.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80791 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Hallo maronline.

Even voor de zekerheid.
Internet is ingeschakeld bij mijn Simyo?

Groetjes,
Friesian
Goedendag,

Ik ben van Telfort overgestapt op Symio. Beide een internetbundel. Helaas lukt het mij niet het internet van symio aan de gang te krijgen ondanks alle mogelijke instellingen die ik gevonden heb.
Ik heb alles ingesteld zoals op de site van symio beschreven staat. mobiele data staat ook aan.
Ik heb een huawei 525, waardoor ik de instellingen niet via een sms binnen kan krijgen.
Wat staat er fout.

gr. Maronline
Badge +8
Hoi Erwin-M,

Ja, dat is het voornaamste natuurlijk, dat het nu werkt :)
De KPN site kunnen wij helaas niet aanpassen, maar ik denk dat ze een soort standaard stappenplan hebben waar de sms in voor komt. Niet heel handig inderdaad.

groetjes,
Charlene
Beste Dries,

Op de KPN site wordt voor de LG G2 ook nog de SMS JA  naar1300 genoemd, vandaar dat ik deze ook geprobeerd heb.
Ik kon zo niet vinden dat dit niet voor mijn toestel niet meer van toepassing was?

Wat de app tweakker betreft deze had ik ook geprobeerd maar deze wordt direct weer afgesloten naar het opstarten.

Maar goed alles is weer in de lucht daar gaat het om :o.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Erwin-M,

Leuk dat je op ons forum reageert en je ervaringen deelt, welkom :)

'SMS Ja' naar 1300 geldt alleen voor oude telefoons. Ik snap ook niet zo goed hoe je bij deze sms komt 🙂 Alle nieuwe smartphones werken met nieuwe internetinstellingen. Deze zijn te vinden op ons forum, de website of je kunt de app Tweakker gebruiken.

Het kan inderdaad kloppen dat de APN met meerdere instellingen werkt. Wij geven altijd aan dat 'internet' de juiste instelling is. Je kun hier kijken voor meer informatie 🙂
Update, toch nog even een testje gedaan met door de APN portalmmm.nl te veranderen naar internet en het werkt nog steeds echter heb nu de poort 5080 niet insgesteld.

Nu heb ik het ook even gestest met poort 5080 in te stellen en dan werkt het dus niet, lijkt er op dat je poort gewoon leeg moet laten.

Mijn settings

Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: (geen)
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0 (deze optie heb ik niet)
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Hallo,
Ik wou toch even mijn ervaring delen, na het updaten van mijn LG G2 naar Android 4.4.2 was ik mijn mobiel internet dus kwijt. 
SMS Ja naar 1300 werkt niet. Daarna de opgeven instellingen geprobeerd welke ook niet werkten.

Na het doorspitten van het topic de settings van de KPN site geprobeerd en voila het werkt weer!!

Nu vraag ik me toch wel af waarom de in eerste instantie opgegeven Simyo settings niet functioneren en je uiteindelijk via een omweg met de overzichtelijke tutorial van de KPN alles wel netjes aan de praat krijgt?
Reputatie 5
Badge +11
Dit werkt dus niet op de HTC One. Via toestelhulp van KPN werkt het wel. Poort en Server lijken er niet toe te doen. Maar bij APN heb ik portalmmm.nl en bij APN-type heb ik default gebruikt, nu werkt het wel.

Hoi Joost01, welkom op het forum!

Is dat niet wat er ook in dit topic staat? Het topic dat ik een paar reacties hierboven citeer gaat over de algemeen geldende internet instellingen voor Android toestellen. Maar het kán nu eenmaal per toestel een beetje verschillen.
Dit werkt dus niet op de HTC One. Via toestelhulp van KPN werkt het wel. Poort en Server lijken er niet toe te doen. Maar bij APN heb ik portalmmm.nl en bij APN-type heb ik default gebruikt, nu werkt het wel.
Badge +6
Hoi Batsje,

Ik zie dat het verbruik dat je tot dusver hebt gehad binnen je bundel valt. Dus als je dat bedoelt met correcte verbinding of duurdere verbinding, dan is alles in orde. Daarnaast kan je bij ons maar 'één soort' verbinding krijgen, namelijk "als het werkt, dan is het goed" ;)

Met betrekking tot je verbruik, wil ik je aanraden om een data counter app op je telefoon te installeren, zodat je zelf een inzicht hebt op je telefoon welke app of achtergrondproces voor welk dataverbruik zorgt en wanneer dit via Wifi gebeurt en wanneer via mobiel internet.

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dit graag van je! 🙂
Hoi Batsje, welkom op het Simyo forum!

Op de eerste pagina van dit topic staan de algemeen geldende instellingen voor Android telefoons. Ik zie dat het net anders is dan jij hier aangeeft.
mobiel.simyo.nl zou echt geen 1 MB moeten kosten, maar misschien komt het door de verbinding met internet waardoor er meteen een appje of iets dergelijks data stuurt/ontvangt.
Op dit moment is er nog slechts 9 MB aan verbruik geregistreerd, dus valt het relatief gezien best mee.

En voor wat betreft je CAT B15: heel erg vet


Ik ben er ook zeer blij mee :)

Ik heb mijn internet uitgezet omdat ik met zeer beperkte handelingen al aan de 9 mb.
Kunnen jullie zien of de 9 mb, die verbruikt is via een correcte verbinding kwa kosten is verbruikt of via een duurdere verbinding?

Ik heb het idee dat het verbruik buitensporig is. Zouden jullie mij kunnen helpen met het opstellen van de verbinding? Met de informatie op het forum aangegeven wil het niet lukken. 😞
Reputatie 5
Badge +11
Goeienavond/morgen,

Ik twijfel of het instellen van de internetverbinding goed gelukt is op mijn CAT B15.

Bij mij verscheen deze Access point:

Naam:              Internet
APN:                 internet
APN type:        default,supl
Proxy:               not set
Port:                 not set
Username:     not set
Password:      not set
Server:             not set
MMSC:             not set
MMS proxy:      not set
MCC:                204
MNC:               08
Authentication type: none
APN protocol: IPv4
APN enable/disable: enabled
Bearer: unspecified

Hiermee ontvang ik 3g, dat is dan wel weer gelukkig.

Toch vraag ik mij af of alles klopt, de simpele stap om mobiel.simyo.nl te openen kostte namelijk bij mij al 1mb.
Dit lijkt mij vrij veel? Wordt hier 1mb in rekening gebracht omdat ik nog niet de juiste instellingen/verbinding heb?
Of is 1 mb normaal bij een dergelijke actie, dit is namelijk allemaal nog redelijk nieuw voor mij.

Mvg,

Bas

P.s: Ik had gezien dat de port, 5080 zou moeten zijn, maar ik begin graag vanaf het begin met wat de telefoon aangeeft


Hoi Batsje, welkom op het Simyo forum!

Op de eerste pagina van dit topic staan de algemeen geldende instellingen voor Android telefoons. Ik zie dat het net anders is dan jij hier aangeeft.
mobiel.simyo.nl zou echt geen 1 MB moeten kosten, maar misschien komt het door de verbinding met internet waardoor er meteen een appje of iets dergelijks data stuurt/ontvangt.
Op dit moment is er nog slechts 9 MB aan verbruik geregistreerd, dus valt het relatief gezien best mee.

En voor wat betreft je CAT B15: heel erg vet
Goeienavond/morgen,

Ik twijfel of het instellen van de internetverbinding goed gelukt is op mijn CAT B15.

Bij mij verscheen deze Access point:

Naam:              Internet
APN:                 internet
APN type:        default,supl
Proxy:               not set
Port:                 not set
Username:     not set
Password:      not set
Server:             not set
MMSC:             not set
MMS proxy:      not set
MCC:                204
MNC:               08
Authentication type: none
APN protocol: IPv4
APN enable/disable: enabled
Bearer: unspecified

Hiermee ontvang ik 3g, dat is dan wel weer gelukkig.

Toch vraag ik mij af of alles klopt, de simpele stap om mobiel.simyo.nl te openen kostte namelijk bij mij al 1mb.
Dit lijkt mij vrij veel? Wordt hier 1mb in rekening gebracht omdat ik nog niet de juiste instellingen/verbinding heb?
Of is 1 mb normaal bij een dergelijke actie, dit is namelijk allemaal nog redelijk nieuw voor mij.

Mvg,

Bas

P.s: Ik had gezien dat de port, 5080 zou moeten zijn, maar ik begin graag vanaf het begin met wat de telefoon aangeeft
Badge +6
is me idd al aangeraden om dan idd maar wifi uit te zetten, dan doet tie t idd wel...bedankt martijn. instellingen stonden trouwens goed.

Hoi Ingrid2507,

Fijn om te lezen dat het antwoord van Martijn® je heeft geholpen.

@ Martijn® bedankt voor je antwoord.
is me idd al aangeraden om dan idd maar wifi uit te zetten, dan doet tie t idd wel...bedankt martijn. instellingen stonden trouwens goed.
Reputatie 3
Badge +9
Beste Ingrid,

Als je geen wifi in de buurt hebt en je wilt wel via 3g op het internet om je mail oid te checken, zet dan wifi tijdelijk uit. Het kan zijn dat je telefoon wifi pakt, maar het signaal niet voldoende is on gegevens te verzenden.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ingrid2507,

Op de eerste bladzijde van dit topic staat een uitleg over hoe je je internet instellingen moet zetten, inclusief plaatjes.
Heb je al gecheckt of bij jou de internet instellingen ook zo staan?
internet doet t dus idd af en toe, vanochtend wilde ik bij fysio weer internet gebruiken en doet hij t dus weer niet, kan geen email ophalen, faceboek geeft aan dat ik niet verbonden ben. op wifi doet ie t prima, internetbundel gebruiken blijft probleem. er is wel bereik bij fysio, want dochter zit daar gewoon op haar bundel te internetten( heeft ander toestel en weet dus niet hoe t bij mij moet worden ingesteld.
Badge +6
Hoi ingrid2507,

Welkom op het forum!

Ik zie dat er gisteravond verbruik via mobiel internet is geregistreerd op je aansluiting, daarom ben ik erg benieuwd of het inmiddels is gelukt om mobiel internet aan de praat te krijgen? :)

Hoor het graag van je!
ik heb een sony xperia V, heb stappenplan gevolgd tot ik op home moet drukken en http adres moet invullen.. dat krijg ik dus niet voor elkaar, komt steeds op de gewone pagina van simyo en verder kan ik niks. pakketgegevens zie ik ook nergens in mijn telefoon staan.
lampje van apn is blauw(kan klikken wat ik wil, maar blijft blauw),misschien hoort dit zo op de xperia?
via wifi kan ik wel op internet, maar daarbuiten dus nog steeds niet... wat doe ik fout?
Reputatie 5
Badge +11
onderstaande uitgevoerd en heb nog steeds geen internet! Heb een HTC Z en sim only....

Hoi hil7,

Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Daar heb ik je al antwoord gegeven.
onderstaande uitgevoerd en heb nog steeds geen internet! Heb een HTC Z en sim only....
Badge +8
Ik heb de telefoon van mijn man overgenomen. HTC sensation XE. Ik krijg WhattsApp berichten binnen en kan ook op internet.
Moet ik nu nog iets aan de instellingen veranderen?

Via de tutorial las ik iets over een nieuw APN aanmaken dat heb ik intussen ook wel gedaan

Staan mijn instellingen nu goed of moet ik toch nog iets aanpassen?

mvgrt
Diana


Hoi Peekie31,

If it's not broken, don't try to fix it, zei mijn moeder altijd;)
Dus als je gewoon kunt internetten via het netwerk, dan hoef je niks aan de instellingen te doen. Die staan dan gewoon goed. :)
Mocht het nou nog niet helemaal gaan, dan hoor ik het graag van je. Dan helpen we je verder.

Groetjes,
Charlene
Ik heb de telefoon van mijn man overgenomen. HTC sensation XE. Ik krijg WhattsApp berichten binnen en kan ook op internet.
Moet ik nu nog iets aan de instellingen veranderen?

Via de tutorial las ik iets over een nieuw APN aanmaken dat heb ik intussen ook wel gedaan

Staan mijn instellingen nu goed of moet ik toch nog iets aanpassen?

mvgrt
Diana
Badge +6
Erg vreemd, maar dit is ook de enige manier waarop het bij het toestel van mijn vriendin werkt (Huawei Ascend Y300). Haar vorige Android werkte wel prima met de standaard instellingen.
Overigens, met de standaard instellingen kan de Y300 wel gebruik maken van GPRS, alleen niet van 3,5G.


Hoi Broset,

Welkom op het forum!
Fijn om te lezen dat de instellingen van Martijn® je hebben geholpen bij het instellen van het internet op het toestel van je vriendin.

Reageer