Skip to main content
Beste forummers, ik heb nujn nieuwe (de vorige bleek defect) toestel gisteren gekregen.

Net als de vorige keer lukt het me niet op de kast open te maken om de batterij te installeren. 

Ik heb echt geen zin om weer mijn nagels erop te breken. Hoe krijg ik die kast open? is er een trucje?

youtube bied geen uitkomst.


youtube bied geen uitkomst.



Bij mij gaat hij ook niet open m.b.v. YouTube :D....(Samsung)

Voorzichtig met aardappelschilmesje wel. 
staat dat niet in de handleiding?
Het is makkelijk hoor even drukken en tegelijkertijd het schuifje omlaag schuiven.
in de handleiding staat alleen het punt aangegeven waar je het zou moeten openen, maar niet hoe.

koorelle, lheb jij dit toestel dan ook en zo ja, wáár zit dat schuifje dan? want het staat niet in de handleiding.

Volgens mij zit helemaal geen schuifje op dit model. er is alleen een kiertje van een kleine cm en van maar één mm diep, en daar moet je het dus mee doen. onhandig!  

die achterkant zit heel stevig vast. té vast om, net zoals die meneer op youtube doet, even je nagel ertussen te wurmen. 

kostte me al een (echte) nagel. auwww! 

openen is me vanmorgen uiteindelijk gelukt  nadat ik de hele gereedschapskist en keukela overhoop heb gehaald, de scherpe pizza snijder , schaar en het aardppelmesje toch maar opzij heb gelegd en uiteindelijk een een reepje dun metaal vond.  (een pootje van het een of ander)

 pfff. wat een gedoe om een telefoontje open te maken zeg. valt dus tegen. 



oke: hoe maak je de Huawei Ascend G610 open:

dus je nagel of een metalen platje (maar nieit iets scherps!)  in de daarvoor bestemde geuf, wrik voorzichtig tot je iets voelt klikken en ga op die manier het hele toestel rond. een beetje zoals met een blikopener. Ik hoop dat het mettertijd soeleper gaat. 
Jemig je kunt er bijna een apart blog over maken! Foto's erbij om het te verduidelijken. Gaat dus bij dat toestel niet zoals het bij de meesten wel gaat (zoals ik eerder schreef: drukken en schuiven) wat een geluk dat het je gelukt is. Hou ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen met dat toestel!
Dan ben ik 1 van de weinigen die een kast heeft die net zo moelijk is open te maken.:p

Mijn telefoon is "dichtgemetseld" en is dus net zo moeilijk te openen.

Daarom gebruik ik de botte kant van een dun aardappelschilmesje.



Ook het onderstaande zal helaas niet werken.:D



http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sesam,_open_u
Hoi felivosje,



Ik heb dit topic voor de overzichtelijkheid even in het subforum Android gezet.



Wat fijn dat het je gelukt is om 'm open te krijgen :)

Friesian, Raytje en koorelle, dank voor de tips!

Reageer