.

Beantwoord

3G probleem

  • 10 July 2014
  • 4 reacties
  • 759 Bekeken

Ik heb sinds vandaags iets merkwaardigs. Als 3G geactiveerd is, dan valt de verbinding om de paar seconden weg. De signaalindicator wordt dan grijs, en ik krijg de melding 'Beperkte Toegang Gewijzigd". Na een paar seconde worden de signaal indicator weer blauw (volledig signaal), om na een paar seconden weer te verdwijnen.
Ik heb dat vandaag de hele dag gehad, op diverse locaties. De telefoon wordt daarbij erg warm (waarschijnlijk vanwege het continue opnieuw moeten connecten)
Het maakt daarbij ook niet uit of ik via WIFI verbonden ben met internet. 
Als ik 3G uitzet (of gegevens verbinding in zijn geheel), heb ik het probleem niet, en blijft de verbinding gewoon bestaan.

Mijn telefoon is een Acer Liquid Gallant Duo, met Android 4.03

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door Ernst 12 July 2014, 12:53

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi OudeHeer, welkom op het Simyo forum :)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eerder van je probleem gehoord heb. Voor de zekerheid heb ik je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Als je jij je telefoon opnieuw opstart weet je of dat effect heeft gehad.
Wat je ook zou kunnen doen is je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen. (Maak wel eerst even een back-up!)

Kun je laten weten of het geholpen heeft of niet?
Problemen zijn inmiddels toegenomen.  De telefoon loopt een paar keer per dag vast (of liever, allerlei meldingen over crashende applicaties)
Ik heb een paar keer geprobeerd de fabrieks instellingen terug te zetten, maar dat lukt ook niet. De telefoon herstart, en laat vervolgens een icoontje zien van een Android robotje dat op zijn rug ligt met een driehoekje met eenuitroepteken boven een geopend buik-luikje. Erg komisch, maar na een tijdje herstart de telefoon weer, en is er niets veranderd.
Ik begin te vermoeden dat het ding defect is.
Voor de duidelijkheid, dat ziet er dus zo uit:
http://www.oudeheer.nl/fotos/panic2.jpg
Reputatie 5
Badge +11
Hoi OudeHeer,

Het lijkt er inderdaad op dat je telefoon inderdaad 'belly up' gaat...
Op een Amerikaans forum vond ik het volgende:
De Volume omhoog knop, Aan/Uit knop en de Home knop alle drie een tijdje indrukken en dat moest helpen.
Nou, dat hielp dus niet en de gebruiker heeft de batterij eraf gehaald en na 10 seconden de telefoon opnieuw opstarten hielp wel.

Het ging hier wel om een Samsung, maar Android is Android, toch? Dus wie weet helpt het. En anders kun je misschien hier met 10% klantkorting een telefoon kopen?

Reageer