Skip to main content

.

Beantwoord

Hoe kan ik de Google Play Store app downloaden?


Heb mijn play store app verwijderd want hij deed niets meer, weet iemand waar ik een nieuwe kan vinden? In de Google store staat hij niet! Of telefoon terugzetten in fabrieksinstelling?

Beste antwoord door Niels

Hi Marian,

Welkom het Simyo Forum!

Onhandig dat je de Google Play Store niet meer kan vinden op je telefoon. Goed dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd om de app terug te krijgen. De Play Store heeft verder niks met Simyo en je simkaart te maken. Daarom kan ik net als iedereen op dit forum alleen maar op internet rondkijken voor een oplossing. Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?

Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen? Ik hoor graag van je!

Ray, franswon en Friesian, bedankt voor al jullie hulp en tips :)

Groetjes,
Niels
Bekijk originele reactie

19 reacties

  • 9787 reacties
  • 29 april 2018
Wel knap dat je de play store hebt kunnen verwijderen. Deze kun je niet deinstalleren.

Ga op je telefoon naar instellingen en dan naar apps. Je ziet dan alle apps op je telefoon. Kun je hem daar vinden?

Tik hem aan en controleer of de app misschien is uitgeschakeld.

PS. Welke telefoon heb je?

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 29 april 2018
Hallo Ray,

Dank voor je reactie, ik heb de Samsung JS 2016.

Heb heel internet al afgezocht en het schijnt wel te kunnen......

Alles wat je voorstelt heb ik al gedaan maar hij is echt verdwenen!

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 29 april 2018
Hoi Viool,

Via https://www.androidplanet.nl/tips/download-google-play-store/ kan je de Play Store app terugzetten.

Succes.

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 29 april 2018
Hoi Frans,

Dank voor je reactie, heb het geprobeerd en helaas nog niet gelukt.
Had het hier al eerder geprobeerd en krijg dan lijsten met downloads maar niets doet het! Heel veel advertenties die wel te downloaden zijn, APK Mirror alles in het engels........ enz.
Onder Play store, hangt, android tv, android wear en market.
Waar ik ook op klik geen download.........

M.v.g. Marian

  • 0 reacties
  • 30 april 2018
Hoi Marian - @ Viool

Ik verwacht dat de oplossing een factory reset is, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet de back-up..

Maar voor de zekerheid, als je het menu doorloopt, zie je dan de app play (store) niet staan? Staat deze er wel, ingedrukt houden en slepen naar je startscherm.

We horen graag van je.

Fijne dag nog ! 😎

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 30 april 2018
Hoi Friesian,

Ook ik denk dat dat de oplossing gaat worden, ik ga het nog even afwachten allemaal.

M.v.g. Marian

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • antwoord
  • 30 april 2018
Hi Marian,

Welkom het Simyo Forum!

Onhandig dat je de Google Play Store niet meer kan vinden op je telefoon. Goed dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd om de app terug te krijgen. De Play Store heeft verder niks met Simyo en je simkaart te maken. Daarom kan ik net als iedereen op dit forum alleen maar op internet rondkijken voor een oplossing. Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?

Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen? Ik hoor graag van je!

Ray, franswon en Friesian, bedankt voor al jullie hulp en tips :)

Groetjes,
Niels

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 30 april 2018
Misschien dat noodherstel software van Samsung SmartSwitch uitkomst biedt? Ik heb de optie nooit uitgeprobeerd, ik gebruik het programma alleen voor back-ups te maken van mijn S7.

franswon
Forum|alt.badge.img+9
  • Erelid
  • 5344 reacties
  • 30 april 2018
Hoi Marian,

Op wat oudere Samsung toestellen kon je apps verbergen, heb je dat misschien per ongeluk gedaan?

https://nl.wikihow.com/Apps-verbergen-bij-Android

  • 0 reacties
  • 30 april 2018
@Niels

**Citaat**
Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing.
**Einde citaat**

Dat klopt maar nmi begin je dan wel met een schone lei, zijn er teveel apps eerst van de gebruiker zijn die weg. Fouten zijn er uit.

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 30 april 2018
Hallo allemaal,

Ondanks alle goede adviezen nog steeds niet gelukt.

Iedereen tot nu toe bedankt voor de hulp, ik wacht het nog even af en blijf het proberen.

M.v.g. Marian

  • 0 reacties
  • 30 april 2018
Hoi Marian.

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van alle apps?

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 30 april 2018
Hallo Friesian,

Gemaakt, hij staat er echt niet tussen hoor, hoop dat je er wat mee kan.
Het zijn er gelukkig niet veel........ succes alvast!


  • 0 reacties
  • 30 april 2018
Volgens mij heb je geen factory reset gedaan. Back-up niet terugzetten.
Voor informatie, ik twijfelde paste de tekst aan.

Scroll van rechts naar links naar alles.... Ik mis uitgeschakeld, gestopt.

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 30 april 2018
Wist niet dat dat kon! Heb alles weer terug!

Ontzettend bedankt, heb weer heel wat geleerd!

M.v.g. Marian

  • 0 reacties
  • 1 mei 2018
Hoi Marian - @ Viool

Nog even dit, ik zie het op het screenshot. Je hebt een paar zware apps op je telefoon. Persoonlijk ben ik geen grote voorstander van FB (Facebook) maar ik wil je wel het advies geven om i.p.v. FB en Messenger, de varianten Lite te gebruiken en FB en Messenger verwijderen

Facebook Lite en Messenger Lite zijn een stuk minder zware apps, geven minder datagebruik en werken eerder bij een iets minder signaal.

Verder zou ik er echt voor kiezen om Dataeye te installeren. (Data besparing)

Fijne dag nog ! 😎

Groetjes,
Friesian

Niels
Forum|alt.badge.img+5
  • Oud-moderator
  • 1127 reacties
  • 1 mei 2018
Hi Marian,

Wat fijn dat applicatiebeheer uiteindelijk uitkomst heeft geboden! Top dat alle apps weer terug zijn. Friesian, dan is het uiteindelijk toch een goede keuze geweest om geen factory reset uit te voeren ;)

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp en tips, franswon en Friesian :)

Groetjes,
Niels

  • auteur
  • Beginner
  • 7 reacties
  • 1 mei 2018
Hallo Friesian,

Heb je tips opgevolgd, kreeg ook steeds de melding dat ik ruimte moest maken en had daarom een aantal apps verwijderd waardoor Play store dus niets meer deed en wist niet dat ik hem door te scrollen weer kon activeren, ben blij dat jij gereageerd hebt op mijn help vraag want nu heb ik ook weer ruimte gekregen! TOP!

Nogmaals iedereen (Friesian in het bijzonder!) bedankt voor alle geboden hulp!

Groet Marian

Thomas
Forum|alt.badge.img+4
  • Oud-moderator
  • 883 reacties
  • 2 mei 2018
Hoi Viool,

Supertof dat je weer verder kunt! Mocht je telefoongeheugen trouwens weer vol raken, dan kun je via applicatiebeheer ook zien welke apps veel ruimte gebruiken. Door op een app te klikken in applicatiebeheer kun je de apps die je niet nodig hebt ook direct verwijderen. Erg handig venstertje dus! Toevallig hebben we ook vorige week een blog gemaakt met tips om je telefoon op te schonen, die vind je hier.

Nogmaals dank Friesian!

Mocht je weer eens met een vraag zitten dan weet je ons te vinden. ;)

Groetjes,
Thomas

Reageer