.

Beantwoord

"Geen netwerk" met vervangende simkaart in Samsung Galaxy S3 Neo, wat nu?

  • 1 May 2015
  • 2 reacties
  • 794 Bekeken

Hoi,
Vanwege het feit dat mijn oude SIM-kaart niet in mijn nieuwe telefoon past heb ik een vervangende SIM-kaart aangevraagd en ontvangen. Ik heb de voorgeschreven procedure gevolgd om de kaart te activeren, en onder de instellingen van "mijn Simyo" zie ik nu ook inderdaad mijn nieuwe SIM-kaart als de geactiveerde kaart staan.

Mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S3 neo, simlockvrij) geeft bij het starten de mededeling "SIM-kaart is vergrendeld - geen netwerk". Wanneer ik de (nieuwe) pincode intoets ontgrendelt de kaart correct. De telefoon vindt echter nog steeds geen Simyo-netwerk (signaalsterkte is wel maximaal, dus aan de antenne ligt het niet) en staat alleen noodoproepen toe.

Ik heb intussen geprobeerd de telefoon tien minuten uit te zetten en daarna opnieuw te starten. Ook heb ik de kaart verwijderd en opnieuw geplaatst. Beide methodes hebben het probleem niet opgelost; nog steeds kan ik alleen 112 bellen. Voor het huidige probleem lijkt me dat wat extreem 😉.

Heeft er iemand suggesties om dit verder op te lossen?

Bij voorbaat dank voor alle suggesties,
OJG
icon

Beste antwoord door Naomi 2 May 2015, 17:04

Bekijk originele reactie

2 reacties

Een uur later lost het probleem zich plots spontaan op. Misschien duurt de administratieve verwerking wat langer dan "een paar minuten"? In elk geval: hoera.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi OJG, welkom op het Simyo forum,

Top om te lezen dat het inmiddels al is opgelost 🙂 Ook goed dat je al je telefoon opnieuw had opgestart en je simkaart opnieuw had geplaatst.

Het kan soms even duren voordat de activatie van je nieuwe simkaart volledig is verwerkt. Hierdoor kreeg je niet meteen na je activatie verbinding.

Bevalt je nieuwe Samsung Galaxy S3 Neo? 🙂

Reageer