.

Beantwoord

Exluding a folder, waar worden de foto's dan neergezet?

  • 9 February 2019
  • 11 reacties
  • 400 Bekeken

Ik ben aan het zoeken hoe ik foto's/filmpjes van whatsapp kan overzetten op mijn SD-kaart en al zoekende kwam ik op Excluding waar ik per abuis op ok heb gedrukt. Nu is mijn map met foto's voor mij onvindbaar geworden. Hoe krijg ik die weer terug? En hoe kan ik mijn whatsapp foto's/filmpjes op mijn SD kaart overzetten?
icon

Beste antwoord door Ray 10 February 2019, 10:28

Bekijk originele reactie

11 reacties

Even kijken of onderstaand lukt, neem aan dat je Android hebt?

Ga op je telefoon naar je apps overzicht. Kies de app bestanden en klik vervolgens op het hamburgermenu. Hierna klik je in het menu wat verschijnt op afbeeldingen. Je ziet nu een overzicht van al je mappen / folders met je foto's erin. Als het goed is zie je daar ook je een map met de naam Whatsapp.


Gaat het zo lukken?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Quiberon,

Welkom op het Simyo Forum!

laat je ons even weten of de oplossing van Ray geholpen heeft?

Groetjes,

Kevin
Hallo Ray,
Bedankt voor je reactie. Het is gelukt hoor!
Het enige probleem nu is, dat alle foto's volledig door elkaar staan. Ik heb al geprobeerd om ze op datumvolgorde te zetten maar dan gebeurt er niks.
Is er nog een andere weg om foto's en filmpjes van whatsapp te verplaatsen waarbij de volgorde wel blijft zoals het was?
Een nieuwe map maken en de foto's op volgorde plaatsen. Of bijvoorbeeld op alfabet 1 - 100 naam wijzigen.
Een nieuwe map heb ik al aangemaakt maar dan lukt het dus niet. Ruim 500 foto's even op volgorde plaatsen is nogal een gedoe 😉
In de map nieuwe map namen zetten en op volgorde plaatsen op nummer bijvoorbeeld 1 - 50. Is dat een idee? Maar het zijn er idd veel.

Hoeft ook niet in 1 dag.

Dan kun je daarna Rome op 1 dag bouwen.😉🙂
Een nieuwe suggestie, kijk eens of je met bijvoorbeeld Es file manager iets kunt .
En ik maar denken dat techniek tijdsbesparing oplevert. Ik heb dus nog wat te doen tijdens mijn vakantie 😏
Bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Quiberon,

Wat balen dat het zo moeilijk blijkt te zijn! Als ik het goed begrijp, heb je nu op je SD-kaart een map met daarin de 500 foto's? Ik kan me voorstellen dat het nogal een werk is om deze stuk voor stuk van naam te wijzigen.

Je zou eens kunnen proberen de SD-kaart in je computer te plaatsen wanneer je hier een speciale opening voor hebt, anders kun je een USB-stick aan schaffen zoals deze waarmee je alles op je computer kunt zetten. Ik denk dat je via de computer meer mogelijkheden hebt om alles op datum te zetten. Zo niet dan is het in ieder geval een stuk makkelijker om de namen van de foto's te wijzigen via de computer in plaats van via je telefoon.

Hopelijk heb je iets aan deze tips!

Groetjes,

Kevin
Ik heb even bij mij gekeken en bij mij staan de whatsapp foto's gewoon op datum van maken / ontvangen. Nieuwste eerst, dat dan weer wel. Klik je op aangepast dan staan de oudste eerst.
Reputatie 2
Badge +2
Hi Quiberon,

Ook bij mij staan Whatsapp foto’s op datum met de nieuwste als eerst (Google Photos). Die kan ik ook sorteren zodat de oudste foto's als eerst getoond worden. Zoals Friesian verder heeft geadviseerd, kunnen foto’s ook met een ‘bestanden beheer app’ gesorteerd worden. Es file manager is daar een vrij populair voorbeeld van. Je kunt ook Google Files gebruiken hiervoor.

Is het inmiddels gelukt om je foto’s te sorteren op datum? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Lu

Reageer