.

Beantwoord

Galaxy Nexus, Android 4.2.1, geen mobiel internet

  • 22 January 2013
  • 11 reacties
  • 2314 Bekeken

Hallo,

Ik krijg het mobiel internet op mijn telefoon niet aan de praat. Ik heb een Samsung Galaxy Nexus met stock android 4.2.1 erop. Weet niet of dat uitmaakt maar het toestel staat in het engels ingesteld. Ik heb de volgende instellingen gebruikt: 

Name: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: Not set
Port: 5080
Username: Not set
Password: Not set
Server: 0.0.0.0
MMSC: Not set
MMS Proxy: Not set
MMS Port: Not set
MCC: 204
MNC: 08
Authentication type:: PAP
APN-type: default
APN Protocol: IPv4
APN roaming protocol: IPv4
Bearer: Unspecified

Data enabled en data roaming staan beiden aan. De andere apn (kpn internet) is verwijderd (en deed het ook niet), deze Mobiel Internet apn is aangevinkt en in de oude android browser heb ik http://mobiel.simyo.nl ingesteld als homepage. Ik gebruik echter Chrome als standaard browser en kan daar denk ik geen homepage instellen. Weet ook niet of dat echt uitmaakt. Ik heb m'n toestel een aantal keer aan en uit gezet en een keer 15min gewacht om 'm terug aan te zetten ook. Ik gebruikte hiervoor Vodafone en daar werkte het mobiele internet altijd zonder problemen en zonder extra instellingen. 
icon

Beste antwoord door Alex 25 January 2013, 12:29

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
En als je een sms stuurt naar 1300 met als bericht "ja"

Of heb je dat al geprobeerd?
En als je een sms stuurt naar 1300 met als bericht "ja"

Of heb je dat al geprobeerd?


Hey Martijn,

Dan ontvang ik geen bericht terug. Ik denk dat mijn toestel niet ondersteund wordt voor automatische instelling. 
Er gebeurde net iets vreemd. Mijn toestel verloor spontaan even netwerkbereik en maakte toen opnieuw verbinding maar dit keer met NL KPN terwijl dat daarvoor als Simyo aangegeven stond. Toen ik bij de APN's ging kijken waren ze allemaal gewist. Wanneer ik m'n telefoon aan en uit zette maakte hij opnieuw verbinding met Simyo en niet meer met NL KPN. De standaard kpn internet apn (portalmmm.nl) stond wel weer in de lijst maar was niet geactiveerd. Heb die dan geactiveerd, opnieuw opgestart en nog geen verbinding. Nu terug de door Simyo aanbevolen apn ingesteld zoals hierboven beschreven maar ook geen verbinding dus nog altijd status quo. 

Was dit een reset van Simyo uit als reactie op deze post of kwam dit toch als gevolg van mijn "ja" bericht aan 1300? Graag wat hulp van Simyo. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frederik_G,

We hadden tot je laatste bericht nog geen gegevens hersteld op het netwerk. Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Waar het precies aan heeft gelegen kan moeilijk achterhalen. Jouw toestel ondersteunt het ontvangen van configuratie sms berichten niet, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ik heb je aansluiting vandaag wel hersteld op het netwerk. Daarom wil ik je vragen je toetsel uit/aan te zetten en het opnieuw te proberen. Anders zou je de instellingen uit dit topic goed moeten doornemen.

Mocht het dan niet werken, wil ik je vragen om even langs een telefoonwinkel te gaan, want dan zou het echt aan de instellingen op je toestel moet liggen.

Kan je me even laten weten of het heeft gewerkt?

@Martijn. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex
Hoi Frederik_G,

We hadden tot je laatste bericht nog geen gegevens hersteld op het netwerk. Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Waar het precies aan heeft gelegen kan moeilijk achterhalen. Jouw toestel ondersteunt het ontvangen van configuratie sms berichten niet, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.

Ik heb je aansluiting vandaag wel hersteld op het netwerk. Daarom wil ik je vragen je toetsel uit/aan te zetten en het opnieuw te proberen. Anders zou je de instellingen uit dit topic goed moeten doornemen.

Mocht het dan niet werken, wil ik je vragen om even langs een telefoonwinkel te gaan, want dan zou het echt aan de instellingen op je toestel moet liggen.

Kan je me even laten weten of het heeft gewerkt?

@Martijn. Bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Alex


Hey Alex,

De herstelling van de aansluiting van jullie kant lijkt te hebben geholpen. Ik kan nu verbinding maken. 

Bedankt voor je hulp!
Na een paar dagen gebruik merk ik dat de vreemde switch naar het nl kpn netwerk, zoals ik hierboven omschreven heb, ongeveer een maal per dag voorkomt. Ik verlies dan alle internet verbinding en moet m'n telefoon opnieuw opstarten om terug op het simyo netwerk te komen. Erg irritant. Valt hier iets aan te doen? Heb ook al een aantal blindde plekken gevonden in het netwerk en dat in het centrum van amsterdam bijvoorbeeld op postcode 1073TN.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Frederik_G,

Ik heb net contact gehad met de technische dienst. Uit de postcode check blijkt dat er tussen 28/1/13 en 1/2/13 werkzaamheden worden uitgevoerd. Daarom wil ik je vragen om het volgende week nog eens te controleren. Het zou dan namelijk opgelost moeten zijn. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik heb zelf ook een Galaxy nexus met Android 4.2.1 er op.
Ik heb nog nooit problemen ondervonden met het netwerk!

ik heb al 3x een stock rom installatie gedaan (4.0.4, 4.1.1 en 4.2.1).
Bij allen starte ik mijn telefoon op, installeerde hem, en kon direct op internet!
Zoals verwacht krijg ik ook op andere telefoons bij deze provider (en ook anderen) direct de juiste instellingen door over het netwerk.
Ik heb niets hoeven te doen in de vorm van: sms sturen om gegevens te ontvangen, apn instellen o.i.d..... alles werkte meteen!

Jouw toestel ondersteunt het gewoon om instellingen per sms te ontvangen.
Ook kan jouw toestel automatisch de juiste instellingen van het netwerk krijgen zonder sms/handmatige installatie van een APN.

Gelukkig geef je zelf ook al aan, er zijn een aantal blinde plekken e.d.
Wel wil ik je adviseren om Roaming uit te zetten! Tenzij je gigantische kosten wilt krijgen als je eens in het buitenland bent.

Je telefoon zou automatisch weer moeten terugschakelen naar simyo, wanneer dit niet gebeurt dan is dat een teken voor je dat andere netwerken overheersend zijn en simyo (kpn) aan de zwakke kant is.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen van de info fduisters. Hier hebben andere forum bezoekers wellicht ook wat aan :D

Groetjes,

Alex
Ik heb trouwens mijn instellingen eens bekeken (van de APN) en die staan totaal anders dan die van jouw...
Ik heb precies hetzelfde om in te stellen (Weliswaar in het nederlands) maar wel andere waardes hier in.

Misschien voor jouw iets om deze instellingen eens te proberen?

(- = niet ingesteld)

Naam: KPN Internet
Apn: portalmmm.nl
Proxy: -
poort: -
gebruikersnaam: -
wachtwoord: - 
server: - 
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
mms-proxy: 10.10.100.20
mms-poort: 5080
mcc: 204
mnc: 08
Verificatietype: -
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: ipv4
roamingprotocol voor apn: ipv4
drager: niet opgegeven
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven fduisters

Reageer