.

4G LTE werkend op Google Nexus 4

  • 10 September 2013
  • 17 reacties
  • 10580 Bekeken

Badge +1
Wilde even melden van ik 4G werkend heb gekregen op m'n LG Google Nexus 4 die eigenlijk geen 4G zou moeten ondersteunen...

Blijkt dat je de Nexus 4 kunt forceren naar een andere band dan WCDMA, LTE chip zit er wel in en indien aanwezig zal hij die gewoon pakken. Toestel is alleen niet goed uit de 4G/LTE tests gekomen van LG en vandaar dat deze het niet std aan had staan. Dus kijk uit, ik ben niet aansprakelijk voor geklooi door jouwzelf met je eigen toestel!
  1. Deze truuk werkte bij mij: http://techcrunch.com/2012/11/23/how-to-enable-4g-lte-on-the-google-nexus-4/
  2. Daarna je APN aanpassen en een aparte APN tbv 4G op KPN netwerk aanmaken. Ik ging naar KPN.com site, zocht instellingen voor Samsung S4 mini op, koos de handmatige instellingen en volgde die op.
Dat werkte!

17 reacties

Ik heb de Google Nexus 4
Ik heb zoals in de email aangegeven de APN veranderd naar KPN4G.nl
maar geen 4G. Ik heb nu allemaal soorten Hybrid Modems met LTE geinstalleerd op mijn custom rom maar geen van hun werkt.
Ik heb Purity ROM 4.4.2
In mijn Mobile networks staat (4G - Preferred)
Badge +1
Ik heb de Google Nexus 4
Ik heb zoals in de email aangegeven de APN veranderd naar KPN4G.nl
maar geen 4G. Ik heb nu allemaal soorten Hybrid Modems met LTE geinstalleerd op mijn custom rom maar geen van hun werkt.
Ik heb Purity ROM 4.4.2
In mijn Mobile networks staat (4G - Preferred)


Klopt, op de Nexus 4 kan je 4G wel vergeten.
Het toestel ondersteunt alleen de AWS Band 4 LTE frequenties. (1700 en 2100 MHz.)
Deze Band wordt vooral in de VS en Canada gebruikt.

KPN, dus ook Simyo gebruikt Band 20. (800MHz), zie hier voor een overzicht.
Gebruik dus lekker de standaard radio/modem op je Nexus 4 en haal het maximale uit 3g.

Of koop een Nexus 5 😉
Waarom heeft Christian dan wel 4G op zijn Nexus 4?
In het lijstje staat niet eens 1 met 1700/2100 Mhz bij Nederland. Hoe kan Christian 4G hebben ...
Badge +1
Geen idee, ik weet alleen dat LTE/4G met je Nexus 4 technisch niet mogelijk is op dit moment.
Christian z'n verhaal vind ik daarom ook vrij wazig.
Misschien kan je hem een privé berichtje sturen om navraag te doen.
Al gisteren gedaan
4G terug gezet naar 3G
Ik wacht dan op de nieuwe Nexus (niet 5) totdat ik een nieuwe ga halen denk ik.
Reputatie 5
Badge +11
Geen idee, ik weet alleen dat LTE/4G met je Nexus 4 technisch niet mogelijk is op dit moment.
Christian z'n verhaal vind ik daarom ook vrij wazig.
Misschien kan je hem een privé berichtje sturen om navraag te doen.


Hi brvandoorn,

Als jij of piotrtekien een privébericht stuurt, blijf ik graag ook op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb de link naar het artikel op techcrunch.com in Christian's post even nagelezen maar omdat het een "back door" hack is die niet officieel door Google is goedgekeurd weet ik niet zeker of deze truuk door een bonafide provider als Simyo gesanctioneerd zou moeten worden....
Badge +1
Ik heb wel een 4G APN werkend gekregen maar niet 4G zelf omdat de Nexus in EU geen LTE chipset heeft.
Er zijn Nexus 4 toestellen (voornamelijk Asie en USA) die wel de chipset hebben. Daarbij werkt deze truuk wel. 

Sorry voor de verwarring.
Ik heb wel een 4G APN werkend gekregen maar niet 4G zelf omdat de Nexus in EU geen LTE chipset heeft.
Er zijn Nexus 4 toestellen (voornamelijk Asie en USA) die wel de chipset hebben. Daarbij werkt deze truuk wel. 

Sorry voor de verwarring.


Ja ik heb ook 4G (preferred) bij me instellingen volledig werkend gekregen met de Hybrid LTE Radio. Ik zou dus technisch gesproken 4G kunnen hebben op het moment, in Amerika/Canada. Ik ben dus achter gekomen dat mijn Nexus 4 die ik in Berlijn heb gekocht, niet met het 4G netwerk werkt van Simyo.
maar dus wel KPN4G.nl staat bij me APN
Maar goed, ik heb het nu weer terug gezet naar 3G. me Stock radio geflashed en HSPA (H+/3G) aan het gebruiken. werkt ook prima.
Badge +1
Bedankt voor je reactie Christian.

Wilde nog wel even opmerken:
- Je kunt de 4G APN gewoon instellen en gebruiken met 3G, daarvoor hoef je geen gekke trucs te doen.
Ik gebruik ook de 4G APN, terwijl mijn telefoon geen 4G ondersteunt. Geen probleem
- Er zijn geen verschillende versies van de Nexus 4. Elk toestel heeft dezelfde chipset.
Het gaat niet om de chipset, maar om de frequentie band die deze chip ondersteunt.

Als je in een land woont die deze specifieke frequentieband in gebruik heeft,
dan kan je idd met jouw tips & trucs 4G/LTE werkend krijgen.
Badge +1

Ja ik heb ook 4G (preferred) bij me instellingen volledig werkend gekregen met de Hybrid LTE Radio. Ik zou dus technisch gesproken 4G kunnen hebben op het moment, in Amerika/Canada. Ik ben dus achter gekomen dat mijn Nexus 4 die ik in Berlijn heb gekocht, niet met het 4G netwerk werkt van Simyo.


Klopt helemaal!
Daarbij heb ik ook nog eens ALLE hybrid radio's geprobeerd maar geen succes.
Badge +1
Tja, met een andere (hybrid) radio kan je niet zomaar extra frequenties op je telefoon erbij toveren.
Al die tweaks zijn puur bedoeld voor mensen die in de VS / Canada wonen en toch LTE willen.
In Nederland heb je er helemaal niks aan.

Ach, je weet nu wel precies hoe het allemaal zit. Das ook wel weer interessant toch? 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb wel een 4G APN werkend gekregen maar niet 4G zelf omdat de Nexus in EU geen LTE chipset heeft.
Er zijn Nexus 4 toestellen (voornamelijk Asie en USA) die wel de chipset hebben. Daarbij werkt deze truuk wel. 

Sorry voor de verwarring.


Ahaa... Dat verklaart wel een en ander ;)

@Scotsman; Gelukkig zijn we niet verantwoordelijk voor de toestellen, dus geen sancties daarvoor 😉

Reageer