Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Hoe kan ik de Google Play Store app downloaden?

  • 29 april 2018
  • 19 reacties
  • 29012 Bekeken

Reputatie 1
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Heb mijn play store app verwijderd want hij deed niets meer, weet iemand waar ik een nieuwe kan vinden? In de Google store staat hij niet! Of telefoon terugzetten in fabrieksinstelling?
icon

Beste antwoord door Niels 30 april 2018, 16:27

Hi Marian,



Welkom het Simyo Forum!



Onhandig dat je de Google Play Store niet meer kan vinden op je telefoon. Goed dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd om de app terug te krijgen. De Play Store heeft verder niks met Simyo en je simkaart te maken. Daarom kan ik net als iedereen op dit forum alleen maar op internet rondkijken voor een oplossing. Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?



Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen? Ik hoor graag van je!



Ray, franswon en Friesian, bedankt voor al jullie hulp en tips :)



Groetjes,

Niels
Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 7
Wel knap dat je de play store hebt kunnen verwijderen. Deze kun je niet deinstalleren.

Ga op je telefoon naar instellingen en dan naar apps. Je ziet dan alle apps op je telefoon. Kun je hem daar vinden?

Tik hem aan en controleer of de app misschien is uitgeschakeld.

PS. Welke telefoon heb je?
Reputatie 1
Hallo Ray,

Dank voor je reactie, ik heb de Samsung JS 2016.

Heb heel internet al afgezocht en het schijnt wel te kunnen......

Alles wat je voorstelt heb ik al gedaan maar hij is echt verdwenen!
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Viool,

Via https://www.androidplanet.nl/tips/download-google-play-store/ kan je de Play Store app terugzetten.

Succes.
Reputatie 1
Hoi Frans,

Dank voor je reactie, heb het geprobeerd en helaas nog niet gelukt.
Had het hier al eerder geprobeerd en krijg dan lijsten met downloads maar niets doet het! Heel veel advertenties die wel te downloaden zijn, APK Mirror alles in het engels........ enz.
Onder Play store, hangt, android tv, android wear en market.
Waar ik ook op klik geen download.........

M.v.g. Marian
Hoi Marian - @ Viool

Ik verwacht dat de oplossing een factory reset is, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet niet de back-up..

Maar voor de zekerheid, als je het menu doorloopt, zie je dan de app play (store) niet staan? Staat deze er wel, ingedrukt houden en slepen naar je startscherm.

We horen graag van je.

Fijne dag nog ! 😎
Reputatie 1
Hoi Friesian,

Ook ik denk dat dat de oplossing gaat worden, ik ga het nog even afwachten allemaal.

M.v.g. Marian
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marian,

Welkom het Simyo Forum!

Onhandig dat je de Google Play Store niet meer kan vinden op je telefoon. Goed dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd om de app terug te krijgen. De Play Store heeft verder niks met Simyo en je simkaart te maken. Daarom kan ik net als iedereen op dit forum alleen maar op internet rondkijken voor een oplossing. Heb je de volgende stappen al eens doorlopen?

Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing. Misschien dat ze je in een telefoonwinkel verder kunnen helpen? Ik hoor graag van je!

Ray, franswon en Friesian, bedankt voor al jullie hulp en tips :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat noodherstel software van Samsung SmartSwitch uitkomst biedt? Ik heb de optie nooit uitgeprobeerd, ik gebruik het programma alleen voor back-ups te maken van mijn S7.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Marian,

Op wat oudere Samsung toestellen kon je apps verbergen, heb je dat misschien per ongeluk gedaan?

https://nl.wikihow.com/Apps-verbergen-bij-Android
@Niels

**Citaat**
Een factory reset doen is best wel een heftige oplossing.
**Einde citaat**

Dat klopt maar nmi begin je dan wel met een schone lei, zijn er teveel apps eerst van de gebruiker zijn die weg. Fouten zijn er uit.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Ondanks alle goede adviezen nog steeds niet gelukt.

Iedereen tot nu toe bedankt voor de hulp, ik wacht het nog even af en blijf het proberen.

M.v.g. Marian
Hoi Marian.

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van alle apps?
Reputatie 1
Hallo Friesian,

Gemaakt, hij staat er echt niet tussen hoor, hoop dat je er wat mee kan.
Het zijn er gelukkig niet veel........ succes alvast!

Volgens mij heb je geen factory reset gedaan. Back-up niet terugzetten.
Voor informatie, ik twijfelde paste de tekst aan.

Scroll van rechts naar links naar alles.... Ik mis uitgeschakeld, gestopt.
Reputatie 1
Wist niet dat dat kon! Heb alles weer terug!

Ontzettend bedankt, heb weer heel wat geleerd!

M.v.g. Marian
Hoi Marian - @ Viool

Nog even dit, ik zie het op het screenshot. Je hebt een paar zware apps op je telefoon. Persoonlijk ben ik geen grote voorstander van FB (Facebook) maar ik wil je wel het advies geven om i.p.v. FB en Messenger, de varianten Lite te gebruiken en FB en Messenger verwijderen

Facebook Lite en Messenger Lite zijn een stuk minder zware apps, geven minder datagebruik en werken eerder bij een iets minder signaal.

Verder zou ik er echt voor kiezen om Dataeye te installeren. (Data besparing)

Fijne dag nog ! 😎

Groetjes,
Friesian
Reputatie 6
Badge +5
Hi Marian,

Wat fijn dat applicatiebeheer uiteindelijk uitkomst heeft geboden! Top dat alle apps weer terug zijn. Friesian, dan is het uiteindelijk toch een goede keuze geweest om geen factory reset uit te voeren ;)

Nogmaals bedankt voor al jullie hulp en tips, franswon en Friesian :)

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Hallo Friesian,

Heb je tips opgevolgd, kreeg ook steeds de melding dat ik ruimte moest maken en had daarom een aantal apps verwijderd waardoor Play store dus niets meer deed en wist niet dat ik hem door te scrollen weer kon activeren, ben blij dat jij gereageerd hebt op mijn help vraag want nu heb ik ook weer ruimte gekregen! TOP!

Nogmaals iedereen (Friesian in het bijzonder!) bedankt voor alle geboden hulp!

Groet Marian
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Viool,

Supertof dat je weer verder kunt! Mocht je telefoongeheugen trouwens weer vol raken, dan kun je via applicatiebeheer ook zien welke apps veel ruimte gebruiken. Door op een app te klikken in applicatiebeheer kun je de apps die je niet nodig hebt ook direct verwijderen. Erg handig venstertje dus! Toevallig hebben we ook vorige week een blog gemaakt met tips om je telefoon op te schonen, die vind je hier.

Nogmaals dank Friesian!

Mocht je weer eens met een vraag zitten dan weet je ons te vinden. ;)

Groetjes,
Thomas

Reageer