Skip to main content

.

Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.

Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Hallo,



Ik had een vraagje.

Mijn dochter heeft net een simyo abonnement met nummerbehoud. Ze heeft een smsje gekregen en daar staat in: U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiele data diensten met oa mobiel internet en MMS. Gelieve deze op te slaan en te activeren. Dat berichtje met instellingen heeft ze niet gehad. Wat moet ze nu doen? Het bellen en smsen van het abonnement doet het inmiddels. Alleen het internet niet. Hoe moet ik dit oplossen? Ze heeft een samsung galaxy gio.



Groetjes,
Welkom op het forum avv,



Ik heb je reactie even naar dit topic geplaatst, omdat in dit topic de juiste instellingen worden besproken. De Samsung Galaxy Gio draait op het Android besturingssysteem. Dit besturingssysteem ondersteunt het ontvangen van een configuratie sms niet. Voor dit toestel moet je de onderstaande stappen door lopen om het internet werkend te krijgen.



Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:



Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen



Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.



Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.



Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in

sommige toestellen)



APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default



- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)

- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.



Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug

vinden onder menu ‘mobiele netwerken’



Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.



Kan je aangeven of het is gelukt?



Groetjes,



Alex
Beste Simyo,



Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..

Wat kan er aan de hand zijn?

Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:

1. Kpn mobiel internet

Naam: KPN Mobiel internet

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: [nietingesteld]

MMS proxy: [nietingesteld]

MMS-poort: [nietingesteld]

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: default



2de toegangspunt : KPN MMS



Naam: KPN MMS

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: mms
Opgelost...

Hardwareprobleem.



Beste Simyo,



Sinds gisteren kan ik niet meer mobiel internetten..

Wat kan er aan de hand zijn?

Verschillende instellingen heb ik geprobeerd, op dit moment heb ik de volgende instellingen:

1. Kpn mobiel internet

Naam: KPN Mobiel internet

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: [nietingesteld]

MMS proxy: [nietingesteld]

MMS-poort: [nietingesteld]

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: default



2de toegangspunt : KPN MMS



Naam: KPN MMS

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: mms

Beste DJ_Freak,



Blij te horen dat het gelukt is.
Ik heb gisteren een mobiele internetbundel geactiveerd via mijnsimyo. Echter is het na meerdere pogingen tot het doorvoeren van de eerder genoemde instellingen nog niet gelukt om verbinding te maken. In de lijst van apn's staan wel de volgende:



Bij Apn's heb ik 2 punten erbij gekregen.

1. Kpn mobiel internet ( waar achter een groenbolletje is geselcteerd ) als ik daarop klik krijg ik deze settings:

Naam: KPN Mobiel internet

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: [nietingesteld]

MMS proxy: [nietingesteld]

MMS-poort: [nietingesteld]

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: default

en de 2de toegangspunt is : KPN MMS



Naam: KPN MMS

APN: portalmmm.nl

proxy: [nietingesteld]

Poort: [nietingesteld]

Gebruiksnaam: [nietingesteld]

wachtwoord: [nietingesteld]

Server: [nietingesteld]

MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS proxy: 10.10.100.20

MMS-poort: 5080

Mms-protocol: wap 2.0

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN type: mms



Simyo komt nog niet voor in de lijst. 

Mijn telefoon is een HTC Desire A8181



Wat is de oorzaak van mijn verbindingsprobleem en hoe kan dit worden opgelost?
Welkom op het forum ebx,



Volgens onze gegevens stond de optie internet op je mobiel/mms tot gisteren uit. Je hebt deze optie gistermiddag aan gezet. Nadat je deze optie hebt aan gezet, zie ik dat er ook verbinding is geweest met internet via ons netwerk. Is hiermee je probleem opgelost?



Groetjes,



Alex
Beste mensen,



Heb veel instelling op het forum al geprobeerd, maar krijg nog steeds geen internet. Wel wifi



De instellingen zijn nu als volgt:

1. kpn internet

naam: kpn internet

APN: portalmmm.nl

Proxy: niet ingesteld

Poort: niet ingesteld

gebruikersnaam: niet ingesteld

wachtwoord; niet ingesteld

server: niet ingesteld

MMSC: niet ingesteld

MMS-proxy: niet ingesteld

MMS-poort: niet ingesteld

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

APN-type: internet



Pakketgegevens gebruiken en roaming staat aan. 



Heb een Samsung Galaxy xcover. met android 2.3 



Wie kan mij helpen?



Met vriendelijke groet,



Johan
Welkom op het forum johan van Riet,



Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.



Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:



Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen



Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.



Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)



APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default



- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)



- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.



Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’



Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.



Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?



Groetjes,



Alex
Welkom op het forum johan van Riet,



Om internet te laten werken op je Samsung Galaxy moet je onderstaande stappen doorlopen. De door jouw doorgegeven instellingen zijn niet helemaal correct.



Zorg er allereerst voor dat u de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:



Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen



Vervolgens kunt u de internet instellingen handmatig invoeren.



Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.

Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)



APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default



- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)



- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.



Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kunt u terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’



Nadat u bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dient u uw toestel uit/aan te zetten.



Kan je nagaan of het werkt als je de bovenstaande instellingen gebruikt?



Groetjes,



Alex
Mijn HTC One V heeft sinds gisterenmiddag geen internetverbinding meer. Ik heb de instellingen hierboven aangepast , maar dat heeft niet tot een oplossing geleid.

Bellen kan wel gewoon, Internetten leidt steevast tot de melding: Webpagina niet beschikbaar.

Ik heb dit zowel in Zutphen als in Apeldoorn en ook op de tussenliggende rit blijft dat zo.
Opgelost, geen idee waarom de instellingen opeens aangepast moesten worden , maar na bovenstaande instellingen aangepast te hebben en het toestel gereset te hebben (had ik in eerste instantie nog niet gedaan) was het probleem opgelost.
Hoi PatG,



Goed om te zien dat het nu werkt.



Groetjes,



Alex
Hi Alex,



Ik heb nogmaals de instructies hierboven opgevolgd (post 61), maar helaas. Ik heb een Samsung Galaxy W.



Enig idee wat er nog scheef kan zitten?
Welkom op het forum Erik_dV,



Volgens onze gegevens heb je inmiddels gebruik kunnen maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Dit komt waarschijnlijk omdat je de optie 'internet op je mobiel' voorheen niet aan had staan. Sinds je de optie aan hebt gezet kun je internetten zie ik. Werkt alles inderdaad naar behoren?



Groetjes,



Alex
Hi guys,



I am a new meber.



I have an Android smartphone (Google Nexus S) and at APN settings I noticed that there already exists the following APN:

Name:         KPN Internet

APN:          portalmmm.nl

Proxy:        Not set

Port:          Not set

Username:       Not set

Password:       Not set

Server:         Not set

MMSC:         http://mp.mobiel.kpn/mmsc

MMS proxy:       10.10.100.20

MMS port:        5080

MCC:             204

MNC:             08

Authentication Type: None

APN type:       default,supl,mms

APN protocol:       IPv4

Bearer:       Unspecified



Am I OK with these settings?

Can I use it or do I have to make another APN called "Mobile Internet" as I read in a thread here in the forum?

Is it necessary to set a specific home page in my browser or I can use my own?



Thanks in advance!
Internet op Samsung Galaxy Gio lukt niet, aanwijzingen gevolgd van de website, alle instellingen staan zoals aangegeven. Zijn er voor dit toestel (andriod Froyo) nog andere aanpassingen nodig??
hallo ik heb een htc wildfire s

maar mijn internet werkt niet ik heb deze instellingen geprobeerd



APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default



maar het internet doet het nog steeds niet wie kan mij verder helpen

internet heeft het nooit gedaan



met vriendelijke groet wesley
Hardstikke bedankt het is helemaal voor elkaar

gr Kees
Hallo kees

Wat voor telefoon heb jij

Met een htc wildfire s lukt het namelijk niet heb jij bij dingen waar (geen) tussen stond ook ingevuld of gewoon open gelaten



Mvg wesley
Hallo simyo,



Ik kan geen internettoegang krijgen. Heb al een aantal keer andere instellingen ingevoerd, maar krijg het niet voor elkaar.

MIjn telefoon is een Samsung Galaxy Ace. Ook de sms naar 1300 werkt niet.  Ik krijg wel een sms terug maar daar staat in dat het niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. 



Hoe kan ik dit probleem oplossen?



gr, Lars
Lukt het met dit stappenplan ook niet?



Edit: Hier met enkele screenshots.
Nee, al een aantal keren geprobeert maar werkt niet. Iemand nog andere ideeën?
Hoi Lars123,



Klopt het dat je gebruik kunt maken van internet? Als we afgaan op je verbruiksgegevens lijkt het te werken.



Groetjes,



Alex
Hallo,



Klopt, het is gelukt

Reageer