.

Beantwoord

GPS werkt niet op Samsung Galaxy SII

  • 6 September 2013
  • 23 reacties
  • 10099 Bekeken

Sinds ik ben overgestapt op Simyo, werkt mijn GPS functie niet meer. Ik heb een Samsung Galaxy S II en als ik navigatie aanzet, blijft hij zoeken naar GPS.
Dit functioneerde nog prima voordat ik ben overgestapt.. waar kan het in hemelsnaam aan liggen ??😕
icon

Beste antwoord door MelanieBussmann 10 September 2013, 11:47

Bekijk originele reactie

23 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Probeer eerst een je batterij er helemaal uit te halen en na 5 min je telefoon weer aanzetten.
Dan buiten een GPS test doen met internet aan.
Heb ik ook al geprobeerd, maar gps werkt nog altijd niet. Rare is dat hij wel de route al aangeeft, maar dat hij wel gewoon meldimg blijft geven dat hij" zoekt naar gps"..
Reputatie 3
Badge +9
Je zou als je dat hebt even een andere simkaart in je toestel kunnen proberen om uit te sluiten dat je toestel het probleem is.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MelanieBussmann,

Werken de andere internet opties wel optimaal? Ook ben ik benieuwd naar welk toegangspunt je in de telefoon hebt staan. Dit kun je terug vinden via instellingen - draadloos en netwerken - mobiele netwerken - namen toegangspunten.

De vraag die Martijn® hierboven stelt is ook een goed meetmoment. Werkt GPS wel met de Simyo simkaart in een andere telefoon?

Groetjes,

Alex
@alex als ik op Namen Toegangspunten druk, staat er een groen bolletje bij Mobiel Internet (daaronder staat MMS, maar daar staat geen groen bolletje bij), ik weet niet of dit is wat je weten wil ?
Netwerkmodus staat op GSM-WCDMA (autostand).
Alle andere internetopties werken wel, met WIFI of 3G, geen enkel probleem mee.
Het rare is gewoon dat hij wel ziet op de GPS waar ik ben en waar ik naar toe wil, maar dat hij blijft zoeken naar GPS verbinding..

Ik zal vandaag eens een andere sim kaart erin stoppen om te kijen of hij wel werkt.

Greetz Melanie
Ik heb gisteren een andere sim kaart in mijn telefoon gedaan, maar dan werkt de GPS ook niet.. :mad:
Hij werkt wel.. nogmaals, hij ziet waar ik ben en waar ik heen wil.. maar hij blijft zoeken naar GPS..
zo raar ! word er gek van..
zo kan ik niet Geocachen.. :mad:
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MelanieBussmann,

Vervelend dat het nog niet werkt. Heb je een simkaart van een andere provider in je telefoon gestopt of een andere Simyo simkaart? Als het met een simkaart van een andere provider ook niet werkt, raad ik je aan om even contact op te nemen met Samsung. Je zou deze vraag bijvoorbeeld ook op een Samsung forum kunnen stellen.

Heb je ook al de kans gehad om de Simyo simkaart in een andere telefoon testen?

Groetjes,

Alex
Ik heb een kaartje gepakt van een andere provider. Mijn vriendin is kortelings ook overgestapt op Simyo en zij heeft een Samsung Galaxy Note 1, bij haar werkt de GPS gewoon zoals het hoort, dus er moet dan denk ik iets niet kloppen aan mijn GPS module..
irritant dat dat zo ineens kan.. :(
Bedankt voor je hulp in ieder geval !

melanie
Badge +6
Hoi MelanieBussmann,

Ik wil je aanraden even contact op te nemen hierover met Samsung, ongetwijfeld dat zij je hiermee verder kunnen helpen 🙂.
Hallo

Ik zag het bericht van het veranderen van provider.
Ik ben ook naar simyo overgestapt, maar nu werkt bij mij ook bepaalde apps niet meer.
Bijvoorbeeld een kompas en google skymaps ( ik heb als hobby sterren kunde zins kort en de apps zijn dan erg makkelijk.)

Als ik het simkaartje van de telefoon van m`n vrouw gebruit werkt het wel.



Is daar wat aan te doen.

Graag uw reactie.

vr Gr Cor
Reputatie 3
Badge +9
Heb je wel internet zowel op WiFi als op 3G ?
Heb je wel internet zowel op WiFi als op 3G ?

Hallo

M`n mobiele netwerkstaat op gsm/wcdma (auto-stand)
Waar wifi op staat weet ik niet, staat gewoon aan en heeft verbinding met m`n draadloosnetwerk
Glasvezel.

gr Cor
Badge +6
Hallo

M`n mobiele netwerkstaat op gsm/wcdma (auto-stand)
Waar wifi op staat weet ik niet, staat gewoon aan en heeft verbinding met m`n draadloosnetwerk
Glasvezel.

gr Cor


Hoi cpoeser,

Welkom op het forum!

Ik zie dat je op het moment überhaupt geen verbinding kan maken met mobiel internet, omdat je op 21-12 de optie "Internet op je mobiel - Nederland" op Mijn Simyo hebt uitgezet, dus ik raad je aan deze weer aan te zetten om ook verbinding met internet te kunnen maken wanneer je niet binnen een Wifi netwerk bent 🙂.

Laat je even weten of dit de oplossing was?

@Martijn®, dank voor het meedenken!
Hoi Martijn

Ik heb het gevonden.
Het is zo dat mijn telefoon in een klaphoesje zit en waarschijnlijk een metalen achterkant heeft.
Toen ik de simkaart weer wou wisselen met die van m`n vouw (daar werkte het wel ) en de telefoon uit het hoesje/houder haalde begon hij opeens te werken.
Dus dat was het probleem niet de simkaart of SIMYO maar het hoesje.

Bedankt in iedergeval voor de moeite die je gedaan heb.

Vr Gr  Cor
Badge +6
Hoi cpoeser,

Dankjewel voor het delen van de oplossing!
Reputatie 3
Badge +9
Ohhhh al weer wat geleerd en bedankt voor de terugkoppeling. 🙂
Badge +8
Ohhhh al weer wat geleerd en bedankt voor de terugkoppeling. :)

Jeetje, die ga ik onthouden. Dat het daar dus ook aan kan liggen..
Bedankt dus cpoeser!

Groetjes, Charlene
Hoi,
Hier het zelfde probleem. Mijn man en ik zijn beide overgestapt naar Simyo en hebben allebei een samsung galaxy s2. Mijn GPS werkt gewoon en van mijn man niet. Als GPS aanstaat komt er ook niet zo'n icoontje boven in het scherm.
Bij toegangspunten staat: KPN/Hi Mobiel internet portalmmm.nl
Daar zou het natuurlijk aan kunnen liggen, maar kan nergens naar menu of iets anders aanvinken..
Reputatie 3
Badge +9
Je zou kunnen proberen om je oorspronkelijke APN in het toestel van je man te verwijderen en die van jou erin te zetten.

Hoe je dit doet verschilt per toestel. Indien je je type toestel doorgeeft dan zal ik even zoeken.
Badge +6
Hoi,
Hier het zelfde probleem. Mijn man en ik zijn beide overgestapt naar Simyo en hebben allebei een samsung galaxy s2. Mijn GPS werkt gewoon en van mijn man niet. Als GPS aanstaat komt er ook niet zo'n icoontje boven in het scherm.
Bij toegangspunten staat: KPN/Hi Mobiel internet portalmmm.nl
Daar zou het natuurlijk aan kunnen liggen, maar kan nergens naar menu of iets anders aanvinken..


Hoi BrendadeR,

Welkom op het forum!
Ik raad je aan de APN te veranderen in 'internet'. De APN: portalmmm.nl wilt niet altijd werken.
Kan je laten weten of dit de oplossing is geweest.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Hoi Martijn,

geprobeerd het te veranderen, niet gelukt..
had mij vergist krijg zelf ook geen icoontje in beeld dus ws ook geen gps. Ik dacht van wel omdat navigatie via maps het gewoon doet.
In elk geval hebben we nu allebei geen gps en inmiddels ook geen 3G meer 😞 heb je hier nog een oplossing voor? We hebben allebei een Samsung galaxy s2.
Reputatie 3
Badge +9
Bedoele je dat je het niet kan veranderen, of dat de verandering wel in het toestel staat nu maar dat internet og niet doet?
Badge +6
Hoi Martijn,

geprobeerd het te veranderen, niet gelukt..
had mij vergist krijg zelf ook geen icoontje in beeld dus ws ook geen gps. Ik dacht van wel omdat navigatie via maps het gewoon doet.
In elk geval hebben we nu allebei geen gps en inmiddels ook geen 3G meer 😞 heb je hier nog een oplossing voor? We hebben allebei een Samsung galaxy s2.


Hoi BrendadeR,

Ik zie dat afgelopen dagen je simkaart wel verbinding heeft gemaakt met mobiel internet, werkt het inmiddels weer? En toevalligerwijs je GPS dan ook? 🙂

Reageer