.

FAQ: Hoe stel ik internet op mijn HTC Wildfire in?

  • 7 December 2011
  • 6 reacties
  • 3243 Bekeken

Badge +5
  • Oud moderator
  • 163 reacties
Om je HTC Wildfire in te stellen voor mobiel internet moet je de volgende stappen doorlopen:

Startscherm.
Kies het pijl-symbool.
Kies Instellingen.
Kies Draadloos en netwerken.
Kies Gegevensverbinding en vink deze aan.
Kies Mobiele netwerken.
Kies Namen toegangspunten.
Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het de klant niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)
Kies de menu-toets.
Kies Opslaan.

Kies Mobiel Internet en stip deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.

Startpagina instellen

Kies Internet.
Kies de menu-toets.
Kies Meer.
Kies Instellingen.
Kies Startpagina instellen.
Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de HTC Wildfire uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

6 reacties

Badge
Hoi Bibi,

Als ik deze stappen doorloop en opslaan kies, kan ik vervolgens niet mobiel internet aanstippen... het lijtk alsof de instellingen niet 'pakken'.. weet je waar dit ana kan liggen?

bedankt gr paula
Badge
(ik kon deze stappen de eerste keer met mijn simyo simkaart doorlopen, maar hij sloeg ze niet op en gaf darana een foutmelding elke keer als ik 'namen toegangspunten' probeer te openen. Met mijn oude sim lukte het wel de stappen opnieuw te doorlopen, maar met hetzelfde probleem, ze werden niet opgeslagen. Mijn simyo sim er terug in en ik krijg de foutmelding meteen als ik 'namen toegangspunten' open....

ligt dat aan mijn telefoon of toch aan de sim?
Badge
(ik kon deze stappen de eerste keer met mijn simyo simkaart doorlopen, maar hij sloeg ze niet op en gaf darana een foutmelding elke keer als ik 'namen toegangspunten' probeer te openen. Met mijn oude sim lukte het wel de stappen opnieuw te doorlopen, maar met hetzelfde probleem, ze werden niet opgeslagen. Mijn simyo sim er terug in en ik krijg de foutmelding meteen als ik 'namen toegangspunten' open....

ligt dat aan mijn telefoon of toch aan de sim?


Beste Paulaz

Ten1e, kunt u even vermelden om welke toestel 't gaat en om welke versie?
( over de telefoon - Software informatie - en dan de android versie )

Anders verwijs ik je door naar de volgende link : https://forum.simyo.nl/android-73/stel-internet-op-mijn-htc-android-incl-screenshots-763/
doormiddel van plaatjes.
Reputatie 3
Badge +5
Is het inmiddels gelukt Paulaz?
Hallo,
Ik weet niet hoe het zit maar heb ook al vanalles geprobeerd maar internet wil niet werken op mijn HTC.
Hier wat gegevens, instellingen zijn precies zoals boven ingesteld.
Telefoon is HTC Wildfire met android 2.2.1.
heb al vanalles geprobeerd en heel internet afgegoogled maar niks helpt. Ik heb de telefoon pas overgenomen van een kollega en die had er ook internet op, ik dacht wel van vodafone maar dat mag dan niks uitmaken.

Wie kan mij hierbij helpen, ik heb niet voor niets een abo met internet afgesloten.

mvg Stefan  
Badge +1
Hoi Kix,

Welkom op het forum!

Kun je mij vertellen welke foutmelding je krijgt, als je op internet gaat?

Reageer