Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Bladzijde 5 / 13
Hierbij de instellingen voor de Huawei ascend Y300. Met Android 4.1.1
Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaan: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven
Erg vreemd, maar dit is ook de enige manier waarop het bij het toestel van mijn vriendin werkt (Huawei Ascend Y300). Haar vorige Android werkte wel prima met de standaard instellingen.
Overigens, met de standaard instellingen kan de Y300 wel gebruik maken van GPRS, alleen niet van 3,5G.
Hoi Kas,
Hebben de instellingen van Martijn je geholpen om het internet in te stellen op je telefoon?
Dan zal je waarschijnlijk ook APN-type moeten veanderen in "internet of default".
Hoi Martijn,
Bedankt voor het delen van de instellingen 🙂.
Kleine toevoeging: het mobiel internet van Simyo kan inderdaad op deze manier werken, mocht je er nou ooit 'problemen' mee krijgen, dan wil ik je aanraden i.p.v. bij APN "portalmmm.nl" in te vullen "internet" te gebruiken.
Bedankt voor het delen van de instellingen 🙂.
Kleine toevoeging: het mobiel internet van Simyo kan inderdaad op deze manier werken, mocht je er nou ooit 'problemen' mee krijgen, dan wil ik je aanraden i.p.v. bij APN "portalmmm.nl" in te vullen "internet" te gebruiken.
Hierbij de instellingen voor de Huawei ascend Y300. Met Android 4.1.1
Hoi Kas, welkom op het Simyo forum!
De aanhalingstekens hebben we bewust achterwege gelaten. Zo wordt voorkomen dat men die er bij invoert. Maar bedankt voor het meedenken :)
En jij ook bedankt natuurlijk, Nielsiejjj92 😉
Het woordje ''of'' lijkt mij vrij duidelijk.
Hallo, Ik ben net nieuw bij Simyo en heb internet handmatig in moeten stellen. Dat lukte vrij makkelijk. Ik vind alleen dat de topic starter duidelijker zou kunnen zijn op het volgende punt: 'APN-type: Internet of default'. Bij mij moet dit blijkbaar op 'default' staan. Het is duidelijker als jullie zeggen: APN-type: 'Internet' of 'default'.
Hoi Jose LG,
Je wilt dus internetten op je LG, via wifi of via het netwerk en beide lukt niet?
Internet via wifi heeft niets met je simkaart te maken. Dat moet gewoon lukken met of zonder internetoptie en met of zonder bundel. Ik verwijs je dus naar de handleiding van je toestel om dat werkend te krijgen.
Voor internet via het netwerk moet je telefoon de juiste instellingen hebben, daarvoor kun je de instellingen hierboven proberen. En de optie Internet op je mobiel - Nederland, moet aanstaan. Die optie heb ik even een reset gegeven.
Ik wil je vragen om je toestel even uit te schakelen en de batterij er ook uit te halen, en dan na een tijdje weer aan te zetten. Ik hoor graag van je of je dan wel van internet via het netwerk gebruik kunt maken.
Let je wel op dat je zonder internetbundel een Pay as you go tarief betaalt, dus dat de kosten dan hoog op kunnen lopen?
Groetjes,
Charlene
Je wilt dus internetten op je LG, via wifi of via het netwerk en beide lukt niet?
Internet via wifi heeft niets met je simkaart te maken. Dat moet gewoon lukken met of zonder internetoptie en met of zonder bundel. Ik verwijs je dus naar de handleiding van je toestel om dat werkend te krijgen.
Voor internet via het netwerk moet je telefoon de juiste instellingen hebben, daarvoor kun je de instellingen hierboven proberen. En de optie Internet op je mobiel - Nederland, moet aanstaan. Die optie heb ik even een reset gegeven.
Ik wil je vragen om je toestel even uit te schakelen en de batterij er ook uit te halen, en dan na een tijdje weer aan te zetten. Ik hoor graag van je of je dan wel van internet via het netwerk gebruik kunt maken.
Let je wel op dat je zonder internetbundel een Pay as you go tarief betaalt, dus dat de kosten dan hoog op kunnen lopen?
Groetjes,
Charlene
Hoi Jose,
Graag oude APN verwijderen en opnieuw deze instellingen proberen.
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default
Daarna opnieuw starten. Raar maar waar maar soms helpt het om het toestel in vliegtuigmodes te zetten en weer gewoon.
Als dit nog niet werkt, dan zal de klantenservice eerst een een netwerk reset moeten geven.
Graag oude APN verwijderen en opnieuw deze instellingen proberen.
APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default
Daarna opnieuw starten. Raar maar waar maar soms helpt het om het toestel in vliegtuigmodes te zetten en weer gewoon.
Als dit nog niet werkt, dan zal de klantenservice eerst een een netwerk reset moeten geven.
Leon, ik heb een account bij google.
Martijn, dit heb ik gedaan en telefoon uitgeschakeld en weer aan gedaan maar nog steeds geen verbinding
Martijn, dit heb ik gedaan en telefoon uitgeschakeld en weer aan gedaan maar nog steeds geen verbinding
Jose LG,
Staat datatoegang aan onder mobiele netwerken?
en anders
Verander Verificatietype in PAP in plaats van geen.
Staat datatoegang aan onder mobiele netwerken?
en anders
Verander Verificatietype in PAP in plaats van geen.
Nou, als het goed is zou je zelfs zonder Simkaart moeten kunnen internetten via WiFi. Dus de simkaart...
Heb je een account bij Google?
Heb je een account bij Google?
Dan moet ik me eerst aanmelden met een google account en dat lukt niet. Ik krijg dan de melding Kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleemm of uw sim-kaart is niet geschikt voor gegevens services. Als het probleem blijft optreden neemt u contact op met de klantenservice
José ElGé, Installeer eens via de Play Store de app 'Chrome'.
Ja Wifi tekentje staat bovenin.
Als je geen internetbundel hebt, kun je gewoon internetten via WiFi. Zie je het wifi tekentje bovenaan staan op je foon?
Kan het komen omdat ik geen internetbundel heb? Ik probeer te internetten via wifi. Bij wifi netwerk staat wel verbonden
Ja, ik heb bij mijn Simyo internet ingeschakeld.
Ik heb het handmatig ingesteld
Bij Naam, Mobiel Internet
Bij APN, internet
Bij Proxy, niet ingesteld
Bij Poort, niet ingesteld.
Bij Gebruikersnaam niet ingesteld
Bij Wachtwoord, niet ingesteld
bij MMSC niet ingesteld
bij MMS niet ingesteld
MMS-poort niet ingesteld
MCC 204
MNC 08
Bij Verificatietype geen
Bij APN-type, default
Hallo Jose LG,
Om te kunnen internetten op je mobiel dien je hiertoe wel eerst deze functionaliteit in te schakelen op je Mijn Simyo. Staat deze optie bij jou aan?
Ik heb voor het eerst in mijn leven een smartphone. LG P700. Ik probeer nu internet erop te krijgen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals deze op deze site staan. Maar als ik daarna op browser klik staat er Webpagina niet beschikbaar. Bij berichten staat wel Uw telefoon is nu geconfigureerd voor WAP Browsing GPRS and MMS GPRS. Wie kan mij helpen?
Ga ik zeker doen. Bedankt voor de tip.
Graag gedaan. Ik zou wel nog even de Simyo startpagina weghalen en deze vervangen in welke je zelf wilt, want deze is zwaar out-dated.
Suc6.
Tip...download een app die je internet verbruik bijhoud om eventueel niet over je bundel heen te komen.
Suc6.
Tip...download een app die je internet verbruik bijhoud om eventueel niet over je bundel heen te komen.
Hoi Martijn,
Ben helemaal blij. Het is gelukt.
Ontzettend bedankt voor je hulp!
Ben helemaal blij. Het is gelukt.
Ontzettend bedankt voor je hulp!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.