.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Ik heb dit allemaal uitgevoerd zoals het er staat, het werkt nog steeds niet.

Jeroen
Het is bij mij nu voor elkaar, hartelijk bedankt.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jbos,

Welkom op het forum :)

Je hebt in dit topic ook je vraag gesteld. Ik zal in dat topic antwoord geven. Zou je voortaan je vraag in 1 topic willen stellen? Zo houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk 🙂 Als je wil, kun je in het doorverwezen topic reageren :)

@Skyv, Super fijn dat het uiteindelijk gelukt is! 😃 Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Badge +1
Ik heb ook geen internet, ongeveer al een week.

Het duurde met name zo lang omdat ik zelf veel heb probeerd, dus geen verwijt aan jullie kant daarvan :P
De handmatige instellingen en de Tweakker geprobeerd en dan een paar dagen gewacht, maar nog steeds geen internet.

Ik heb een Sony Xperia SP, C5303

heeft het wel gedaan maar telefoon is weg geweest voor reparatie daarna niet meer gewerkt... dus hopelijk hebben ze niet meer gesloopt dan gefixed XD

Dustin
Reputatie 2
Badge +6
Hoi FastRDust,

Wat vervelend dat je al een week geen internet hebt op je telefoon 😞 Ik vraag me af welke APN instellingen je gebruikt, ik zie namelijk dat je van 3G naar 4G en weer terug naar 3G bent gegaan. In dit geval zou je als APN nog steeds KPN4G.nl moeten gebruiken. Zou je dat willen proberen en vervolgens je telefoon uit/aan doen? Als dat niet werkt wil je dan 'internet' als APN gebruiken?

Je productoptie 'internet op je mobiel' heb ik een reset gegeven, wellicht heeft dit ook een positief effect :)

Ik ben benieuwd of dit helpt, zou je dat willen laten weten?
Badge +1
Hoi Dries,

Ik heb inderdaad even 4G gestest maar heeft daarna nog altijd gewerkt op 3G, ik gebruikte ook de weer de oude APN, want had de 4G verwijderd.

Daarna gewoon nog internet gehad, echter heb ik tijdens de reparatie mijn simkaart in een oud toestel gehad zonder android/wifi/3g.

Kan dit ermee te maken hebben?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi FastRDust,

Als je je simkaart in een andere telefoon doet, verandert dat toestel niets op je simkaart. Dat heeft er dus niets mee te maken 🙂 Je zou juist je simkaart in een andere telefoon moeten doen om te controleren of internet dan wel werkt. Als je wel kunt bellen, maar niet kunt internetten zijn je instellingen van je telefoon verkeerd. Zou je je APN op KPN4G.nl willen zetten en je telefoon uit/aan willen doen?

Zou je willen laten weten of dat helpt? Ik heb ook nog even bij de technische afdeling gevraagd of alles wel goed staat, daar kom ik nog op terug 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Hoi FastRDust,

Ik hoor net dat je je APN op portalmmm.nl moet zetten. Zet daarna je telefoon uit/aan en je kunt weer internetten! Is het gelukt?
Per vandaag gebruik ik ook Simyo maar ik krijg mijn internet ook niet aan de praat. Ik heb een HTC One X en heb de tweakkar website al gebuikt om de APN in te stellen. De telefoon maakt wel verbinding, ik zie dan ook het H tekentje, daarna even het 3G tekentje en daarna wordt de verbinding weer verbroken. Mijn telefoon probeert dan weer opnieuw te verbinden, enz enz.

Werkt internet niet meteen als je overstapt naar Simyo?
Badge +1
Hoi Hoi FastRDust,

Ik hoor net dat je je APN op portalmmm.nl moet zetten. Zet daarna je telefoon uit/aan en je kunt weer internetten! Is het gelukt?


Door omstandigheden momenteel mijn telefoon niet binnen hand bereik, ik ga het zeer zeker proberen zodra ik mijn telefoon weer heb bemachtigd en laat ik dus ook weten of ik het voor elkaar krijg.
Per vandaag gebruik ik ook Simyo maar ik krijg mijn internet ook niet aan de praat. Ik heb een HTC One X en heb de tweakkar website al gebuikt om de APN in te stellen. De telefoon maakt wel verbinding, ik zie dan ook het H tekentje, daarna even het 3G tekentje en daarna wordt de verbinding weer verbroken. Mijn telefoon probeert dan weer opnieuw te verbinden, enz enz.

Werkt internet niet meteen als je overstapt naar Simyo?


Opeens werkt het allemaal 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Harmsen, welkom op het Simyo forum :)

Soms, om heel onverklaarbare redenen, werkt iets niet direct maar na een tijdje wel 😮 Gelukkig blijft het bij 'soms'.

@FastRDust; we zijn benieuwd!
Ik heb 2 dagen geleden mijn sim ontvangen an abonnement geactiveerd. Maar het lukt me alleen om internet te gebruiken via wifi. Als ik internet probeer te gebruiken zonder wifi zegt hij dat ik offline ben/mobiele data uitstaat (terwijl ik dit als het goed is wel aan heb staan)

Ik heb ook APN gecheckt en ingevuld precies zoals in dit topic te vinden was (en ook op een KPN site) en ook aan/uit gezet. Daarnaast wilde ik het ook via de tweakker link proberen maar ik ontving geen sms. Ik kan ook geen andere oplossingen meer vinden online.

Heb dus geen idee hoe ik dit kan fixen. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb vrij weinig achtergrondkennis. (Ik heb overigens een Sony C6603 Xperia Z)
Reputatie 7
Badge +9
Staat internet op je mobiel ook aan op Mijn Simyo?

Ja ik had het gecheckt maar het stond de hele tijd al aan.
Hallo Jasmine.

Mobiel dataverkeer staat helemaal apart van wifi, heeft niets te maken met APN of iets dergelijks. (wifi heeft die instellingen niet nodig, wel bij gebruik dataverkeer via Simyo))
Heb je een router?
Wanneer je een router hebt (is iets anders dan een modem van een provider) dan zit daar een Key (wachtwoord) bij.
De naam van de router komt op je telefoon tevoorschijn wanneer wifi wordt ingeschakelt.
Om wifi met je te telefoon te verbinden, moet je bij de naam van de router de key (wachtwoord) invoeren.
Dan wordt je telefoon verbonden met het wifi (draadloos) netwerk.
En dan heb je dus geen dataverkeer via simyo.

Staat jou telefoon niet bij Tweaker? ga dan naar deze pagina.


Laat je ff weten of dit jou helpt?

Groet,
Friesian
Hallo Jasmine.

Mobiel dataverkeer staat helemaal apart van wifi, heeft niets te maken met APN of iets dergelijks. (wifi heeft die instellingen niet nodig, wel bij gebruik dataverkeer via Simyo))
Heb je een router?
Wanneer je een router hebt (is iets anders dan een modem van een provider) dan zit daar een Key (wachtwoord) bij.
De naam van de router komt op je telefoon tevoorschijn wanneer wifi wordt ingeschakelt.
Om wifi met je te telefoon te verbinden, moet je bij de naam van de router de key (wachtwoord) invoeren.
Dan wordt je telefoon verbonden met het wifi (draadloos) netwerk.
En dan heb je dus geen dataverkeer via simyo.

Staat jou telefoon niet bij Tweaker? ga dan naar deze pagina.


Laat je ff weten of dit jou helpt?

Groet,
Friesian


Hoi Friesian,

Het probleem is echter dat ik juist geen internet heb als ik GEEN wifi heb. Ik kan enkel op internet met wifi, terwijl ik wel internet in mijn bundel heb zitten en dus ook gewoon zo (buitenshuis) op internet zou moeten kunnen.

Het probleem is dus juist het dataverkeer via simyo denk ik zo. Want als ik op internet wil gaan terwijl ik dus geen wifi heb zegt mijn telefoon dat ik offline ben/mobiele data uitstaat (wat wel aanstaat). 

Ik had het al via Tweaker en dit topic geprobeerd, maar het had niet geholpen.
Hallo Jasmine.

Ik heb je tekst duidelijk NIET goed gelezen, excuses.
Kijk even naar dit topic.
Controleer of alles klopt.

Groet,
Friesian
Badge +1
Hoi Harmsen, welkom op het Simyo forum :)

Soms, om heel onverklaarbare redenen, werkt iets niet direct maar na een tijdje wel 😮 Gelukkig blijft het bij 'soms'.

@FastRDust; we zijn benieuwd!


En in dit geval is dat bij mij dus ook zo, spontaan heeft hij het weer terug gevonden 🙂 en kan weer lekker verder internetten 😃 nog bedankt voor de support!!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Jasmine,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je gister en eergisteren data hebt verbruikt. Kan ik er dan vanuit gaan dat het is gelukt? Je kunt ook hier je internetinstellingen controleren :)

@Friesian, Bedankt voor je hulp!
@FastRDust, Geen dank 🙂 Fijn dat het nu wel werkt!
@ Friesian en Dries:  Bedankt! Het is inderdaad gelukt. Ik had de instellingen uit het topic (dat Friesian linkte) gebruikt. Eerst lukte het niet, maar toen heb ik bij beide "portalmmm.nl" in het APN vakje ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld gegeven in het topic) en toen lukt het ineens! :) 
@ Friesian en Dries:  Bedankt! Het is inderdaad gelukt. Ik had de instellingen uit het topic (dat Friesian linkte) gebruikt. Eerst lukte het niet, maar toen heb ik bij beide "portalmmm.nl" in het APN vakje ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld gegeven in het topic) en toen lukt het ineens! :) 


Je ziet, vele handen maken licht werk...🆒
Anytime anyplace anywhere.
(met dank aan Nena & Kim Wilde)
Reputatie 6
Badge +10
@ Friesian en Dries:  Bedankt! Het is inderdaad gelukt. Ik had de instellingen uit het topic (dat Friesian linkte) gebruikt. Eerst lukte het niet, maar toen heb ik bij beide "portalmmm.nl" in het APN vakje ingevuld (in tegenstelling tot het voorbeeld gegeven in het topic) en toen lukt het ineens! :) 

Hoi Jasmine,

Is dit even goed nieuws! Heb je het gelukkig toch voor elkaar gekregen met de hulp van het forum 🙂 Mocht je nog ergens tegen aanlopen, zie ik je graag terug op het Simyo forum!

@Friesian jij ook bedankt uiteraard 😉 Je hebt de credits al gepakt zie ik!
Hoi Skyv,

Het gaat niet van een leien dakje hè? Ik heb het nu 3 dubbel gecheckt met onze IT afdeling en die vragen je dit 1 op 1 over te nemen in je telefoon 🙂 Let op, hoofdlettergevoelig!

• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat.


Hi Ik heb ook een S2 om precies te zijn een S2+ (amoled scherm) met Android 4.2.2 maar geen internet. Ben nu al een week bezig met tig variaties! Elke uitleg of schermafdruk bevat weer net een iets andere instelling. Wel of geen server 0.0.0.0 wel of geen poort 5080 APN portalmmm.nl of Internet. Type default of internet. enz. Om knettergek van te worden. Ik zou graag de juiste en alleen de juiste instelling willen ontvangen die het gelijk de eerste keer doet. zonder tientallen pogingen. En tientallen keren rebooten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi rdevrey,

Ik heb je vraag via je eigen topic beantwoord 🙂 Heb je het antwoord al gezien?

Voor het overzicht van het forum is het makkelijk als je verdere vragen via dat topic stelt!

Alvast bedankt! 🙂

Reageer