.

Beantwoord

geen verbinding met WiFI server in het buitenland

  • 30 June 2014
  • 7 reacties
  • 1677 Bekeken

Gisteren teruggekomen van een 4-daagse reis naar Nice in Frankrijk.
Mijn vrouw heeft een abonnement bij Simyo en haar telefoon (IPhone 4s ) had gewoon verbinding met de aanwezige server(s). In WIFI omgeving.
Ik heb een gelijk abonnement bij Simyo, maar ik kreeg telkens de melding " kan geen verbinding maken met de server ".
Aangekomen in Rotterdam wasde verbinding gelijk weer aanwezig.
Vorig jaar in KroatIë had ik gewoon verbinding met de server, welke dan ook. In WIFI omgeving.
Mijn mobieltje is een Samsung GT-S5830i.
Wat kan de oorzaak zijn van het feit dat ik geen contact kon maken met de server?
icon

Beste antwoord door Daxy 30 June 2014, 17:10

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 1
Badge +8
Hi Daniel,

Welkom op het Simyo forum!
Kan je me vertellen of "Internet in het Buitenland" aan staat in Mijn Simyo (tabblad "Mijn instellingen & simkaart")?
Als deze aan staat, wat zijn de APN gegevens op je mobiel?
Zijn deze hetzelfde als hier beschreven? https://forum.simyo.nl/android-73/stel-internet-op-mijn-android-toestel-incl-screenshots-763/
Ik hoor het graag!
[quote]Hi Daniel,

Welkom op het Simyo forum!
Kan je me vertellen of "Internet in het Buitenland" aan staat in Mijn Simyo (tabblad "Mijn instellingen & simkaart")?
Als deze aan staat, wat zijn de APN gegevens op je mobiel?
Zijn deze hetzelfde als hier beschreven? https://forum.simyo.nl/android-73/stel-internet-op-mijn-android-toestel-incl-screenshots-763/
Ik hoor het graag!
Internet in het buitenland staat niet aan, zowel bij de mobiel van mijn vrouw als bij mijn eigen mobiel.
Reputatie 1
Badge +8
Oeps, ik zie nu pas dat je het over wifi hebt. Sorry, had beter moeten lezen.
We weten nu wel zeker dat je vrouw niet stiekem 3G heeft gebruikt in het buitenland :)

Het zou kunnen zijn dat jouw telefoon niet goed op Wifi heeft gezeten. Dit is achteraf lastig te zien natuurlijk.
Heb je toevallig kunnen zien wat je IP adres was tijdens je verblijf in Nice?
Als deze begint met 169.x.x.x dan is er iets niet goed met jouw Wifi verbinding.

Als dit weer gebeurd, dan is het handig om te kijken wat je IP adres is. Je kunt dan de "DHCP Lease" of "IP Adres" vernieuwen om te zien of je een juist IP adres krijgt. Deze zal waarschijnlijk beginnen met 192.168.x.x 172.16.x.x, of 10.x.x.x.
Een erg rigoreuze mogelijkheid is om je telefoon helemaal opnieuw in te stellen. Ik weet dat dit niet fijn is, maar soms de enige mogelijkheid.
Met een iPhone kan je alleen je Netwerk instellingen resetten, ik weet niet of dit met Android ook kan.

Ik hoop dat dit een beetje helpt!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Daniel van der Meer, welkom op het Simyo forum!

Ik hoop dat de hulp van Daxy van pas komt. Wanneer je met een telefoon verbinding wilt maken met een WiFi netwerk kunnen wij daar helaas niets aan zien of aan doen. Je simkaart wordt hierbij namelijk niet gebruikt.

Tips geven kunnen we natuurlijk altijd ;)

Heb je nagekeken of jouw telefoon dezelfde instellingen heeft als die van je vrouw?


@Daxy; dank je voor de hulp!
De status van mijn Samsung mob. wijkt t.o.v. meerdere Samsung mob. van collega's af bij het punt "Status mobiel netwerk " .

Er staat bij mij mijn mob. "verbinding verbroken " , terwijl bij de andere mob. " verbonden staat ".

Vraag: komt dit door de instelling van mijn mobiel of komt dit door de instelling bij Simyo ? 

Hoe kan ik dit herstellen ?
Ik denk dat hier het probleem ligt voor mijn probleem.

vr.gr.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Daniel van der Meer,

Waar in jouw telefoon zie je de "status mobiel netwerk"? Met je mobiele netwerk wordt doorgaans namelijk niet WiFi bedoeld, maar UMTS/3G of LTE/4G.
Het is in elk zo dat wij geen invloed uitoefenen op jouw verbinding met WiFi, dit is een toestelinstelling en gaat buiten je simkaart om.

Reageer