.

Beantwoord

Een Endoskope aansluiten op de telefoon, hoe doe ik dat?

  • 21 March 2021
  • 3 reacties
  • 307 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties

Via AliExpress heb ik een endoscoop gekocht. Deze zou je eenvoudig kunnen aansluiten op je Android telefoon. Een endoscoop is een lampje aan een lange stugge kabel waarmee je in holle afgesloten ruimtes kunt kijken. Bijvoorbeeld bij je auto alvorens spullen te demonteren, of om in een rioleringsbuis te kijken.

Het merk van dit apparaat is: Depstech, type: WF 020X. Dit apparaat werkt op het Wifi-signaal. Volgens de gebruiksaanwijzing moet de endoscoop volledig zijn opgeladen. Vervolgens zoek je in de play store de ‘destech-view’ app en download deze. Als je dan de endoscoop aanzet, en de app activeert  zou het moeten werken. Helaas is dat niet zo. Op de endoscoop knippert een blauwe led, eigenlijk moet die continu branden. Als ik naar instelling ga op de telefoon onder het hoofdstuk Wifi internetverbindingen, dan tik ik op deze verbinding en wordt een wachtwoord gevraagd dat geef ik in, staat standaard op 12345678 dan zie ik dat hij wel verbonden is maar geen internetverbinding heeft. 

Mijn virusscanner geeft aan dat dit een onveilige Wifi-verbinding is.

Hoe los ik dit verbindingsprobleem op?

icon

Beste antwoord door Scotsman 21 March 2021, 21:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7

@Busje Als internet het op je telefoon doet, dan heeft Simyo zijn/haar werk goed gedaan.
Indien de endoscoop niet doet wat er van verwacht, zou ik als jou was even goed googlen of contact met de verkoper opnemen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb op https://depstech.com/collections/wifi-endoscopes/products/wifi-endoscope-wf020x-yellow zitten kijken en volgens mij is de WiFi verbinding met het apparaat (dat als een WiFi hotspot fungeert) juist OK als de blauwe LED knippert. 

 

Onder ‘How to Use’ lees ik namelijk dit:

1. Download the App "DEPSTECH" from Google Play Store or App Store

2. Turn on the WiFi box, it will generate a WiFi signal named "Jetion_*****" which is printed on the back of the WiFi box

3. Go back to your phone settings, choose WiFi network settings, search and find out the WiFi named "Jetion_*****", click connect by inputting code "12345678"
When connected well, the blue WiFi signal LED will flicker. If not, it means it failed in connection, please reconnect or check the power of the WiFi box before reconnecting

4. Open the preinstalled "DEPSTECH" App on your device to use the camera

 

Omdat het kennelijk een directe WiFi verbinding is tussen je telefoon en de endoscoop gaat dit helemaal buiten Simyo om. De app op een smartphone maakt direct verbinding met de endoscoop zonder dat daar een internetverbinding voor nodig is.

Badge

Dat is het Scotsman:blush: . Ik heb de video op You Tube nog eens bekeken en daaruit blijkt dat je helemaal geen verbinding met internet nodig hebt. Je gebruikt enkel het Wifi-signaal. Zo werkt het printen via mijn telefoon ook.

Je krijgt op een gegeven moment een zwart scherm met wat bedieningstoetsen op, je veegt een paar keer over het scherm en het werkt. Simpel. Ik maak het veel te moeilijk.

Bedankt voor het meedenken en de oplossing.

Reageer