodig.
Mogelijkerwijs kun je door het startscherm naar beneden te scrollen, daarna in een balk gps (aan/uit klikken) vinden.
Vermeld even of je telefoon een Android of eigen Windows besturingssysteem heeft.

Misschien dat raytje ook reageert die heeft een huawei telefoon.


Groet,
Friesian
Het is een Android 4.3
In google maps kun je bij instellingen en dan tips voor nauwkeurige locatie instellen dat gps automatisch word ingeschakeld. Of je gaat naar instellingen op je telefoon en dan naar locatieservices. Ook daar kun je gps al aanzetten voor je Maps opent.

Er zijn in Android 4.1.1. Ook sneltoetsen als je van boven naar beneden veegt in je startscherm, daar kan gps ook bij staan. Weet niet of jouw versie dat ook heeft?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Acupunctuur14@,

Welkom op het forum en leuk dat je hier je vraag stelt.

Ik zie dat Friesian en Raytje hebben gegeven waar je de optie voor GPS op je toestel kan vinden.

Je kán GPS aanzetten, maar om een adres of plaats op te zoeken in Google Maps is dat niet nodig. Je hebt GPS alleen nodig als je je locatie wilt bepalen voor bijvoorbeeld het uitstippelen van een route.

Verder bestaat er veel onduidelijkheid of je voor Google Maps mobiel internet nodig hebt, naast GPS. In onze blog geven wij antwoord of GPS data verbruikt.


Zijn je vragen hiermee beantwoord?

@Friesian en Raytje, bedankt voor jullie reacties 🙂

Reageer