Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn Samsung Galaxy S in?

  • 7 december 2011
  • 11 reacties
  • 11416 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Om je Samsung Galaxy S in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Ga naar het Startscherm.
Kies Toepassingen.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan APN van KPN bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

Kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Meer.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies Startpagina instellen.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder is dan versie 2.2.

11 reacties

Badge
waarom alleen de oude instellingen?
android 2.3 draait al geruime tijd.
Ik krijg t niet werkend

Om je Samsung Galaxy S in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Ga naar het Startscherm.
Kies Toepassingen.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het de klant niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies internet.
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

Kies Internet.
Kies de menu-toets en kies Meer.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies Startpagina instellen.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Samsung Galaxy S uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Let op: deze instellingen gelden alleen als je software ouder is dan versie 2.2.
Hallo moderator,
Ik heb een Samsung Galaxy SII.
Kun je ook een stappenplan doorgeven tbv MMS instellingen? Ik krijg MMS-jes niet open, terwijl hij onder mijn Simyo wel op 'aan' staat.
"Ja'' sms-en naar 1300 heeft geen duidelijkheid gegeven. Ik kreeg een bericht terug met: "Het is helaas niet mogelijk om uw telefoon te configureren. Voor assistentie kunt u contact opnemen met Customer Support."
Bij mijn Instellingen/Draadloos netwerk/Instellingen mobiele netwerk/Namen toegangspunten) staat alleen KNP Internet vermeld.

Alvast bedankt en groet,
Inge
Reputatie 2
Badge +4
Beste Inge,

Toestellen die niet automatisch de juiste instellingen ontvangen, kunnen handmatig worden ingesteld. Waar de instellingen moeten worden ingevoerd, verschilt per toestel: raadpleeg hiervoor de handleiding.

Handmatige instellingen MMS:
Naam invoerveld in het toestel: Handmatig invoeren
Profiel Naam (Naam Proxy) SIMYO MMS
Homepage (URL, startpagina) http://mp.mobiel.kpn/mmsc
IP-adres 10.10.100.20
Dragergegevens GPRS
Gebruikersnaam Niets invoeren
Password Niets invoeren
GPRS-toegangspunt / APN portalmmm.nl
Beveiliging (security option) Niet beveiligd
Sessie modus (connection mode) When needed
Poortnummer 9201 of 5080 *
* Poortnummer is afhankelijk van type browser. Poortnummer 5080 komt vaak voor bij Nokia toestellen.

Groetjes,

Manisha
Ik zal het eens uitproberen.
Bedankt.
Hallo,

Ik heb nu ook een abb. Bij Simyo. Ik heb een HTC Wildfire en krijg ook het internet niet geactiveerd op mijn mobiel.
Badge +2
Beste Ewbeetje,

Hierbij de instructies voor het instellen van mobiel internet voor je HTC toestel:

• Startscherm.
• Kies het pijl-symbool.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerken.
• Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

• Kies Internet.
• Kies de menu-toets.
• Kies Meer.
• Kies Instellingen.
• Kies Startpagina instellen.
• Kies Startpagina instellen.
• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
• Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Wildfire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.


Groetjes,

Arie
Hallo,

Ik heb een Galaxy S plus, met versie 2.3.5 en ik heb alle instellingen van het forum voor android gebrobeerd, maar helaas geen internet.
Ik heb internet voor 1 dag aangevraagd, en nu 2 uur na het aanzetten werkt het nog niet.

Tig keer opnieuw ingesteld, tig keer hetstarten van de telefoon maar niks helpt.

Op WIFI werk internet en de apps wel, maar nu niet. Verder ook geen problemen met de telefoon en niks gehackt.
En nu kan ik ook al niet meer op mijn simyo.

Hebben jullie een hekel aan mij of zo !@?! 
Nou, ik heb het eindelijk zelf gevonden, het blijkt dat als je internet voor 1 dag neemt dat de website niet automatisch zegt dat je het vinkje internet aan zetten. ook moet activeren.
Er kan blijkbaar wel automatisch 1 euro afgeschreven worden, maar niet automatisch internet aangezet worden.

De toestelinstellingen stonden blijkbaar gewoon goed.

Komt het toch allemaal weer goed.
Badge +6
Beste Paulo,

Welkom op het forum!
Blij te horen dat het probleem is opgelost en dat alles werkt.
Ben al een week bezig internet in te stellen op mijn Samsung Galaxy2 al een paar keer klantenservice gebeld en nog werkt het niet,
(met uitzondering van KPN MMS) moet deze er wel bij staan bij APN want bij staat er maar eentje Mobiel Internet

Kan iemand mij helpen hiermee
Badge +8
Ben al een week bezig internet in te stellen op mijn Samsung Galaxy2 al een paar keer klantenservice gebeld en nog werkt het niet,
(met uitzondering van KPN MMS) moet deze er wel bij staan bij APN want bij staat er maar eentje Mobiel Internet

Kan iemand mij helpen hiermee


Hoi mams39,

Ik zie dat je internetoptie al een keer opnieuw aan de aansluiting is gekoppeld. De instellingen die mijn collega per email heeft gestuurd, leverden ook niks op?
Er is in ieder geval een vervangende simkaart onderweg.

Ik hoor graag van je hoe het daarmee gaat.

Groetjes,
Charlene

Reageer