hallo Simyo medewerkers. Ik ben op vakantie mijn SIm code vergeten en kan nu mijn Samsung telefoon alleen deblokkeren met de PUK code. Inmiddels ben ik thuis en wil ik dat proberen en mijn telefoon reageert er niet op. Op het forum staat dat ik nu op zoek moet naar iemand met een niet Samsung toestel en dan daarmee mijn Sim kaart kan deblokkeren. Ik vind dit nogal onhandig, ik ken bijna niemand met een toestel van een ander merk en die wonen allemaal ver weg. Ook is dit advies al minstens een jaar oud, dus ik vraag me af of dit nog aktueel is en of het inmiddels niet wat handiger kan... Bedankt voor jullie reactie! groeten, Anita
Bladzijde 1 / 1
Hi Ani73,
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat het niet lukte om je simkaart te deblokkeren. De pukcode is te vinden op Mijn Simyo, ga daarvoor naar het kopje 'Instellingen > Simkaart'. Wat voor melding kreeg je toen je je telefoon probeerde te ontgrendelen met de code?
Ik zie dat je inmiddels gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Kan ik er dan ook vanuit gaan dat het is gelukt om je telefoon te ontgrendelen? En hoe heb je dit precies gedaan? Ik hoor het graag :)
Groetjes,
Niels
Welkom op het Simyo Forum!
Wat onhandig dat het niet lukte om je simkaart te deblokkeren. De pukcode is te vinden op Mijn Simyo, ga daarvoor naar het kopje 'Instellingen > Simkaart'. Wat voor melding kreeg je toen je je telefoon probeerde te ontgrendelen met de code?
Ik zie dat je inmiddels gebruik hebt gemaakt van mobiel internet. Kan ik er dan ook vanuit gaan dat het is gelukt om je telefoon te ontgrendelen? En hoe heb je dit precies gedaan? Ik hoor het graag :)
Groetjes,
Niels
Beste Niels,
Uiteindelijk ben ik naar een telefoonwinkel in de buurt gegaan. Daar werd mij verteld dat het advies op het forum dat ik op zoek moest naar een andere telefoon om daar mijn simkaart op te deblokkeren niet klopt. De medewerker in de winkel heeft vervolgens binnen twee minuten mijn telefoon gedeblokkeerd. De truc was om direct na de PUK code, de SIMlock code in te voeren en dan pas op OK te drukken. Dat zou ik zelf nooit bedacht hebben. Ik heb meerdere keren de PUK code en daarna OK ingedrukt en daar reageerde mijn telefoon dus niet op. Misschien kan ik met deze tip anderen met hetzelfde probleem helpen. Dus direct na de PUKcode de SIMlock code invoeren. En toen geen enkel probleem met deblokkeren! Ook niet met een Samsung telefoon.
Groetjes, Anita
Uiteindelijk ben ik naar een telefoonwinkel in de buurt gegaan. Daar werd mij verteld dat het advies op het forum dat ik op zoek moest naar een andere telefoon om daar mijn simkaart op te deblokkeren niet klopt. De medewerker in de winkel heeft vervolgens binnen twee minuten mijn telefoon gedeblokkeerd. De truc was om direct na de PUK code, de SIMlock code in te voeren en dan pas op OK te drukken. Dat zou ik zelf nooit bedacht hebben. Ik heb meerdere keren de PUK code en daarna OK ingedrukt en daar reageerde mijn telefoon dus niet op. Misschien kan ik met deze tip anderen met hetzelfde probleem helpen. Dus direct na de PUKcode de SIMlock code invoeren. En toen geen enkel probleem met deblokkeren! Ook niet met een Samsung telefoon.
Groetjes, Anita
Hallo Anita,
Super goed dat je er uiteindelijk achter bent gekomen hoe je jouw simkaart weer kon deblokkeren! :)
Bedankt ook dat je nog even laat weten wat de oplossing was. Zoals je al zei, wellicht help je daar nog een ander mee ook en daar is het forum uiteindelijk voor bedoeld!
Groetjes,
Thomas
Super goed dat je er uiteindelijk achter bent gekomen hoe je jouw simkaart weer kon deblokkeren! :)
Bedankt ook dat je nog even laat weten wat de oplossing was. Zoals je al zei, wellicht help je daar nog een ander mee ook en daar is het forum uiteindelijk voor bedoeld!
Groetjes,
Thomas
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.