.

Beantwoord

Foute locatie weergave

  • 27 February 2013
  • 4 reacties
  • 1015 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
De locatieweergave van mijn telefoon is behoorlijk in de war (al zolang als ik mij kan herinneren) en ik vroeg mij af of iemand weet of dit aan het toestel ligt, aan het netwerk, of dat ik ergens gewoonweg instellingen verkeerd heb staan.

Ik ben meestal in Groningen (stad), maar mijn telefoon vindt doorgaans dat ik 40km verderop op de hei in Drenthe zit, en soms in Twente (wel vaak dezelfde plekken). Zodra ik wifi aanzet is het stukken beter en klopt de locatie vaak wel, maar wordt ik toch regelmatig terug naar de hei gezet, vooral als ik op weg ben. Ook met GPS gaat het beter, maar in de stad is de ontvangst daarvan toch matig.

Het lijkt er voor mij op dat de peiling uit de masten verkeerd wordt berekend (voorzover mijn technische kennis reikt). Ik heb regelmatig het geheugen van de applicatie 'netwerklocatie' gewist, helpt allemaal niks. Ik heb een Samsung Galaxy Gio, android, 2.3.3 Gingerbread.

Het is allemaal geen ramp, maar voor bepaald apps (sporttrackers, latitude, weerberichten) toch wel handig als dit zou functioneren.


Iemand hier ervaring mee of tips? thanks!
icon

Beste antwoord door Natascha 6 March 2013, 12:12

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Tip!. Ga naar het forum van Androidworld.nl
Daar zitten de experts 😉
Badge +6
Hoi Montego,

Dit is een toestel probleem. Ik kan je hier helaas niet mee helpen.
Heb je al het forum bezocht wat gebruiker Martijn R als tip heeft gegeven?

@Martijn R bedankt voor het meedenken.
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt beide voor de reacties! Had al veel op internet gezocht, dus 'hoopte' dat het misschien een simyo probleem was waar jullie me mee konden helpen 🙂 Goeie zaak dat dat niet zo is natuurlijk! Misschien toch nog maar eens wat op het forum zetten daar.

groet!
Badge +6
Bedankt beide voor de reacties! Had al veel op internet gezocht, dus 'hoopte' dat het misschien een simyo probleem was waar jullie me mee konden helpen 🙂 Goeie zaak dat dat niet zo is natuurlijk! Misschien toch nog maar eens wat op het forum zetten daar.

groet!


Hoi Montego,

Ben je er al achter gekomen hoe je dit kan probleem kan verhelpen in je toestel?

Reageer