.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80791 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Ja als alle internet optie goed werken, is dat geen probleem.
Badge
Ja als alle internet optie goed werken, is dat geen probleem.


Ja heb op beide internet, maar zowel waarneer ik '' kpn '' selecteer, dan heb ik bij de APN's 2 'settings , 1 : 't internet 2: de mms settings, zie hier boven,

waarneer ik simyo selecteer heb ik maar 1 apn dus 't internet , niet de mms settings?
Badge +2
Hi aygul12345,

Wij adviseren u in dit geval gewoon het KPN profiel te gebruiken.

Groetjes,

Arie
Badge
ik heb draadloze internet voor wifi dus die kan ik thuis gebruiken en gewoon netwerkinstellingen ik heb een LG-P350 android
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Joke,

Je kunt het beste een kijkje in dit topic nemen. Hier staat stapgewijs uitgelegd hoe en wat je moet instellen voor je toestel.

Groetjes,

Alex
Ik heb alle guides voor mobiel internet minimal 3x geprobeerd en mijn internet doet het nog steeds niet. Ik heb sgs2 met ics 4.03 en misschien helpt het als ik zeg dat ik wel kan inloggen met mn telefoon nummer op jullie simyo.nl site, maar dat mijn nummer niet bij jullie bekend is als ik 'JA' naar 1300 sms. Ik heb ook de specifieke sgs2 guide van kpn geprobeerd. Wat kan ik doen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Ray05,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag welke internetinstellingen je nu hebt staan in het toestel en welke foutmelding je krijgt als je verbinding maakt met het internet.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Manisha
Beste Simyo,
Mijn internet doet het sinds vrijdag niet. Ik heb standaard instellingen en alle simyo instelling te vinden op deze site geprobeerd. Mijn huide instellingen zijn :
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet
Ik heb een Samsung Galaxy s2 I-9100 met ICS 4.03 en heb dringend internet nodig.
Graag zo spoedig mogelijk een reactie,
Vriendelijke Groeten,
Raymond
Reputatie 5
Badge +10
Volgens onze gegevens heb je na je post weer kunnen internetten. Als het nog niet werkt vernemen wij dit graag van je.
Tja, nu ben ik al een paar uur bezig om heel vaak jullie oplossingen en instellingen in te voeren. Helaas kan ik nog steeds niet internetten.
De startpagina kan ik alleen bereiken door wifi aan te zetten, maar via GPS, UMTS en WCDMA helaas geen internet.
Omdat ik weet dat jullie alles over de instellingen willen weten bij deze:

Ik kan simyo niet kiezen, bij mijn toestel kan ik alleen de drie grote netwerken in Nederland zien.
Bij de keuze *automatisch* meldt het toestel zich bij KPN aan.

GSM-/UMTS-netwerkvoorkeuren: GSM/WCDMA automatische modus
Gegevenstoegang aan
Gegevensroaming aan
Nationale data roaming aan

Na het instellen van de standaardinstellingen krijg ik drie APNs. Na de instructie opgevolgd te hebben, maak ik een nieuwe aan die ik Mobiel Internet heb genoemd (-3)
De nummer 1, 2 en 4 zijn standaard.

Toegangspunten, 4 stuks:

1-
Naam: KPN
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: ****
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,supl
APN-protocol: IPv4

2-
Naam: KPN
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4

3-
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
APN-protocol: IPv4

4-
Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: mms
APN-protocol: IPv4

Wat gaat er nu fout?
Help alsjeblieft
Reputatie 3
Badge +5
Tja, nu ben ik al een paar uur bezig om heel vaak jullie oplossingen en instellingen in te voeren. Helaas kan ik nog steeds niet internetten.
De startpagina kan ik alleen bereiken door wifi aan te zetten, maar via GPS, UMTS en WCDMA helaas geen internet.
Omdat ik weet dat jullie alles over de instellingen willen weten bij deze:

Ik kan simyo niet kiezen, bij mijn toestel kan ik alleen de drie grote netwerken in Nederland zien.
Bij de keuze *automatisch* meldt het toestel zich bij KPN aan.

GSM-/UMTS-netwerkvoorkeuren: GSM/WCDMA automatische modus
Gegevenstoegang aan
Gegevensroaming aan
Nationale data roaming aan

Na het instellen van de standaardinstellingen krijg ik drie APNs. Na de instructie opgevolgd te hebben, maak ik een nieuwe aan die ik Mobiel Internet heb genoemd (-3)
De nummer 1, 2 en 4 zijn standaard.

Toegangspunten, 4 stuks:

1-
Naam: KPN
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: kpn
Wachtwoord: ****
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default,supl
APN-protocol: IPv4

2-
Naam: KPN
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4

3-
Naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: default
APN-protocol: IPv4

4-
Naam: KPN MMS
APN: portalmmm.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: mms
APN-protocol: IPv4

Wat gaat er nu fout?
Help alsjeblieft


Ik denk dat je GPRS/GSM bedoelt? Aangezien GPS voor navigatie is en niks met je internet te maken heeft ;-)
Dat kan kloppen, bij netwerk hoort er ook ''NL KPN'' te staan aangezien Simyo op het KPN netwerk opereert. In andere menu's kan het wel zijn dat er simyo staat, vaak bij Android toestellen.
Welk toestel heb je? Merk+type en eventuele versie zoals android 2.3 of android 4.0 (ICS)
Je kunt je dus wel aanmelden op het KPN netwerk maar niet internetten? Heb je meerdere websites geprobeerd?
Je kunt alle APN's beter verwijderen en alleen die van Simyo instellen en je toestel herstarten. Een sms met JA naar 1300 sturen voor internet instellingen kan ook, mocht je dat nog niet gedaan hebben
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: mms
APN-protocol: IPv4

Wat gaat er nu fout?
Help alsjeblieft

Ik denk dat je GPRS/GSM bedoelt? Aangezien GPS voor navigatie is en niks met je internet te maken heeft ;-)
Dat kan kloppen, bij netwerk hoort er ook ''NL KPN'' te staan aangezien Simyo op het KPN netwerk opereert. In andere menu's kan het wel zijn dat er simyo staat, vaak bij Android toestellen.
Welk toestel heb je? Merk+type en eventuele versie zoals android 2.3 of android 4.0 (ICS)
Je kunt je dus wel aanmelden op het KPN netwerk maar niet internetten? Heb je meerdere websites geprobeerd?
Je kunt alle APN's beter verwijderen en alleen die van Simyo instellen en je toestel herstarten. Een sms met JA naar 1300 sturen voor internet instellingen kan ook, mocht je dat nog niet gedaan hebben
Groetjes Niels

Simyo Super User
Helpt graag!


Natuurlijk bedoelde ik GSM. Ik ben zó bezig met dat ding....
Mijn toestel is een Samsung Nexus S, met Android 2.3
Jawel, ik heb diverse websites geprobeerd. Heel verschillende.
Het smssen naar 1300 heb ik gedaan, maar niets binnengekregen.
Ik heb de eerste twee APNs verwijderd, maar nog steeds niets...geen contact.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi agkoot,

Volgens onze gegevens staat je aansluiting netwerk technisch in ieder geval goed. Het is nu inderdaad een kwestie van de juiste instellingen invoeren. Mocht je er niet uit komen via dit topic, kun je misschien een telefoonwinkel raadplegen.

Groetjes,

Alex
Hoi agkoot,

Volgens onze gegevens staat je aansluiting netwerk technisch in ieder geval goed. Het is nu inderdaad een kwestie van de juiste instellingen invoeren. Mocht je er niet uit komen via dit topic, kun je misschien een telefoonwinkel raadplegen.

Groetjes,

Alex



Is het APN-protocol IPv4 wel goed?
Ik zie dat nergens vermeld bij de instellingen van anderen, maar in mijn telefoon is dat er wel.
Ik kan kiezen tussen IPv4 en IPv6

Of is er iets wat ik niet weet?

Groetjes
Reputatie 5
Badge +10
Hoi agkoot,

Deze wordt als het goed is al voor je ingevuld. Deze hoef je niet te wijzigen. Je kunt hier ook een een handleiding vinden. Let op! Het juiste toegangspunt is internet en niet portalmmm.nl

Groetjes,

Alex
Ik heb een Samsung GIO. Sinds vorige week alleen noodoproepen. Na 2 dagen kwamen we erachter dat de sim kapot was. Sinds dinsdag nieuwe Simkaart. Eindelijk weer verbonden met Simyo. Kan nu alleen niet meer internetten als ik de deur uit ben (we hebben thuis WIFI vandaar). Natascha heeft handmatige instellingen gestuurd om internetgegevens weer erop te zetten en mag toestel pas naar 16.00 uur weer aanzetten. Ik zie op mijn toestel dat mijn dataverbinding is uitgeschakeld. Kan iemand bij Simyo zo vriendelijk zijn deze weer in te schakelen? Heel hartelijk bedankt (vanaf 20 juni al problemen), kan het nu toch wel met enige spoed opgelost worden?

Zie ook: Ticketnummer #91371
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Moosie38,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbinding kunnen maken met internet. Kunnen we er van uitgaan dat je hiermee bent geholpen?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum,

Volgens onze gegevens heb je inmiddels verbinding kunnen maken met internet. Kunnen we er van uitgaan dat je hiermee bent geholpen?

Groetjes,

Alex


Ja en nee.
Ja, ik heb nu een internetverbinding, maar een ander toestel. Ik heb een nieuwe gekocht met de verzekering dat ik het internet op kon.
Nee, met mijn andere toestel kom ik er nog steeds niet op. Dus dat heeft toch met de software te maken. Ik zoek dat nog uit, want ik zou het wel leuk vinden als ik met mijn ouwetje kan internetten.
In ieder geval bedankt voor het helpen.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Agkoot,

Wij zijn blij om te vernemen dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden voor het probleem. Als je erachter bent waardoor je niet kon internetten met het oude toestel vernemen we dit graag.

Groetjes,

Manisha
Goedemorgen,

Ik heb een HTC desire en gebruik mijn Simyo voor wanneer ik in Nederland ben. Nu kan ik al vier maanden niet op Internet, als ik de functie activeer ontvang ik geen sms met instellingen en kan deze ook niet handmatig veranderen. 

Ik heb de versie HTC Sensation Z710e, kunt u mij helpen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste pvdbijl,

Welkom op het Simyo forum!
HTC toestellen kunnen niet automatisch worden aangemeld voor de internetinstellingen, u dient deze dus handmatig in te voeren.
Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor uw HTC toestel:

• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer “Mobiel Internet” in.
• Bij APN, voer “internet” in.
• Pas verder niets meer aan.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
• Zet uw HTC toestel uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.
• Begin nu met internetten.

Als u niet weet waar u deze instellingen terug kunt vinden in uw toestel, verwijzen wij u door naar http://qelp.kpn.com/. Hier wordt u voor de meeste toestellen stap voor stap naar de juiste instellingen geleid.
Let op: de website wijst u alleen de weg naar de plaats van de instellingen. De instellingen zelf, zoals weergegeven op de website, zijn niet op uw aansluiting van toepassing.

Mocht het niet lukken om de instellingen zelf in te voeren, dan raden wij je aan om met deze instellingen en het toestel langs te gaan bij een telecomwinkel zodat ze je verder kunnen helpen.

Graag vernemen we of het hiermee is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum robbinst,

Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' niet aan. Hierdoor kun je technisch gezien niet internetten. We hebben deze optie voor je aan gezet. We willen je vragen het toestel aan het eind van de dag uit/aan te zetten. Vervolgens zou het moeten werken.

Groetjes,

Alex
Hallo,

Ik heb onlangs een HTC Explorer aangeschaft en daar probeer ik nu internet op in te stellen.
Ik heb bij namen toegangspunten  de standaardinstellingen hersteld en daarna moet ik kiezen voor een 'carrier', hier kan ik uit vele kiezen waarvan Simyo er één is en KPN staat er ook tussen. Ik heb gekozen voor Simyo. 
dan vul ik de precies zoals het hieronder staat volgende gegevens in:
APN: internet
Proxy: (geen)
Poort: 5080
Gebruikersnaam: (geen)
Wachtwoord: (geen)
Server: 0.0.0.0
MMSC: (geen)
MMS Proxy: (geen)
MMS Poort: (geen)
Mms-protocol: WAP2.0
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-type: Internet of default

Hierna start ik mijn mobiel opnieuw op maar ik krijg geen verbinding via internet.

Verbinding via Wi-Fi gaat wel.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Bij voorbaat dank,


Het werkt nog steeds niet:(
Reputatie 5
Badge +10
Het werkt nog steeds niet:(

Heb je wel de juiste instellingen naderhand ingesteld?

Groetjes,

Alex

Reageer