.

Beantwoord

Hoe krijg ik het internet ingesteld op een Samsung S4

  • 27 January 2014
  • 3 reacties
  • 2716 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 18 reacties
Heb een nieuw mob aangeschaft samsung s4 maar krijg me kaart niet geactiveerd zodat deze het ook buitens huis doet zonder wiffi.
Weet van het toestel wat ik hiervoor had dat dit toen ook een drama was. Binnen huis via wifi en buitens huis niks.
Zie ook nog geen provider teken als ik t schermpje om laag scrol. Via sms 1300 met ja kreeg ik het bericht dat dit niet mogelijk was!
Zou wel fijn zijn als mijn zoon morgen ook bereikbaar is.
Mvg
icon

Beste antwoord door Natascha 28 January 2014, 13:24

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Heb een nieuw mob aangeschaft samsung s4 maar krijg me kaart niet geactiveerd zodat deze het ook buitens huis doet zonder wiffi.
Weet van het toestel wat ik hiervoor had dat dit toen ook een drama was. Binnen huis via wifi en buitens huis niks.
Zie ook nog geen provider teken als ik t schermpje om laag scrol. Via sms 1300 met ja kreeg ik het bericht dat dit niet mogelijk was!
Zou wel fijn zijn als mijn zoon morgen ook bereikbaar is.
Mvg


Hoi Kolk,

In het systeem zie ik dat de simkaart ia geactiveerd en dat er mee gebeld wordt en er worden sms'jes verstuurd.
Je hebt een smartphone deze kan voor het internet niet met een sms ingesteld worden.

Hierbij de instellingen voor het instellen van het internet op je toestel:
Ga naar het Startscherm.
Kies Apps.
Kies Instellingen.
Kies Meer netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Als Mobiele gegevens uitgevinkt is, vink Mobiele gegevens aan.
Als Mobiele gegevens aangevinkt is, ga naar de volgende stap.
Kies Namen toegangspunten.
Druk op de menu-toets.
Kies Nieuw toegangspunt.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.* Bij Type toegangspunt, kies Internet. Is deze optie niet beschikbaar, voer dan default in. (let op: in kleine letters)
Druk op de menu-toets.
Kies Opslaan.
Vink Mobiel Internet aan.
Keer terug naar het Startscherm.

Kies Apps.
Kies Internet.
Druk op de menu-toets.
Scroll naar beneden.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Vink een optie aan, in dit geval Overige.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Kies Gereed.

De Samsung Galaxy S 4 LTE is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.
Keer terug naar het Startscherm

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S 4 LTE uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Graag verneem ik van je of het gelukt is om het internet werkend te krijgen op je toestel.
Badge
Na veel werk is het volgens mij gelukt. Vraag me niet hoe(sommige stapjes had ik niet) Zie nu als ik t scherm naar beneden scrol symio staan. Dus dan neem ik aan dat t gelukt is.
Badge +6
Na veel werk is het volgens mij gelukt. Vraag me niet hoe(sommige stapjes had ik niet) Zie nu als ik t scherm naar beneden scrol symio staan. Dus dan neem ik aan dat t gelukt is.

Hoi Kolk,

Kun je nu ook gebruik maken van het internet buiten je huis?

Reageer