.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.

Heef dit topic geholpen om te kunnen internetten?


318 reacties

Bedankt voor je reactie! Ik heb de instellingen aangepast volgens de link, maar zonder succes helaas 😞
Badge
Gisteren een Simyo-Sim-Only geactiveerd en een internetbundel aan mijn abo toegevoegd.

Ik heb allerlei voorgestelde instellingen geprobeerd maar zonder succes.

Ik heb te maken met een chinese kopie van een Samsung (je mag uitgaan van een Star N800/N8000).

Zijn hier specifieke instellingen voor?

Graag jullie hulp in deze.

Mvgr
Atfee
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor je reactie! Ik heb de instellingen aangepast volgens de link, maar zonder succes helaas :(

Hoi Jitske1,

Heb je de instellingen, welke op de eerste pagina terug te vinden zijn, al geprobeerd? Netwerk technisch staat alles in ieder geval goed.

Gisteren een Simyo-Sim-Only geactiveerd en een internetbundel aan mijn abo toegevoegd.

Ik heb allerlei voorgestelde instellingen geprobeerd maar zonder succes.

Ik heb te maken met een chinese kopie van een Samsung (je mag uitgaan van een Star N800/N8000).

Zijn hier specifieke instellingen voor?

Graag jullie hulp in deze.

Mvgr
Atfee


Hoi atfee,

Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Om het overzichtelijk te houden, heb ik daar een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Haai!

Ik heb een alcatel 993-d dat een androidbesturingssysteem heeft. 
Ik heb al jullie aanwijzingen opgevolgd, maar die helpen helaas niet.
Hopelijk hebben jullie nog een andere manier om mij te helpen.

Onder APN-type, waar je internet moet invullen, staan bij mij ook nog APN-protocool, Roamingsprotocol voor APN, APN in-/uitschakelen en Drager. 
Daar stond al het volgende ingevuld:
APN-protocol: IPv4
Roamingsprotocol voor APN: IPv4
APN in-/uitschakelen: APN ingeschakeld
Drager: Niet opgegeven (keuze uit LTE en eHRPD)

Moet er misschien in deze gegevens nog iets worden veranderd?
Ik heb android-versie 4.0.4

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Zeping,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbinding kunnen maken met internet via ons netwerk. Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Alex
Hoi, ik heb een HTC senstion met android versie 4.0.3 Ik kreeg geen berichtje van 1300, dus ik heb zelf een berichtje gestuurd ( "JA" naar 1300). Toen kreeg ik een smsje terug dat mijn telefoon niet geconfigureeerd kon worden. Toen heb ik op het forum gezocht, en een nieuw APN gemaakt zoals jullie het zeiden, zelfs hierna heb ik nog steeds geen internet. Er staan ook geen andere APN's. Jullie hadden het over een groen bolletje bij de APN zodat ie aan staat, dat kan ik niet eens doen. Ik vraag me eigen dus af waarom het niet lukt. Gegevensroaming staat gewoon aan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Michelle
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Michelle1994,

Het is niet mogelijk om configuratie sms berichten te ontvangen wanneer je een Android toestel hebt. Heb je onderstaande stappen goed doorlopen?

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’
Nadat je de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum Michelle1994,

Het is niet mogelijk om configuratie sms berichten te ontvangen wanneer je een Android toestel hebt. Heb je onderstaande stappen goed doorlopen?

Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:

Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen

Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.

Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in je scherm klik je op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.

Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’
Nadat je de bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,
Waarschijnlijk heb ik een typefoutje gemaakt, het is me nu in ieder geval gelukt! harstikke bedankt voor de hulp en de snelle reactie!
Groetjes,
Michelle
Hallo,

Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo en sms'en enz. lukt, maar internet nog niet. Ik heb eerst eens dit forum doorgelopen en alles ingesteld zoals er in het stappenplan stond, daarna telefoon uitgezet en aangezet, maar het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik geprobeerd via het KPN ding te doen (zoals ik las bij iemand dat dat had geholpen), maar ik krijg dan geen nieuwe APN's te zien en het internet werkte nog steeds niet. Ik heb nu mijn telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn internet het doet? De instellingen zijn nu zoals in het stappenplan.

Groeten,
Fleur
Badge
Hoi, ik heb sinds een paar dagen een Simyo abbonoment met 500 mb voor mijn HTC One S (Android 4.0.4). Na al deze stappen te hebben opgevolgd en meerdere keren opnieuw heb proberen te doen werkt het helaas nog steeds niet. Is dit op te lossen?
Reputatie 5
Badge +10
Beste Alex,
Waarschijnlijk heb ik een typefoutje gemaakt, het is me nu in ieder geval gelukt! harstikke bedankt voor de hulp en de snelle reactie!
Groetjes,
Michelle


Bedankt voor het doorgeven Michelle1994. Goed om te weten dat het werkt :)

Hallo,

Vandaag is mijn nummer overgezet naar Simyo en sms'en enz. lukt, maar internet nog niet. Ik heb eerst eens dit forum doorgelopen en alles ingesteld zoals er in het stappenplan stond, daarna telefoon uitgezet en aangezet, maar het werkte nog steeds niet. Daarna heb ik geprobeerd via het KPN ding te doen (zoals ik las bij iemand dat dat had geholpen), maar ik krijg dan geen nieuwe APN's te zien en het internet werkte nog steeds niet. Ik heb nu mijn telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en hij doet het nog steeds niet. Hoe moet ik er nu voor zorgen dat mijn internet het doet? De instellingen zijn nu zoals in het stappenplan.

Groeten,
Fleur


Hoi, ik heb sinds een paar dagen een Simyo abbonoment met 500 mb voor mijn HTC One S (Android 4.0.4). Na al deze stappen te hebben opgevolgd en meerdere keren opnieuw heb proberen te doen werkt het helaas nog steeds niet. Is dit op te lossen?

Hoi Fleurk en NepHema,

De instellingen staan netwerktechnisch goed ingesteld in ons systeem. Er zou ergens iets niet goed moeten staan in het toestel. Ik raad jullie daarom aan even langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Zij kunnen jullie dan beter helpen, omdat zij precies kunnen zien waar wat staat ingesteld.

Kunnen jullie even laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Yes! Hij doet het eindelijk. Weet niet hoe het komt dat hij nu opeens wel werkt, maar ben er erg blij mee!
Badge
Maar hoe zorg ik dat de apps (zoals Facebook) opde achtergrond niet zoveel kilobytes verspillen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi NepHema,

Als het goed is kun je per app instellen of je ze automatisch laat updaten.

Groetjes,

Alex
Badge
Ja, maar ik bedoel dat ze internet verbruiken op de achtergrond. Het heeft niets met updates te maken.
Iemand een idee hoe ik 3G op mijn Nexus 4 met Android 4.4.2 aan de praat krijg? In dit draadje genoemde instellingen bieden geen oplossing. Tevens bestaat het APN-Type bij mij uit een tekst veld en de handleiding lijkt een selectie optie te suggereren. Ga ik voor IPv4, IPv6 if IPv4/IPv6 en geef ik een drager op?

Fixed

Alvast dank! Groet, Evert
Reputatie 5
Badge +10
Ja, maar ik bedoel dat ze internet verbruiken op de achtergrond. Het heeft niets met updates te maken.

Hoi NepHema,

Facebook kan updaten of verversen of je push berichten sturen. Je kunt dit via de Facebook app uitzetten. Maar dit kan je ook bij andere apps instellen.

Iemand een idee hoe ik 3G op mijn Nexus 4 met Android 4.4.2 aan de praat krijg? In dit draadje genoemde instellingen bieden geen oplossing. Tevens bestaat het APN-Type bij mij uit een tekst veld en de handleiding lijkt een selectie optie te suggereren. Ga ik voor IPv4, IPv6 if IPv4/IPv6 en geef ik een drager op?

Fixed

Alvast dank! Groet, Evert


Welkom op het forum FourLeafed,

Volgens onze gegevens heb je gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Is je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Alex
Badge
De APN moet je zelf invoeren.

Als je via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten terecht komt bij het APN overzicht, moet je op de menu knop van je telefoon drukken. Vervolgens kun je kiezen voor nieuwe APN of standaardinstellingen herstellen. Het is altijd handig om de standaardinstellingen eerst te herstellen voordat je een nieuwe APN aan maakt. Als je instellingen zijn hersteld moet je kiezen voor 'nieuwe APN'. Vervolgens moet je de Simyo instellingen invoeren:

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)

APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,

Alex

hoi Alex,
ik heb een galaxy s3, een brichtje met ja naar 1300 gestuurd, spullen geinstalleerd, geen toegang tot 3G, toen het bovenstaande bekeken en aangepast, toestel uitgedaan en wederom geen toegang tot 3G, Help!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Hey mick,

Ik heb jouw vraag in dit topic beantwoord.
Ook ik had veel problemen om internet werkend te krijgen op mijn Samsung gt-i9001 echt van alles geprobeerd, staat internet uit op mijn simyo pagina aan gezet en het werkt, nu maar hopen dat dit via de bundel gaat... geen trek in een hoge rekening...
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum prutzzer,

Zolang je een internetbundel hebt en je internet binnen de bundel zullen de kosten niet hoog oplopen.

Groetjes,

Alex
Voor mijn SIII mini een internetbundel voor 1 maand aangeschaft. Dat werkte toe meteen, maar op een gegeven moment kwam ik erachter dat er geen 3G verkeer meer lukt. Wat ik ook aan instellingen van dit forum of SMSjes probeer, geen mobiele data verkeer. Aan het bundel heb ik bijna niets gehad.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum terpstek,

De reden dat je met jouw aansluiting geen gebruik van het internet kan maken is het feit dat je op 27-02 de optie internet op je mobiel hebt uitgeschakeld via jouw persoonlijke pagina. Ik heb deze optie weer voor jou ingeschakeld. Zou je kunnen controleren of je nu weer gebruik van de optie internet op je mobiel kunt maken?
Hi Wayne, bedankt voor je reactie.
Ik heb internet nooit bewust uitgezet, juist niet omdat ik toen net de internetbundel had aangeschaft. Bundel is net afgelopen, dus dat is weggegooid geld geweest.
Ik kijk nu net weer. Als ik mijn wifi uit zet en Mobiele gegevens staat continu aan, krijg ik nog geen dataverkeer te zien. Ik heb wat moeite om op de site ergens eenduidig de juiste instellingen te vinden. Momenteel heb als volgt staan onder Toegangspunten:
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
APN-protocol: Ipv4
APN in/uitgeschakeld: APN ingeschakeld
Drager: niet-gespecificeerd
Hallo luitjes,

Krijg het niet voor elkaar om een toegangspunt toe te voegen op mijn Samsung S plus, 4.2.2.
KPN- of Simyo-instellingen worden niet geaccepteerd
Er wordt niets opgeslagen en het APN-scherm blijft leeg.
Ook het trucje met de Sim-toolkit werkt niet.
1000 MB onaangeroerd en nog maar een paar dagen te gaan ...
😞

Reageer