.

Beantwoord

Zijn er fouten gemaakt bij Symio?!

  • 22 November 2014
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

Hallo,

Ik heb voor mijn oma een abbonement van symio afgesloten. Aangezien ze niet heel veel belt en er weinig verstand van heeft, heb ik alles geregeld voor haar. 
Nu krijgt zei facturen van Symio die schrikbarend hoog zijn voor haar gebruik. Mijn belt gemiddelt ronde de 200/250 minuten per maand, ze heeft een abbonement van 200 minuten per maand. Nu zie ik op de facturen dat alle 200/250 minuten aangeslagen worden als ''buiten de bundel'' daardoor krijgt ze hoger rekeningen die niet terecht zijn. Als ik kijk binnen de bundel staat er 0,0 verbruikt. Ze belt niet naar het buitenland, alleen naar vast en mobiele nummers in NL. Hebben meer mensen hier last van? Dit lijkt mij toch niet kloppen! Waarom doet syimo dit, een oude vrouw die er al weinig van begrijpt vind dit erg lastig. 

Groetjes M
icon

Beste antwoord door Ali 24 November 2014, 15:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Lijkt me dat hier een moderator maandag op gaat reageren, want dit is wel een heel bizar verhaal.
Ja dat vond ik dus ook, ik dacht eerst dat ze gewoon te veel belde. Dus ik wou haar bundel verhogen, maar ik kan nergens vinden dat ze zo extreem veel belt. 

We zullen zien, ik vroeg me meer af of anderen hier bekend mee zijn. Misschien zie ik het totaal verkeerd,
als ik het goed heb, zie ik toch een totaal verbruik van net onder de 250 minuten, maar alles wordt in rekening gebracht als buiten de bundel. 
Er staat bij de bundel van 200 minuten,  Datum Omschrijving Duur Bedrag
2014-10-29 02:18:14 01.11.14 - 30.11.14 00:00:00 €5.00 ( bij de  00:00:00 staat duur, dit lijkt mij toch de totale duur binnen de bundel)



Groetjes
Reputatie 4
Badge +8
En is dit de eerste rekening die je ziet?
Of is je oma al langer aan het bellen via Simyo abonnement?
Al langer, sinds juni. Wel lees ik dat alles afgerond word naar 1 minuut. Maar als ik de factuur zie en alles afrond naar 1 minuut daar boven. Dus meer reken dan staat aangegeven op de factuur. Kom ik wel op 300 minuten. Ik snap er niks meer van, en dat gebeurt mij niet snel haha. 

Even afwachten welke verklaring Simyo heeft, maar het lijkt mij fout. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi mbosje,

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Je hebt de vraag ook per e-mail gesteld. Een collega heeft uitgebreid antwoord gegeven op je vraag.

Vanaf ingang van het abonnement heeft je oma elke maand netjes de 200 belminuten ontvangen. De hoge facturen zijn ontstaan omdat ze buiten de bundel gebeld heeft.

Bij het abonnement wordt afgerond tot een hele minuut. Ik begrijp dat dit verwarren overkomt.

Via Mijn Simyo zou jij of je oma in de tussentijd het verbruik kunnen bijhouden. Ook via de Simyo App kan je dit inzien.

Heb ik het voor je kunnen verduidelijken?

@koorelle, bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer