Skip to main content

.

Hallo,



Een paar maanden geleden heb ik een samsung galaxy gio gekocht met een simyo abonnement. Eerst had ik geen internet, maar eergisteren heb ik een internetbundel aangeschaft. Maar mijn telefoon wil niet op 3G. Als ik aan de zijkant met de uit-knop ingedrukt te houden de dataverbinding wil inschakelen, blijft er staan 'dataverbinding uitgeschakeld', terwijl ik in de instellingen wel 'pakketgegevens gebruiken' aan heb gevinkt.

Wat moet ik doen?
Beste Wendel,



Welkom op het forum!

Ik heb je aansluiting nagekeken in het systeem. De optie internet op je mobiel/mms stond niet aan op je aansluiting.

Je dient nog wel je toestel in te stellen voor mobiel internet. Zie de instellingen hieronder:





• Startscherm.

• Kies Toepassingen.

• Kies Instellingen.

• Kies Draadloos en netwerken.

• Kies Mobiele netwerken.

• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.

• Kies Namen toegangspunten.

• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer internet in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

• Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies internet.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Kies Mobiel Internet en vink deze aan.

Keer terug naar het Hoofdmenu.



Startpagina instellen



• Kies Internet.

• Kies de menu-toets en kies Meer.

• Kies Instellingen.

• Scroll naar beneden.

• Kies Startpagina instellen.

• Voer http://mobiel.simyo.nl in en kies OK.

• Keer terug naar het Startscherm.



Startscherm.

Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Reageer