Ik loop hier al een paar jaar tegen aan, maar nog nooit eens hier voorgelegd (mede omdat de workaround simpel is), maar ik vraag mij wel af hoe het komt en of het op een betere manier op te lossen is.
Ik heb Simyo Prepaid en laat mijn beltegoed steeds automatisch opwaarderen en mijn internet maandbundel elke maand automatisch verlengen.
Elke keer als zo'n automatische verlenging is uitgevoerd en ik mijn mobiele internet weer aan zet komen de icoontjes voor mobiel internet niet in de notificatiebalk van Android 4.2 op mijn HTC One en moet ik de vliegtuigmodus in- en uitschakelen en mijn SIM-kaart pincode invullen om het weer te laten werken.
Dit probleem heb ik voorheen ook altijd gehad op mijn HTC Desire Z met Android 2.2.
En volgens mij daar voor ook nog op mijn HTC TyTN (1e versie) met Windows Mobile 6, maar dat weet ik niet zeker meer aangezien dat erg lang geleden is.
Heeft iemand er een verklaring voor en een idee hoe het eventueel nog makkelijker en misschien zelfs structureel opgelost kan worden?
Bladzijde 1 / 1
Ik heb Simyo Prepaid en laat mijn beltegoed steeds automatisch opwaarderen en mijn internet maandbundel elke maand automatisch verlengen.
Elke keer als zo'n automatische verlenging is uitgevoerd en ik mijn mobiele internet weer aan zet komen de icoontjes voor mobiel internet niet in de notificatiebalk van Android 4.2 op mijn HTC One en moet ik de vliegtuigmodus in- en uitschakelen en mijn SIM-kaart pincode invullen om het weer te laten werken.
Dit probleem heb ik voorheen ook altijd gehad op mijn HTC Desire Z met Android 2.2.
En volgens mij daar voor ook nog op mijn HTC TyTN (1e versie) met Windows Mobile 6, maar dat weet ik niet zeker meer aangezien dat erg lang geleden is.
Heeft iemand er een verklaring voor en een idee hoe het eventueel nog makkelijker en misschien zelfs structureel opgelost kan worden?
Hoi Joen,
Dus als ik het goed begrijp, moet jij als je mobiele data op je HTC weer aanzet, je toestel aan en uit (vliegtuigmodus) zetten om weer verbinding met internet te krijgen?
Ik zet je topic daarom even in het toestellenforum. Wellicht kunnen de HTC- en Android-gebruikers met je meedenken hoe dit anders kan.
Groetjes,
Charlene
Ja, min of meer. Maar dan alleen wanneer de maandbundel verlopen is en automatisch verlengd is.
Toestel uit en aan zetten of vliegtuigmodus in- en uitschakelen is tot dusver de enige (ook nog redelijk eenvoudige) remedie, maar structureel oplossen zou het mooiste zijn.
Het lijkt overigens alsof er een bepaalde identifiercode niet goed wordt doorgeseind naar een autorisatieserver waardoor die autorisatieserver toegang weigert. Misschien dat de vliegtuigmodus die identifiercode reset of zo.
Toestel uit en aan zetten of vliegtuigmodus in- en uitschakelen is tot dusver de enige (ook nog redelijk eenvoudige) remedie, maar structureel oplossen zou het mooiste zijn.
Het lijkt overigens alsof er een bepaalde identifiercode niet goed wordt doorgeseind naar een autorisatieserver waardoor die autorisatieserver toegang weigert. Misschien dat de vliegtuigmodus die identifiercode reset of zo.
Toestel uit en aan zetten of vliegtuigmodus in- en uitschakelen is tot dusver de enige (ook nog redelijk eenvoudige) remedie, maar structureel oplossen zou het mooiste zijn.
Het lijkt overigens alsof er een bepaalde identifiercode niet goed wordt doorgeseind naar een autorisatieserver waardoor die autorisatieserver toegang weigert. Misschien dat de vliegtuigmodus die identifiercode reset of zo.
Hoi Joen,
Wellicht kan HTC de bedenker en maker van je toestel je hiermee helpen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.