.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80792 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Reputatie 3
Badge +9
JeffD post je instellingen eens hier, dan kan ik ook even kijken, heb zelf een Galaxy s3. Welke type telefoon gaat het om?

En wat bedoel je met die MB's inhouden?
Als je bedoeld dat je niet je volledige bundel hebt ontvangen, dan klopt dit. Je hebt geen volledige maand en deze zal naar rato berekend worden. Uiteraard is je tarief hierop aangepast, dus ook naar rato.

Ik zie graag je instellingen, en zet mobiel internet even uit en aan op de website. Staat mobiele gegevens ook aan op je telefoon?
Hoi Martijn,

Uiteindelijk werkt het nu eindelijk sinds een uurtje ofzo. Na gister uren bezig te zijn geweest met allerlei APN's die ik hier gevonden heb, staandaard APN herstellen, schuifjes op de site aan en uit te en weer aan te zetten, werkt het ineens nu ik vanmorgen besloot nog 1x mijn standaard APN instellingen te herstellen. De gegevens zijn nu als volgt:
Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: (geen)
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS proxy: 10.10.100.20
MMS poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default,mms,supl
APN-protocol: IPv4
APN: ingeschakeld
Drager: Niet gespecificeerd

Deze gegevens ben ik niet op deze manier hier op de site of forum tegen gekomen, deze stonden erin toen ik de standaard gegeven weer herstelde.
Dat ik die MB's en minuten naar rato krijg neem ik dan maar voor lief, ik zal in ieder geval in de gaten houden dat ik dan ook naar rato betaal.

Ik vind het wel enigzins amateuristisch dat er niet een echt goeie beschrijving van de instellingen staat ergens. Ik kom allerlei verschillende tegen, de een met screenshots, de ander alleen tekst. Maar ze hebben voor mij allemaal niet gewerkt. En getuige de bijna 62% die in deze poll aangeeft dat zij het ook niet ingesteld kregen, ligt dit toch niet geheel aan mij denk ik zo
Ik begrijp ook niet dat het niet gewoon gelijk werkt als ik overgezet word van Hi, want uiteindelijk heb ik bij HI altijd op deze instellingen internet gebruikt op ditzelfde toestel. Het heeft dus gewoon een dag geduurd voordat het internet overgezet is.
Maar goed, het werkt nu. Dus wat dat betreft ben ik toch wel tevreden 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Hoi JeffD,

Soms is het gewoon lastig om dit in te stellen, en Hi heeft andere instellingen, dus dat werkt niet zomaar. Maar fijn dat het nu wel werkt.
Het gekke is dus dat het juist wel werkt met de instellingen die ik al had van Hi
Badge +6
Het gekke is dus dat het juist wel werkt met de instellingen die ik al had van Hi

Hoi JeffD,

Allereerst welkom op het forum!

Hmm, dat is vreemd dat je mobiel internet juist nu werkt, omdat ik zie dat je APN 'portalmmm.nl' hebt gebruikt, welke niet de APN voor het mobiel internet van Simyo is.
Maar goed, aangezien het nu werkt, zou ik voor nu niets meer veranderen aan je instellingen.

Mocht je mobiel internet op een dag opeens toch niet meer werken, dan wil ik je aanraden de instellingen in te stellen aan de hand van deze site van KPN. Belangrijk daarbij is dat je bij de stap "Bij APN, voer portalmmm.nl in." dan niet 'portalmmm.nl' invult, maar 'internet'.
Hoi,

Ik heb een Samsung I9000 Galaxy S, Android versie 2.2 en krijg na lang proberen met allerlei instellingen nog steeds geen internet op mijn mobiel.
Kunnen jullie me de instelingen geven waarmee ik van het intenet gebruik kan maken?
Alvast bedankt.
Reputatie 3
Badge +9
Om je Samsung Galaxy S in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Ga naar het Startscherm.
Kies Toepassingen.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan APN van KPN bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.


Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder is dan versie 2.2.

Sla deze instellingen op en kijk goed op je APN overzicht of je net aangemaakte APN geselecteerd is (bolletje moet groen zijn).

Ga vervolgens weer naar 'mobiele netwerken' en kijk of je de optie 'packet gegevens' kunt aanvinken (deze optie is niet bij ieder toestel zichtbaar).

Nadat je bovenstaande stappen hebt doorlopen, dien je het toestel opnieuw op te starten. Graag hoor ik van je of het werkt.

Groetjes,
Martijn
Hoi Martijn,

Helaas werkt het niet. Ik heb versie 2.2 van Android en niet ouder dan 2.2
Wat nu?
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Lisa,

Je kunt ook even te toestel updaten naar de laatste Android versie. 2.3.6 met KIES van Samsung via je PC.
Link KIES: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Verwijder je oude APN eerst !!!

Kies nieuwe APN.

Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Laat even weten of dit werkt.
Hoi Martijn,
Ik heb nu Android 2.3.6 op mijn mobiel, maar hier lukt het helaas ook niet mee. Wordt er een beetje hopeloos van...
Ik hoor graag van je hoe nu verder.
Hoi Martijn,

Ik heb nu Android 2.3.6., maar daarmee lukt het ook niet.
Ik hoor graag van je hoe nu verder
Reputatie 3
Badge +9
De eerste instellingen zouden moeten werken.
Staat internet op je mobiel aan op de Simyo website? en mobiele gegevens aan op je mobiel? Zet wifi ook uit anders gaat 3g niet aan.

Zet bij verificatietype in plaats van PAP "geen".

Als dit niet werkt dan zal ik ook even moeten nadenken. Ik zal nog steeds me best doen om je te helpen.
Ook ik heb problemen met het instellen van mobiel internet.

Deze week 2 abonnementen afgesloten, op de samsung ace2 van mijn dochter geen probleem, niets in hoeven stellen.
Echter op de HTC desire C van mijn zoon krijg ik het niet voor elkaar...
Bij het wisselen van het SIM-kaartje werkte het wel op de HTC. Ondanks dat ik de instellingen over probeer te nemen krijg ik het toch niet voor elkaar.
Bij my Simyo staat internet aan. Diverse instellingen geprobeerd bij APN's, ik blijf de melding krijgen dat de verbinding verbroken is omdat de dienst niet beschikbaar is.

Wie kan ons helpen aan de juiste instellingen voor de HTC desire s????
De eerste instellingen zouden moeten werken.
Staat internet op je mobiel aan op de Simyo website? en mobiele gegevens aan op je mobiel? Zet wifi ook uit anders gaat 3g niet aan.

Zet bij verificatietype in plaats van PAP "geen".

Als dit niet werkt dan zal ik ook even moeten nadenken. Ik zal nog steeds me best doen om je te helpen.


Hoi Martijn,

Ik heb nu de APN als volgt ingesteld:B
Bij Naam, Mobiel Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC niet ingesteld
bij MMS-proxy niet ingesteld
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Bij APN-type, internet.

De startpagina heb ik ingesteld http://mobiel.simyo.nl
Wifi staat uit, pakketgegevens gebruiken staat aan.

Maar nog werkt het niet.

Zou je willen checken of ik iets heb gemist?
Thanx!
Ik heb geprobeerd om portalmmm.nl te wijzigen in internet, maar dat is het ook niet....
Reputatie 3
Badge +9
Beste Lisa,

Als je sms't naar 1300 met het woord JA. dan krijg je de instellingen gestuurd, meestal werkt het niet, maar het moet toch gaan lukken.

Even de oude APN verwijderen.

Anders maandag even met de klantenservice bellen, misschien dat zij nog iets kunnen doen.
Dat is gratis op nummer 1200 vanaf je mobiel.
Bedankt voor je reactie. sms sturen heb ik een paar keer geprobeerd. Krijg het bericht dat het helaas niet mogelijk is mijn telefoon te configureren.
Reputatie 3
Badge +9
Graag de zwart gedrukte veranderen.

Bij Naam, KPN Internet in.
Bij APN, portalmmm.nl in.
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingsteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij server niet ingesteld
bij MMSC http://mp.mobiel.kpn/mmsc
bij MMS-proxy 10.10.100.20
MMS-poort 5080
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Type toeganspunt default,mms,supl
Bij APN-type, internet

Als dit niet werkt, weet ik het helaas niet meer.
Hoi Martijn,

Ben helemaal blij. Het is gelukt.
Ontzettend bedankt voor je hulp!
Reputatie 3
Badge +9
Graag gedaan. Ik zou wel nog even de Simyo startpagina weghalen en deze vervangen in welke je zelf wilt, want deze is zwaar out-dated.
Suc6.
Tip...download een app die je internet verbruik bijhoud om eventueel niet over je bundel heen te komen.
Ga ik zeker doen. Bedankt voor de tip.
Ik heb voor het eerst in mijn leven een smartphone. LG P700. Ik probeer nu internet erop te krijgen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals deze op deze site staan. Maar als ik daarna op browser klik staat er Webpagina niet beschikbaar. Bij berichten staat wel Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS. Wie kan mij helpen?
Reputatie 7
Ik heb voor het eerst in mijn leven een smartphone. LG P700. Ik probeer nu internet erop te krijgen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals deze op deze site staan. Maar als ik daarna op browser klik staat er Webpagina niet beschikbaar. Bij berichten staat wel Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS. Wie kan mij helpen?

Hallo Jose LG,

Om te kunnen internetten op je mobiel dien je hiertoe wel eerst deze functionaliteit in te schakelen op je Mijn Simyo. Staat deze optie bij jou aan?
Ik heb voor het eerst in mijn leven een smartphone. LG P700. Ik probeer nu internet erop te krijgen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals deze op deze site staan. Maar als ik daarna op browser klik staat er Webpagina niet beschikbaar. Bij berichten staat wel Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS. Wie kan mij helpen?

Ik heb het handmatig ingesteld

Bij Naam, Mobiel Internet
Bij APN, internet
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingesteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij MMSC niet ingesteld
bij MMS niet ingesteld
MMS-poort niet ingesteld 
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Bij APN-type, default
Ja, ik heb bij mijn Simyo internet ingeschakeld. 

Reageer